Laptop en geluidsmodule plaatsen

Gestart door animal, feb 07, 2019, 14:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

feb 07, 2019, 14:27 Last Edit: feb 07, 2019, 14:32 by animal
Bij mijn versatrigger e-drums gebruik ik een notebook en een Zoom-UAC2, weet iemand nog een praktische/eenvoudige wijze deze stabiel bij de drums te plaatsen (en dan bedoel ik niet op een stoel  ;) ) zonder al te veel extra gesjouw??
Gibraltar heeft bijvoorbeeld z'n GEMS (What's in a name), maar misschien heeft één van jullie nog andere goede ideeën.


kaboemba

Gewoon een beetje stevige muziek standaard, die stevige zwarte dingen, met klitteband er op.
Laptop zit dan netjes vast.

animal

Ja dat is een goeie, die hebben we in de band nog een heleboel over, nog uit de tijd dat we 4 à 5 blazers en 3 zangeressen hadden  :')

Robert-Jan

Ik heb een deuk in mn laptop vanwege zo n 'stevige' zwarte lessenaar..
Mocht ik weer met een laptop aan de gang bij mijn kit zou ik echt kijken naar iets wat er voor gemaakt is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Tja zonder uitleg wat er gebeurd is kan je daar niets mee.
Lessenaar om gevallen, laptop er vanaf geschoven, niet goed aangedraaid zeg het maar.
Als je een rack gebruikt kan je mogelijk het bovenste deel van de lessenaar uit het onderste deel halen en deze vast zetten in het rack.

Ik zet overigens altijd bij een optreden een drumcase naast mij waar ik op zet wat ik nodig heb en de telefoon voor de setlist in een houder aan de bass drum.

Robert-Jan

Lessenaar om gevallen, laptop er vanaf geschoven, niet goed aangedraaid zeg het maar.

Allemaal dingen waarom ik niet een lessenaar zou gebruiken inderdaad..

In mijn geval was het één keer niet goed aangedraaid..en flop.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Allemaal dingen waarom ik niet een lessenaar zou gebruiken inderdaad..

In mijn geval was het één keer niet goed aangedraaid..en flop.
Eerlijk is eerlijk. als je die gibraltar een keer vergeet goed aan te draaien en er stoot iemand tegenaan loop je natuurlijk ook de kans dat ie op de grond ligt ;-)
Zal minder snel gebeuren maar toch :)
Dat gezegd hebbende zou ik ook eerder voor de gibraltar gaan dan voor een muziekstandaard. Ziet er allemaal toch wat robuuster uit.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#7
feb 08, 2019, 14:27 Last Edit: feb 08, 2019, 14:33 by Robert-Jan
Eerlijk is eerlijk. als je die gibraltar een keer vergeet goed aan te draaien en er stoot iemand tegenaan loop je natuurlijk ook de kans dat ie op de grond ligt ;-)


Nou dat ding is zo gemaakt dat je alleen als je de zaak echt echt niet goed aandraait het omklapt... en dan nog zit het vast in die klemmetjes.
In tegenstelling tot menig stevig lijkende muziekstand, die ook al draai je hem goed vast, het gewicht van een laptop niet houdt..
Maar hee .. luister niet naar mij.. wat weet ik er van.. het is "jouw" laptop.


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ik heb meestal mijn backing track rackje op een 16" hardcase naast me staan. Misschien die zoom in een 2he rack schroeven, daar kan je dan zonder problemen je laptop bovenop zetten.

Nijlpaard

Waarom meteen zo gepikeerd :?
Ik zeg toch ook dat ik ook voor de Gibraltar zou gaan en niet voor een muziekstandaard.

Zeker met je verkeerde been uit bed gestapt vanochtend :Z
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ja .. mumblgrumble..

;-)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#11
feb 09, 2019, 11:25 Last Edit: feb 09, 2019, 11:28 by animal
Nou vergeet die Gibraltar GEMS maar  :?  :?  8)7  8)7



Er zal wel 'trommels/drums' worden bedoeld. :+

drfill

er staat toch duidelijk een uitroepteken : p    gibraltar ziet er natuurlijk goed uit..
maar met die DJ's van tegenwoordig, zijn er misschien meer mogelijkheden ?  
https://www.thomann.de/gb/dj_laptop_stand.html
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#13
feb 09, 2019, 13:32 Last Edit: feb 09, 2019, 13:49 by animal
Die had ik nog niet gespot, is zeker een interessante optie, op het muis plateau kan ik mooi de zoom UAC-2 kwijt, met een stukje kleef/klitteband zet ik hem dan ook nog eens goed vast.
Tevens kan ik ook er mooi een Ipad aan bevestigen met de K&M die ik al heb, een complete multimedia-stand   :Y

Omhoog