drumkit (Roland td-3/Ddrum-4 aansluiten)

Gestart door erisnobody, jan 28, 2012, 20:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

erisnobody

jan 28, 2012, 20:36 Last Edit: jan 28, 2012, 20:58 by Robert-Jan
Hoi,

Vandaag als upgrade een ddrum4 module gekocht.
Nu heb ik  een roland tdk3 en wil hier de ddrum 4 module op aansluiten en eventueel een mp3 speler.
Ik heb geen nederlandstalige beschrijving van de ddrum 4 dus mijn vraag is is er misschien iemand die mij kan helpen?

Bedankt groetjes Willie


Jappe

Gaat dat niet gewoon hetzelfde als bij je Roland module?

erisnobody

Hoi,

Bedankt voor meedenken en ja is ongeveer hetzelfde alleen weet ik niet welke ingangen ik moet gebruiken dus daarom heb ik een nl handleiding nodig of iemand die het zelf heeft met een ddrum 4 en het mij uitlegt .

Groetjes Willie

paQ

Kun je geen Engels (of Duits) lezen?

erisnobody

Hoi,

Ja sorry vind de taal wat lastig,en heb nog steeds geen antwoord ben ik nou te vervelend om gewoon een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Kan de ddrum op mijn e-kit ?
Kan ik er een mp3speler op aansluiten?

Groetjes Willie

Otje

De Ddrummodule wordt gebruikt voor meerder kits, Mijn inziens moet het kunnen op een Roland. Koptelefoon en/of mp3: t kan allemaal. Googel en u zult vinden.. .

piebe

Lijkt mij ook dat het moet kunnen, laat je het even weten als het gelukt is?

Robert-Jan

Uit mn hoofd...

Je kan de td3 niet vervangen voor de ddrum4 omdat de hihat niet compatible is..bij de roland heb je een input voor de hh controler en voor de hihat..ddrum heeft maar 1 hh input..
De andere pads waarschijnlijk wel, maar dat moet je even proberen..dat merk je snel genoeg.
Mp3 kan zowiezo wel op de td 3 via de mix in ..ddrum 4 heeft volgens mij geen audio in..
Dus wat hooguit mogelijk is is alletwee de modules op een mengpaneel aansluiten..de hihat van de roland gebruiken en de andere sounds van de ddrum 4.. Daar kan natuurlijk de mp3 ook op.
Maar check even of de rolands pads werken op de ddrum 4 voordat je dingen aanschaft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

erisnobody

Hoi Robertjan,

Jouw verhaal klopt precies,dankjewel voor je reactie.

Groetjes Willie

erisnobody

Hoi,

Nog ter aanvulling omdat het misschien wel kan volgens mij en misschien dat er iemand reactie kan geven op mijn idee .
Na nog gegoogled te hebben, zou misschien een phone kabel met aan een kant stereo in de module en de andere kant dubbele jack (2xmono) naar hihat en pedaal.

Kan dit werken?

Groetjes Willie

Robert-Jan

nee dat gaat niet werken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

erisnobody

Hoi,

Dank je voor het antwoord,is er een manier om het werkend te krijgen?eventueel een hihat standaard dan met een pad met trigger en een voetpedaal dat  mechanisch is of gaat dat ook niet werken en kan ik beter stoppen met een oplossing te zoeken,als die er niet is.Of als laatste redmiddel een orginele hihat pad van een ddrum 3 of 4?

Enig idee hoe ik het wel werkend kan maken?

paQ

Hart heeft een mogelijkheid middels een adapter:
http://www.hartdynamics.com/ddrum_4se.html

verder zal je bot vangen vrees ik

erisnobody

Hoi,

Dankjewel voor snelle en duidelijke reactie.

Groetjes Willie

kaboemba

De drum hi-hat werkt niet met 2 kabels maar met 1 stereo kabel op 1 input.
Wel verstandig om een ddrum te kopen.
Overigens vanaf software versie .15 (zie je bij opstarten) zit er geen of nauwelijks verschil tussen de ddrum 4 en ddrum 4 SE kan dan ook de sound gewoon gebruiken.
Mocht je meer willen weten of handleidingen (engels of duits) digitaal willen ik heb ze allemaal voor je, stuur mij maar een p.m.

erisnobody

#15
feb 01, 2012, 22:05 Last Edit: feb 01, 2012, 22:31 by Robert-Jan
Hoi ,

Bedankt allemaal voor meedenken en voor Kaboemba dankjewel voor je aanbod en voor jou heb ik als je wil de nederlandse handleiding van de Ddrum4.

Ik ben eruit hoe ik het nu ga doen hier de oplossing:
Ik sluit de Ddrum 4 aan op een mixer en gebruik alles behalve de Hihat dan sluit ik mijn Td3 aan op de mixer en gebruik hiervan de Hihat,de mp3speler en de metronoom.Dit moet werken.
Hopenlijk heeft iemand meer hier iets aan.

Commentaar van de moderator we hebben vraag en aanbod afdeling op dit forum om spullen te koop aan te bieden..graag alleen daar en alleen drumgerelateerd (geen hifi)


kaboemba

Dat is een prima oplossing, zelf gebruik ik ongeveer deze opstelling met een ddrum 3 en een 4.
3 voor alle trommels en de 4 voor alle bekkens en de hihat.

Omhoog