volume Ipad en module apart regelen

Gestart door Wichert, aug 20, 2017, 11:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Ik heb mijn module (Yamaha DTX502) aangesloten op mijn IPad, om via spotify mijn favoriete nummers mee te spelen. Echter ik kan het volume van de module en IPad niet gescheiden regelen.

Ik kan natuurlijk in mijn module per pad het volume aanpassen, maar dat is wel erg omslachtig vind ik.

Is dit op enige andere manier te realiseren?

Jazz

Het aansluiten van de module /geluid op de I-pad, is dat zoveel anders dan bij n rolandmodule ?
There is no music without jazz

Ed_bass

Je kan toch het volume van wat je afspeelt (spotify) op je pad zelf regelen ?
TD-11KV + GoEdrum HH

Wichert

Ik kan inderdaad per pad het volume regelen. Maar dat moet ik dan doen bij elk nummer. Wel omslachtig, maar het is niet anders. Ik geloof, dat je dat bij de duurdere modules met schuifregelaars op de module zelf kunt regelen.

En wat betreft de Roland module vraag: ik heb geen idee. Maak geen gebruik van een Roland module.

Technobeat

Ed-Bass bedoeld dat je met de volumeregeling van de IPad de muziek harder of zachter kunt zetten .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Dat klopt! Maar dan gaat het volume van mijn pads gelijke tijd ook zachter. 

Nijlpaard

:? :?

Dus als je het volume op je iPad zachter zet wordt het volume van de pads ook zachter ?? Dat is vreemd.

Hoe heb je een en ander exact aangesloten ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

Ik heb mijn module (Yamaha DTX502) aangesloten op mijn IPad, om via spotify mijn favoriete nummers mee te spelen. Echter ik kan het volume van de module en IPad niet gescheiden regelen.

Ik kan natuurlijk in mijn module per pad het volume aanpassen, maar dat is wel erg omslachtig vind ik.

Is dit op enige andere manier te realiseren?

Ergens snap ik het niet.
Je wilt de volume van je IPad en je Module apart regelen?
Als je je IPad via de aux in in de module steekt kan je het volume van de module en iPad apart regelen.
Of je neemt een klein mixertje en je leid je module en de IPad daarnaar toe.

Maar tevens heb je het ook over de volume van de pads van je drumkit die je afzonderlijk steeds wilt regelen.
Waarom zou je die steeds willen aanpassen?


Wichert

De aansluiting van mijn module naar mijn Ipad gaat via een minijack stereo 3,5mm mail (aux) en een Yamaha i-UX1 USB MIDI-interface voor iOS.


Alleen als mijn IPad niet aan staat, of verbonden is met mijn module kan ik mijn volume wel aanpassen middels de volumeknop op de module. Zodra er verbinding is, fungeert mijn module als een soort versterker. Denk ik. Ik ben niet technisch onderlegt. Misschien wil ik wel dingen die niet kunnen of onlogisch zijn.



Nijlpaard

Waarom de midi interface ?

Je kan toch gewoon je iPad via de hoofdtelefoon aansluiting aansluiten op de aux ingang.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wichert

Maar hoe realiseer ik dat dan? Ik heb 1 kabel via aux naar mijn IPad en een phones aansluiting en daar gaat mijn kabel van mijn hoofdtelefoon in. Ik heb een wat verouderd type IPad zo'n 3 a 4 jaar oud of maakt dat niet uit? En wellicht zijn de aansluitingen op mijn module (Yamaha DTX502) te beperkt hiervoor.

Neem me niet kwalijk, als bij mij niet gelijk het kwartje valt. Het is voor mij allemaal nieuw.
 

Nijlpaard

Doe je de hoofdtelefoon in je ipad of je module ?

Volgens mij kan je gewoon je ipad met een standaard kabel zonder midi aansluiten op je module ( Ipad minijack hoofdtelefoon naar minijack 3.5 aux op je module) 

Dan een hoofdtelefoon in je module en dan kan je los.

