Opnemen via Audacity

Gestart door Clubkop, nov 11, 2018, 12:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Clubkop

Hallo,

Wanneer ik met nummers mee probeer te spelen doe ik dat via de laptop en YouTube. De laptop is dan gekoppeld aan mijn Roland TD11.
Ik heb Audacity gedownload omdat ik het wel eens op wil gaan nemen maar als ik de recording maak dan neemt deze alleen mijn drumset op. Is het ook mogelijk om zowel het drummen als youtube op te nemen? Eventueel gescheiden zodat ik youtube bijvoorbeeld iets zachter kan zetten.

Alvast bedankt!
Kleding bedrukken of borduren?  Kledingbedrukken.nu!

Joris

Hoe neem je op dan? Via een 3,5 mm koptelefoonkabel in de input van je laptop, of heb je iets van een externe geluidskaart/interface of iets dergelijks?

Clubkop

Nee de TD11 gaat via een USB kabel in mijn laptop. Geluid hoor ik via de koptelefoon op mijn TD11
Kleding bedrukken of borduren?  Kledingbedrukken.nu!

drfill

kan..  maar is iets meer werk..  als je youtube track apart opneemt kun je later volume 'mixen'
(met en zonder drums)   ..zet je youtube track stand by in browser (bijv. chrome)
en start audacity.. maar kies in audacity 'wasapi'  driver .. (dit neemt op wat je hoort in windows)
druk op 'rec'  en audacity start opname als audio begint .. speel hele song af.. (=opname)
save dit als audio track..   maak nu een nieuwe song met youtube track (audio)  en maak een 2e
track voor je drum opname ..  (je kunt dan beide volumes mixen..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Clubkop

Oke top, dan heb ik dus zeg maar 2 opnames, 1  van youtube en 1 van mijzelf ? Deze kan ik later weer combineren?
Kleding bedrukken of borduren?  Kledingbedrukken.nu!

drfill

#5
nov 11, 2018, 13:50 Last Edit: nov 11, 2018, 14:13 by drfill
klopt..  en je hebt altijd zelf een 'drumless' track..
ps.  je hebt wel een geluidskaart nodig die (tracks) kan opnemen en afspelen tegelijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Nou ja, als je gewoon een multitrackprogramma hebt, en daarin speel je gewoon een mp3 of wav bestand af ipv youtube, dan kan je alsnog gewoon stereo je drums opnemen, dan heb je niet eens iets van een speciale interface oid nodig.

drfill

ja, audacity is ook multitrack.. maar bv. mijn laptop is niet duplex (cheap audiokaart) en mijn pc wel..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Clubkop

Oke bedankt voor voor de info! Volgens mij kan ik inderdaad youtube afzonderlijk opnemen dus dat komt goed :)
Kleding bedrukken of borduren?  Kledingbedrukken.nu!

Paul

Het makkelijkste lijkt mij om simpelweg het nummer te importeren als spoor in Audacity. Eventueel de mp3 van YouTube halen met een online youtube-naar-mp3-tool. Tijdens het opnemen kan Audacity dat spoor dan terugspelen over de koptelefoon. Op die manier klopt de timing met jouw spel en kan je achteraf de balans nog aanpassen.

Omhoog