Perc Polyend Best leuk, maar 900 dollar....??

Gestart door Nijlpaard, okt 21, 2016, 13:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Ja nog even en de xxl humanoids zijn klaar..stay tuned..
;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Geweldig
There is no music without jazz

Paul

De link naar het filmpje wat ik eerder postte is precies dat..een mediocer drummer die boem klak speelt en de polyend die er 'Jojo Mayer' van maakt.
Maar geef dat ding maar eens aan Jojo, dat wil ik dan wel weer zien ;)
Dat wil ik ook wel eens zien!

Ik snap de discussie ook wel dat dit niet meer echt zou zijn. Maar of dit een echt goede drummer ooit gaat vervangen? Ik verwacht het niet. Zelfs de beste humanizer-tools op de beste drumcomputers zijn hiertoe nog niet in staat geweest.

Drummers zijn een conservatief volk en we schieten dit graag af als vervanging van ons. Maar ik zie dit vooral als extra toepassing. Kijk naar de e-drums en drumcomputers, die hebben ook een eigen plek in de markt gevonden die, denk ik, niet of nauwelijks ten koste is gegaan van de menselijke drummer. Sterker nog, zoals Musiqman terecht opmerkt zie je in de hiphop-hoek, een stijl die van oudsher gestoeld is op drumsamples, nu weer vaak live-drummers op het podium erbij.
Het is inherent aan een technologie als dit, of bijvoorbeeld auto-tune, dat middelmatige artiesten het gebruiken om zichzelf te verrijken. Dat helaas een aantal daarvan het tot "pop-held" weet te schoppen is jammer, maar laten we eerlijk zijn: de massa heeft over het algemeen weinig smaak. Daarentegen heb je voor ons de "helden" zoals Jojo Mayer die dit soort technologieën hopelijk ook omarmen en hun spel dusdanig uitbreiden dat het ieders kin op de grond valt, inclusief die van ons drummers.

Overigens dateert de discussie over het niet hoeven herkennen van de studiodrummer al van ver voor het computer-tijdperk. Zie hier een interview met Jeff Hamilton over studiowerk van Shelly Manne vs Mel Lewis in de jaren '50. (De muzikaliteit van Jeff Hamilton is voor mij bijvoorbeeld ook één van de redenen om te geloven dat drumcomputers of soortgelijke technologie de echte drummer voorlopig niet gaat vervangen.)


Dat gezegd hebbende, $900 voor dit systeem vind ik erg veel geld. Ik vermoed dat hun revolutie in de software zit in termen van dynamisch bereik. Maar humanizer-tools en dynamiek zitten al in de veelgebruikte sample-software waar je ook beats kan programmeren, en die output kan je simpelweg als MIDI uitsturen om de sticks aan te sturen. De sticks zelf kosten een paar euro.

Jazz

Nou we t er toch over hebben. De songs op de roland td 15 vind ik nogal slecht en saai, te weinig.
Nu zag ik de alesis rs 16 op marktplaats.
Weet iemand of dat de moeite waard is en of t uberhaupt op de roland aangesloten kan worden?
There is no music without jazz

Technobeat

De Alesis SR-16 is een drumcomputer en kan op de line-in van je TD-15 module aangesloten worden .
Of er in de Alesis ook songs zitten durf ik niet te zeggen , maar als je hem alleen maar daarvoor zou nemen kun je net zo goed  een MP3-speler aansluiten of je laptop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Het oefenen doe ik met de i pad of laptop.
Het gaat me om de instrumentale stukjes in de computer van de roland. Bv rock of jazz. Je hebt dan alsmaar n kort en steeds herhalend   deumtje. Dit staat onder de naam "Song".
Dit is zo beperkt. Wat ik zoek , voor n betaalbare prijs, 2e hands, is iets met veel keuze in ritmes en/of kunnen beinvloeden door wat te kunnen toevoegen. Lijkt me wel prettig om bv even n paar minuten de computer aan te zetten en n ritme te spelen zonder iets aan te sluiten.
Vandaar mn vraag wat betreft de alesis.
There is no music without jazz

Omhoog