appartement bewoners en e-kits

Gestart door acapolypse, nov 11, 2011, 11:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

nov 11, 2011, 11:35 Last Edit: nov 11, 2011, 11:45 by acapolypse
Hey mensen

ik ben onlangs verhuisd naar 'n appartementje, en om me natuurlijk te voorzien van het nodige slagwerk had ik een tijdje terug al een alesis dm10 gekocht. nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die beetje ervaring hebben met e-kits in appartementen, of er bijvoorbeeld snel overlast van komt, of manieren om dat te voorkomen?

ik heb al beetje met buren gesproken, en eigenlijk hoor je alleen in de verdieping onder ons soms wat getik (waarschijnlijk van de bassdrum dan). nou kan 't moeilijk verboden worden op normale tijden (daar zijn ook regeltjes voor door verenigingen van dit gebouw enzo), maar toch wil ik 't eigenlijk zo aangenaam houden voor iedereen.

edit: ik las net ook al het topic over de alesis dm 10 iets tegen lawaai, en ik ga ook maar s kijken naar meshvellen. overigens staat bij mij de bass al wel op een flinke laag schuimrubber. (pedaal vastgezet op een plankje, en plankje vast op een plak schuimrubber)

ArcticLight

Je kunt wellicht dit overwegen: klik;)

Sander?

Ik heb een tijd lang in een flat gewoond, waar ik ook op mijn e-kit drumde. Inderdaad hoorde de benedenbuuf de bassdrum goed, beter dan ikzelf had verwacht. Ze belde op een avond aan en vroeg of ik timmerman was  beroep, vanwege het getik. Zelf geluisterd (mijn vriendin wou wel even ' drummen' ) en inderdaad: het getik kwam goed door. Vervolgens met de buurvrouw drumtijden afgesproken en ik heb een paar rubberen speeltuintegels gekocht bij de bouwmarkt voor eventuele demping. Daarna geen opmerkingen meer gehad van de buuf. Of dat nu vanwege de tijdsafspraak of de tegels kwam weet ik niet. Ik weet niet eens of die tegels uberhaupt effect hebben trouwens.......

leeqnl

Ik heb zelf een Roland TD6-kv in een appartementje. Je hoort de bas iets doordreunen. Dit heb ik aardig verholpen door onder het drumstel een stuk ondertapijt van de locale tapijtboer te leggen. Scheelt (verbazingwekkend) veel.

Rashid

Ik woon zelf ook in een flat. En ik heb mijn buren (naast/boven/onder) op de hoogte gebracht dat ze wat kunnen horen. Als ik thuis oefenen doe ik dat tot uiterlijk 9u. Dit weten ze en vinden ze prima.

Ik heb mijn vloer dubbel geïsoleerd met geluiddempende ondergrond voor laminaat. (maar je zal altijd wel iets horen).

Ben nu zelf bezig een edrum te maken met meshheads om zo het geluidsniveau toch meer naar beneden te krijgen.

Nlz

Als ik dit lees prijs ik mezelf zo gelukkig met mijn buren!
Ik woon ook in een appartement, en speel akoestisch. Max. 45 minuten per dag ongedempt, en alleen tussen 1200 en 1900, ook gedempt. Die tijden houden in dat ik niet altijd kan spelen als ik dat zou willen, maar dat zie ik dan maar als een vorm van belasting op het ongedempt akoestisch kunnen spelen.
Die tijden heb ik mijn buren direct medegedeeld, verbaal, en wie ik na drie dagen nog niet gesproken had met een briefje, en duidelijk gemaakt dat als er een dag of tijdstip was dat het niet uitkomt dat ze dat gewoon aan kunnen geven.
Vooralsnog is de enige opmerking die ik er over gehoord heb "Nee, ik vind het wel lekker, alsof ik een live-band in huis heb"  *O*
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Haha ik ben ook heel blij met mijn buurtjes, en natuurlijk de rest van de straat =] Ach ze raken er wel aan gewend, en dat moet ook wel want we hebben 5 drummers in de straat...

Rick


Vooralsnog is de enige opmerking die ik er over gehoord heb "Nee, ik vind het wel lekker, alsof ik een live-band in huis heb"  *O*


Mijn buurvrouw is ook zo, echt een tof mens. "Gooi het raam toch open, haal die isolatie eruit! Ik dans vaak mee, zo gezellig vind ik het!"


Mijn schuintefenover buurman daarintegen heeft al 2x de politie bij me langs laten komen. Maar die heeft op zijn kop gehad van buurtbemiddeling dat hij niet naar ons toe was gekomen, maar direct naar de politie was gegaan. Vervolgens tijden afgesproken (zelfde tijden wanneer ik eigenlijk toch al op speelde)

drummer gerbie

Hoi mensen, ik woon niet in een appartement maar in een gehorig rijtjeshuis.
De buurvrouw die direct aan mijn drumzolder grenst kan alles horen van m'n e-kit op stille tijden,ondanks dat m'n drumpodium geheel vrij van de grond hangt aan autosleepkabels en de muur extra geluidsisoltie heeft.
Het helpt wel want zonder deze voorzieningen staan een verdieping lager de ramen er zowat uit te rammelen(letterlijk).  Houten zoldervloer :(

Speel meestal als me vrouwtje en de rest van 't huizenblok Gtst kijkt,dan horen ze echt niks :)

acapolypse


Je kunt wellicht dit overwegen: klik;)


sick! ga binnenkort maar s bij het sportcentrum vragen of ze ook tennisballen over hebben. erg veel geld heb ik er ook niet ter beschikking, december komt er al weer aan, is duur genoeg. Of als ik ergenst goedkope autobanden vind, lijkt me dat ook wel een lekkere rechtsdoorzee-ige oplossing

ik vraag me eigelijk ook af of het er misschien aan kan liggen dat ik alleen de bass op schuimrubber heb, en niet de rest van het rack? voor m'n gevoel komt er nauwelijks iets uit de tom/snare/bekken pads, en is echt de bas de enige boosdoener.

overigens, iemand nog meer ervaring met rubberen matjes dingen? die klinken namelijk ook wel lekker makkelijk.