Zoals het ook beschreven staat op pagina 12 van de gebruiksaanwijzing.

https://au.yamaha.com/files/download/other_assets/6/329766/dtx502_en_om_a0.pdf

Daar komt geen midi interface aan te pas.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

Ik heb even een paar foto's gemaakt. Vanaf mijn Tablet, veel ouder dan 4 jaar, doe ik een kabeltje van de koptelefoon naar de aux in van , in dit geval omdat dit makkelijker fotografeerde, naar mijn aux in van mijn keyboard.



De aux in van jouw module zit aan de voorkant. Daarnaast zit de aansluiting van je koptelefoon.



Nu ben je klaar om de module harder of zachter te zetten of je Ipad harder of zachter te zetten. Meer is het niet.

Of als je het via een mixer wilt doen dan ziet dat als volgt eruit



Wederom dezelfde kabel maar nu een verloopstukje erop gezet omdat het gat in de mixer wat groter is. En dan doe ik hem in kanaal 1, want die is nog vrij. Alle knoppen die in de lengte van kanaal 1 zitten, naar boven toe, zijn knoppen waarmee je allerlei instellingen kan veranderen zoals bv de bass of treble.



Je kan vanuit de module, zie foto module linksboven L/Mono - R ook 2 kabels naar de mixer doen, zoals ik heb gedaan met mijn TD12 naar kanaal 3/4. Kanaal 5/6 is voor mijn Keyboard.



Dan zie je nog een aansluiting voor de Phones op de mixer. daar stop je dan je koptelefoon aansluiting in. Wil je nog eens een keer een versterker/box op de mixer aansluiten dan doe je in de main out een kabel die naar je versterker/box gaat.

De volume van de koptelefoon en de main out kan je dan ook weer afzonderlijk regelen.

Denk dat het zo wel gaat lukken.

Succes

Wichert

Gefikst! De aansluitingen lopen nu via mijn IPhone 5 en het werkt.


Wichert

En nog bedankt voor de gedetailleerde uitleg.

67Deadman

En nog bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Graag gedaan. Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Jazz

Vraagje,  als t via de i-phone loopt moet t toch ook via de I-pad kunnen ?
There is no music without jazz

Wichert

Het zijn wel verschillende aansluitingen. Via mijn IPad met een Yamaha i-UX1 USB MIDI-interface voor iOS. kabel ter aansluiting naar mijn module en mijn IPhone via een ligtning/usb to host kabel naar mijn module.

Jazz

Ah, oke
There is no music without jazz

Wichert

Ik heb er de ballen verstand van, maar misschien werkt een lightning aansluiting beter dan een 30-pins. Wie heeft hier sjoege van?

Technobeat

Wichert : Kom je uberhaubt wel eens aan het drummen zélf toe , of blijf je continu denken hoe het nog beter kan :+  .

Veel drumgenoegen met de eerder gevonden kabel-volgorde-oplossing :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Iets zegt mij dat je op de iPad de yamaha app draaide, draai je die ook op de iPhone ?

Zo niet dan ligt denk ik eerder de oorzaak van het wel goed werken van de iPhone en niet van de iPad daarin.

Alleen nu snap ik nog steeds niet wat je nu eigenlijk doet of wil, je hebt de iPad/Phone via usb aan de module en dan gaat de muziek via usb en niet via de aux ?

Wichert

Ik gebruik de Yamaha app zowel met mijn IPhone als met mijn IPad.

En de aansluiting  aux module naar IPhone gaat middels een 3,5mm stereokabel en een host/usb verlengd met een lightning naar mijn IPhone.

Wichert

Naar mijn IPad idem, maar dan via een Yamaha i-UX1 USB MIDI-interface voor iOS. kabel. volgens mij kan het niet anders. Maar nogmaals ik ben een leek op dit gebied.

Robert-Jan

Maar even voor mijn beeld, je zegt het volume niet gescheiden te kunnen regelen.
Hoor je uberhaupt je spotify? Of hoor je helemaal niets en denk je dat je dat harder moet zetten?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog