E-drum cymbals snel kapot?

Gestart door nickvleeuwen, jan 24, 2012, 15:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

nickvleeuwen

Hallo mede stokkenslaanders,

Ik heb nu een jaar een Elektrisch drumstel, namelijk de td-6. In dit jaar heb ik al 5 cymbals kapot geslagen. 3 Roland cy-8 en 2 Roland cy-6.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
- ligt het aan de pads ?(zo ja, welke zijn beter? cy 13?? of anders merk?)
- ligt het puur aan mij?
- of misschien iets anders? :D

In ieder geval alvast bedankt voor reacties :)

Nlz

#1
jan 24, 2012, 15:22 Last Edit: jan 24, 2012, 15:23 by Nlz
Op wat voor manier heb je ze kapot geslagen? Heeft de electronica het begeven? Heb je ze letterlijk aan stukken geslagen?

In dat laatste geval zou het bijvoorbeeld kunnen dat je ze te vast hebt aangedraaid.

Edit: Oh en welkom op het forum natuurlijk, was ik vergeten  :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

nickvleeuwen

Nee niet in stukken geslagen :P.

2 x is het voorgekomen dat de buitenste rand van de cymbal niet meer wordt getriggerd. Dan is het dus zo dat ik zowel bovenop als aan de zijkant de bovenkant wordt getriggered.

Bij de andere 2 cymbals was het zo dat de cymbal neit meer kon detecteren of er nu op de bovenkant of zijkant werd geslagen. Dan werd er dus een beetje willekeurig 2 geluiden afgespeeld terwijl je alleen maar op de bovenkant slaat of andersom.


paQ

losse contactjes en/of draadjes die los hangen (als in niet meer vast kleven)

Als je buiten garantie zit relatief eenvoudig zelf te repareren. (als je het aandurft)


rene p

Ik speel nu ongeveer een jaar op mijn roland en heb totaal geen last van cymbals die niet detecteren. Heb een cy-5 en een cy-8, en volgens anderen speel ik best hard, wat ik zelf wel mee vind vallen. Mijn cymbals zijn erg los gemonteerd en bewegen dus wel heel erg als ik er op sla.

Heb je al contact opgenomen met Roland zelf en kijken wat zij ervan vinden?
" Im not nervous im a DRUMMER"

Otje

Keb sinds een maand of negen een TD-4. En alles werkt nog zoals het hoort. In den beginne was ik voorzichtig met drummen. maar dat drumt niet lekker. Ben toen over gegaan op lichtere stokken. Geen 5A hikory stokken meer. die zijn mijn inziens niet nodig  en veel te zwaar..  . Met de stokken die ik nu gebruik durf ik veel meer; Maple en/of 7A. Nooit en te nimmer schade , hoe hard ik ook sla. Dat durf ik niet met zware stokken. No Way!

Rick

Ik heb jaren op een TD6 gespeelt met 5b hickory stokken. Pas na 3 jaar ofzo begonnen de eerste contactjes los te laten. Rubber erafgetrokken, contactjes weer vast gezet en alles terug gelijmd. Zo simpel is het.

Hans

Ik heb in 5 jaar TD8 ook nooit iets kapot gekregen (5a)... weet je zeker dat het contactjes in je cymbals zijn, en geen problemen met bekabeling ?

Omhoog