Rim

Gestart door Jazz, jun 06, 2019, 12:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

jun 06, 2019, 12:07 Last Edit: jun 06, 2019, 18:16 by Jazz
De rim van de snare blijft instabiel. Ik heb niet n "veilig" gevoel als ik er gebruik van maak.
Ietwat meer aanslaan en je hoort of n snare geluid er doorheen. Een vaste plek hebben om te raken anders komt er ook n snaregeluid doorheen. Ietwat op zn vaste plek en t is oke.
Ik krijg t niet stabiel. Heb alles ingesteld zoals voorgesteld door jullie maar dan nog.
Hoe hebben jullie dat wel in balans ? Ik krijg dus niet op iedere plek van de rim n eender geluid
There is no music without jazz

drfill

rim van de snare   druk op 'home'  druk op rechts boven 1x   druk op 'trigger'
druk op page 2x   je kunt met de curve de snare veranderen en
druk nog een keer op 'page' ..nu kun je met 'zone B sens'  + of -
het volume van de rim veranderen tov. van het snare vel..
als je onder 0 gaat (bij sommige snares tot -7) merk je dat de rim echt 'zachter'
word..  bij anderen is de balans hoger  -3 of 0  ..zoeken dus..
de ellende is alleen deze setting word dan voor alle kits (snares) gesaved,
je moet dus een 'gemiddelde' rim sens vinden voor 'alle' snares..
ik vind de atv geen handige module en als iemand een betere manier heeft ?

 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Met de zone B ben ik al bezig geweest. Deze staat op +3
Ik kan t vollume zachter/harder zetten maar mn geluid is niet stabiel
There is no music without jazz

drfill

#3
jun 06, 2019, 17:37 Last Edit: jun 06, 2019, 20:36 by drfill
en als je hoger gaat tot +7 ?   rim word dan wel aardig hard.. (en alleen rim)
ik snap anders niet wat je met 'stabiel' bedoeld..  

ps.  na nog een keer op 'page' drukken krijg je  head/rim adjust page..   (zie manual hfdst 9)
als je dan head/rim adj  van H  kant naar bijv. R-3  schuift.. of verder krijg je meer rim- balans
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

#4
jun 06, 2019, 17:49 Last Edit: jun 06, 2019, 19:10 by Jazz
Dan is t te hard.
Niet stabiel, daar bedoel ik mee., Ik kan er niet van op aan dat t t n rimgeluid geeft zoals t moet klinken. Het ene moment op n vaste plek daar klinkt t goed. Net daarlangs of iets harder en t kan veranderen met n hard metaalgeluid of galmend snaregeluid er tussendoor. Lastig uit te leggen hoor. Maar dan heb ik niet alleen t geluid wat er uit moet komen.

Snap als je t niet voor je ziet hoor maar t is moeilijk uit te leggen. Ik kan er niet van op aan.
There is no music without jazz

HHBBXX

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je niet op dezelfde manier een rimshot op een acoustische snare speelt is het geluid ook niet exact hetzelfde. Met name harder of zachter slaan en de plek waar je het vel raakt en zo. Is dat dan met e-drums niet hetzelfde? Wellicht is  het bewust een ander resultaat als je anders aanslaat?
 :?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Sorry maar nee dat is t niet. Het heeft niets met vollume te maken. Dit gebeurd met n slag op de rand.
Als ik rechts de rim aansla (ben rechts), vooral als ik t iets harder aantik klinkt t alsof er iets in t kontakt mis gaat. Je krijgt n reaktie , n harde!!, metal, galmend geluid wat je echt niet wilt.
Ik vind t nogal benauwend om de rim te spelen, vooral als je wilt optreden. Ik probeer t kontakt zo zacht mogelijk te houden. Raak t zo zacht mogelijk. Dit maakt voor t vollume toch niet uit. Meer kans dat t goed gaat.
Het kan goed gaan en het kan net zo goed mis gaan.  Het kan 8x geen probleem opleveren en 1 of 2 x wel. Het is dus een korte reaktie. 5cm naar links of rechts en t zit goed. Maar ook dat is geen garantie dat t goed blijft. Ietwat hardere aanslag en de kans is groot dat je zo'n reaktie krijgt.
Dit is iets wat al heel lang aanwezig is.
There is no music without jazz

drfill

ik denk dat je het toch iets 'stabieler' kan krijgen met deze instellingen flink + of -
na bovenste scherm nog een keer page >    https://imgur.com/5dv4UNQ

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Dit scheelt inderdaad heel wat. Leek wel zo'n very high sensitive reaktie.
Kan wel weer verder. Bedankt !!
Kan me wel voorstellen dat als ik met zo'n probleem kom, dit wel wat n uitdaging is.........
What the ffff bedoelt ze nou

Bedankt (alvast voor de volgende) voor t meedenken. :)
There is no music without jazz

Omhoog