EcoR

Ik woon zelf in een appartement en alleen de bovenburen hebben wel eens laten vallen dat ze wel eens iets hebben gehoord, maar ook direct dat ze zich er totaal niet aan storen (komt waarschijnlijk ook omdat ze zelf piano spelen op de meest onmogelijke tijden).


DrumDrum

Speel meestal als me vrouwtje en de rest van 't huizenblok Gtst kijkt,dan horen ze echt niks :)


Mooi opgelost toch ?

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Scheelt dat echt nog zo veel?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jochem

Het lijk wel of er gewoon een stukje foam op zit, dat dempt wel goed ja! Maar of het ook hetzelfde speelt..

leeqnl


Ik heb zelf een Roland TD6-kv in een appartementje. Je hoort de bas iets doordreunen. Dit heb ik aardig verholpen door onder het drumstel een stuk ondertapijt van de locale tapijtboer te leggen. Scheelt (verbazingwekkend) veel.

Robert-Jan


Het lijk wel of er gewoon een stukje foam op zit, dat dempt wel goed ja! Maar of het ook hetzelfde speelt..


Inderdaad meer is het niet.
Ik heb m gebruikt bij de dvd opnames en het is een stuk zachter..maar ook je input is zachter..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FeltMi

Dat is dan toch op te lossen met de gevoeligheid van de basdrum pad wat omhoog te krikken?
Heb jij dat ook gedaan R-J? Zo'n klopper lijkt mij nl. ook wel wat. maar 't moet wel goed en niet minder realistisch werken dan wat ik nu heb.

Btw, Drum-On staat op het Sinterklaas lijstje hoor! Ben reuze benieuwd.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Robert-Jan

Eeeh nee.. Ik heb m omgedraaid ;) tijdens de opnames had ik natuurlijk geen last van het te harde geluid.
Maar inderdaad , dat krik je op met je instellingen van je module.. *O*

Eenuh, mooi sinterklaaslijstje ...
Bestel m op tijd he.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

acapolypse

ik weet niet meer precies waar ik t las, maar ik had volgens mij iets gelezen hier over iemand die autobanden gebruikte. Heb nu via vriend van zanger bij Siba 4 oude autobanden geritseld, en vandaag paar platen gehaald. Nu nog beetje studeerkamer leegmaken, en dan wss morgen kijken of ik dr wat van kan maken.

ben benieuwd naar t resultaat.

FeltMi

@ acapolypse: Ook ik (wij allemaal, toch?) zijn erg benieuwd wat 't resultaat met autobanden gaat worden!

@R-J:
Sinterklaas was 't niet helemaal geworden en ook de kerstman is stilletjes mijn huisje voorbij gereden, dus dan van de week zelf maar besteld en gisteren al in huis! :D
Ik heb eventjes vijf minuutjes gekeken (reclamepraatje maar ff doorgezapt  :)) en 't beloofd veel goeds voor de rest. Ik denk dat ik nóg maar een weekje vrij moet nemen... :+
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

acapolypse

nou, dit is m ongeveer geworden. heeft best lang geduurd, had beetje durk met school enzo, en heb daarom tijdje gewacht voor ik ff langs de onderburen ging. (maar mss was ik onderbewust ook beetje bang dat het niet zou helpen en ik dus te horne zou krijgen dat ik niet kon drummen D= )



redelijk simpel ding, lang niet zoveel werk als dat tennisballen-podiumpje dat ik maandje terug hier ergens las (ben even kwijt van wie). Maar ik twijfel ook een beetje of het wel zo goed werkt. Toen ik bij de onderburen was om te kijken of t wat hield, kreeg ik niet echt mee of het podium alleen al erg veel hield. De basdrum kon je nog goed horen, en toen ik daar een matje onder legde (een best dik oud wc matje) scheeld dat wel een hoop. Ik kan in ieder geval wel drummen, maar of dat nu voornamelijk aan dat bandending ligt, weet ik niet.

Voor iemand die ook iets met isolatie voor de onderburen wil fixen, probeer eerst een lekker dik tapijt. een dik hooppolig tapijt of zo. Veel simpeler, en voor zover ik uit deze ervaring meekreeg, ook behoorlijk effectief.

beetje sund van het geld en het werk, maar het ziet er aan de andere kant wel leuk uit dat ik een beetje hoger zit in de studeerkamer :P

Jochem

Onder deze constructie kun je nog een tapijt leggen. En misschien er bovenop ook nog.

leeqnl

Zoals ik eerder ook al gemeld had, probeer een stuk (dik) ondertapijt. Gewoon te koop bij de plaatselijke tapijthandel. Werkt bij mij perfect  :Y

Otje

Ik woon ook in een apartement, mijn onderburen hadden veel last van het basdrumpedaal. Keb  als oplossing voor dat 'gestoemp' er een rubberen tegel ondergelegd. (gekocht bij een bouwmarkt). De buren horen het nog wel maar van overlast is geen sprake meer.

Omhoog