Tip drumstokken

Gestart door Paulus_n, nov 08, 2017, 08:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paulus_n

Ik speel al verschillende jaren met 5a van vic Firth. Nu speelde ik voorheen met 7a maar wegens kramp in vingers  over gestapt naar de 5a.
Heb nu weer last van vaker kramp en wilde 5b proberen.
Deze zijn me alleen net te zwaar of misschien ook wel net te dik.
Speelt niet fijn in ieder geval. Heeft iemand een tip qau stokken die ik eens zou moeten proberen?

hjs

Is het dan niet een idee, tegen de kramp, om twee paar stokken af te wisselen die net niet even dik zijn zodat je grip wisselt?

Mij bevalt de Tama H5a American Hickory prima, maar heb er verder weinig verstand van ;)

Paul

De beste tip is om naar een goede drumzaak te gaan en daar het hele stokkenrek te proberen. Maar misschien nog wel belangrijker: enig idee wat de oorzaak van de kramp is? Knijp je te hard omdat je zweethanden hebt bijvoorbeeld, denk je dat de stok te dun is?

Ik speelde voorheen veel met de Dave Weckl signatures, vond ik hele fijne stukken. Inmiddels speel ik eigenlijk alleen nog met SD2 Bolero. Ik ben hierop overgestapt na een tip van een drumleraar waar ik jazz-les bij volgede. De SD2's zijn dikker dan 5A, maar doordat het maple is ook erg licht. De kleine ronde tip geeft een mooi subtiele, lage aanslag op de bekkens. En omdat ik van hem ook heel licht heb leren spelen, kan ik prima met één paar stokken per jaar uit de voeten (2x per maand repeteren, 4 optredens per jaar).

drfill

speel je elke dag minimaal 1/2 uur tot een uur ? 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

En de stokken zo ontspannen mogelijk in de handen houden.
There is no music without jazz

Technobeat


Is het misschien mogelijk dat de krampen ( ook na gebruik van diverse soorten stokken ) een voorstadium is van reuma o.i.d. ?