Zildjian bekkens

Gestart door Jazz, mei 28, 2016, 12:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Idd , de Gens spelen zeker fijner dan de rubberen Roland cymbals .
Echter heb je er zoals gezegd een akoestische hihatstand bij nodig en daar zit het probleem voor jou .
Misschien bestaan er super licht spelende hihat stands , dan zou je eens bij een muziekwinkel moeten ' proef-voelen ' en / of zijn er forumleden die ervaring hebben met een super licht spelende hihat van een bepaald merk en type ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Daar ik problemen heb met de bediening van de hi-hat, de kracht in m'n L-been is helaas sterk vermindert, overweeg ik al een tijdje  m'n huidige Roland VH-11 te vervangen door een Gen-16 set. Het lijkt mij dat deze  veel lichter aanvoelt en speelt. Het ligt ook aan de hihat stand, maar toch. Laat een Gen-16 ( of Low-Volume) hihat zich makkelijk bedienen? Ik bedoel hier de kracht die je op het pedaal uitoefent,(ook het ingetrapt houden van de hihat is een probleem aan't worden). Vergt deze hihat minder energie en kracht om h'm te bedienen? Het lijkt mij zo of hebbik 't mis. Any body?
Of het nu een VH-11 of Gen16 is, dat zal niet uit maken, hihat veerspanning wel
Heb je niet toevallig een heel zwaar aanvoelende hihat stand? Of zoek een stand met instelbare veer.

Otje

Een andere Hihat stand is idd geen overbodige luxe. Wordt tijd voor een nieuwe, éentje met twee poten want bij een driepoot zit er telkens éen poot in de weg . Eerst volgende keer in een muziekzaak is 't 1 & ander uit proberen.
Thanx 4 the feedback!

djska

Een andere Hihat stand is idd geen overbodige luxe. Wordt tijd voor een nieuwe, éentje met twee poten want bij een driepoot zit er telkens éen poot in de weg . Eerst volgende keer in een muziekzaak is 't 1 & ander uit proberen.
Thanx 4 the feedback!
die 2 potige staan niet altijd stabiel, je hebt ook hihat stands waarbij ze je de driepunt kunt verdraaien, ik heb 2 stands van Gibraltar waar mee dat kan.

stefan

Wat je ook nog kunt proberen is een remote hihat... Dat is gewoonweg geweldig om te gebruiken vind ik zelf...  *O*
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Joris

Een normale hihat speelt toch wel aanzienlijk lekkerder dan een remote. Ik zou dan gewoon zo'n 2 poot nemen.

ddrsonor

die 2 potige staan niet altijd stabiel, je hebt ook hihat stands waarbij ze je de driepunt kunt verdraaien, ik heb 2 stands van Gibraltar waar mee dat kan.
Dat kan meerdere stands, oa. Yamaha ook. Sonor heeft daarnaast ook hardware (600 serie geloof ik) waarbij je 1 poot van de 3, onafhankelijk van de andere 2 kunt positioneren.

djska


Nijlpaard

Dan heb je een slechte hihat gehad.
De 2-poot van DW bijvoorbeeld staat als een huis. En ook al kan je 3 poten draaien.
Die ene poot minder scheelt toch aanzienlijk bij het plaatsen van een dubbelpedaal.

Wat otje's probleem betreft. Ga veel stands proberen. Je zou in principe je hihat gesloten moeten kunnen houden door alleen je voet er op te plaatsen zonder daarbij druk te moeten zetten.

Probeer een keer de hihatstands van Yamaha. Die van mij is een heel simpel enkelbenig type maar ik hoef geen extra druk te zetten om mijn hihat gesloten te houden
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Op zich kan dit wel ergens in een hardware topic.

Jazz

Voor Otje, ik heb n eenvoudige Tama iron 2000
Pedaal geeft nauwelijks weerstand. Vasthouden is nauwelijks nodig. Als je je voet erop houd heb je t al vast. Kost eigenlijk helemaal geen kracht.
There is no music without jazz

Otje

#36
mrt 07, 2017, 12:23 Last Edit: mrt 07, 2017, 12:27 by Otje

Omhoog