A-kit ombouwen naar E-kit - Kosten??

Gestart door berreal, jun 12, 2015, 11:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#25
jun 17, 2015, 10:35 Last Edit: jun 17, 2015, 10:38 by animal
Daar kan ik kort over zijn, ik vind het lekkerder en vertrouwder spelen en de looks van een e-kit vind ik niet passen bij een Soulband.
De aanleiding tot (weer) gaan e-drummen tref je aan in meerdere posts van mij in dit topic http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=3125.msg64270#msg64270 .
Het gaat dus niet alléén om e-drums, maar ook om 'e-e-gitaar' en 'e-e-bass' ;-) .
Twee weken geleden voor het eerst live met deze 'oplossing' opgetreden en het ging als een speer EN veel minder spullen/gesjouw (want geen versterkers) en gedoe (soundcheck is in een mum van tijd gedaan), alle band-apparatuur (PA, gitaren, drums, keyboard) past ruim in mijn Peugeot 807.  *O*

Technobeat


Simpel, ik moet door mijn woning elektrisch drummen. Om dan het gevoel te houden dat je op een 'echte' kit speelt, heb ik er voor gekozen een a-kit om te bouwen.

Het gaat dus niet om transporteerbaarheid, maar om spelplezier voor mij :)
Exactly the same here :')  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#27
dec 29, 2015, 21:55 Last Edit: dec 29, 2015, 22:01 by drfill
voor de 'a-kit' ombouwers :  (met double/ triple layer mesh heads)
voor toms t/m 13" zou side-triggers in toms ook nog goed kunnen werken :  http://triggera.com/triggers/internal-intrigg
voor snare 12/ 13" zou een center trigger en rim trigger toch het beste zijn :  http://www.r-drums.com/english/shop/
dan zijn er ook nog wat bedrijven die een acoustische (studio sizes) kit voor je kunnen ombouwen ..
maar prijzen van 3000 euro voor een (weliswaar complete) kit, zijn echt vet overdreven ..
dit zou een 'sticky' moeten zijn?    en misschien weten anderen meer links met onderdelen ..
(er stonden er al een paar op pag 1)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Het gaat dan dus alleen om de looks, en dat snap ik.
Als het namelijk om het speelplezier, gevoel gaat dan werkt het niet het blijft een omgebouwde en dus andere kit.
Als het echt om het spelplezier gaat zou ik risk aanraden.
Waarom zouden prijzen van 3000 euro vet overdreven zijn ?
Het ligt er maar net aan wat voor kwaliteit men levert en welke onderdelen men gebruikt.
Dan kan je namelijk ook zeggen dat prijzen van 3000 euro voor een akoestische kit overdreven zijn.

MatiZ

Het hangt allemaal af van de kwaliteit die je wenst, nieuw of 2e hands... je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Als je op Marktplaats kijkt komen er regelmatig prima producten voorbij voor de helft van de nieuwprijs en bijvoorbeeld een drumsetje heb je ook voor weinig.

Natuurlijk kun je ook direct voor de Pearl E-pro gaan maar dan betaal je idd 2500 euro :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drfill

dynamiek, accenten en (consistente) rimshots zijn anders op een e-kit dan op een a-kit..
net als je singles en doubles zult moeten 'bijspijkeren' als je niet een a-kit gewend bent..
als je paar x per week wisselt van 'E' naar 'A' is dit geen probleem, je kunt dan zelfs
'hetzelfde' spelen op e-kit, omdat je exact weet hoe het voelt op een a-kit..
mij gaat het ook niet alleen om 'looks' maar ook om sound..   e-kit met vst sounds dus..
(dan praat je wel over dure hobby) .. 3000 euro voor a-kit vind ik normaal..
5000 euro (bv. Gretsch USA) niet meer ..
in het e-kit segment worden veel mensen 'bedonderd' met prijzen, omdat de onderdelen
praktisch niks kosten (piezo's en ophanging, jack inputs, bekabeling)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Dat ben ik met je eens, een piezo kost niks (en is ook niks), maar met alleen een piezo ben je er niet.
Ik betaal ook voor een mooie oplossing, het dichtst bij de "real deal", en dan ben je wel iets meer kwijt.
Hardware (piezo, en systeem om het te plaaten, jack input enz), manuren en uiteindelijk de kit zelf.
Als je dat laat doen en iemand wil er ook nog wat geld aan overhouden dan ben je zo een 1000 of (veel) meer kwijt.
Als je het zelf doet kan je voor een paar honderd klaar zijn, tweedehands kitje en wat peizo's.

Als ik naar mijn eigen e-kit kijk en alles optel kom ik dik aan de 4000 euro (zonder de spd's), maar dan tel ik echt alles mee:
Omgebouwde kit. 1000 euro
2box 1000 euro
kabels 200 euro
Versterker 700 euro
bekkens   600 euro
hardware   600 euro
Mengpaneel 200 euro

En dan de twee spd's nog, ook een leuke 1200 euro.
spd-30
spd-sx

Hoefnix

1000 euro extra alleen voor het "kijkplezier".. Bijzonder veel geld voor weinig functionaliteit.
En het drummen wordt er ook niet anders van.

Ja dat vind ik erg duur voor een 2box setje... 4000 euro.
(ook al plaats je het op andere ketels, het is en blijft een 2box setje)

kaboemba

#33
dec 31, 2015, 12:22 Last Edit: dec 31, 2015, 12:35 by kaboemba
Tja dat is het ook wel, ik heb het er dan ook niet voor betaald (soort ruil actie gedaan) en de rest heeft mij ook zeker niet gekost wat het normaal kost (ik doe het e.a. in muziekapparatuur) en is een kwestie van jaren opbouwen kopen en verkopen.
Ik had eerst meerdere ddrum sets (beetje uit de hand gelopen) en de verkocht en de 2box module gekocht.
Ik had ook een leuke roland set kunnen kopen, maar (sorry) roland vind ik helemaal niks (ik heb de td10 en 12 gehad).
Het is bij hun drum spul net zo als bij hun (boss) gitaar effecten, het is het net niet (lees digitaal geluid), voor mij.
Overigens is de 2box ook niet perfect hoor.

Drum spul is maar een deel van muziek hobby (ook nog bas en gitaar), en je zal verbaast zijn hoe je aan spullen komt als je een beetje handig koopt en verkoopt.
Maar het is een kwestie van jaren geweest, soms koop je wat (veel dus) en soms verkoop je wat.

Over die duizend euro, wat heb je nodig:

Nieuwe drumset (in dit geval), 500 euro.
Wat hardware, piezo's, jack ingangen, kleine materiaal voor inbouw, 100 euro.
Oeps vergeet ik nog de meshheads, 150 euro
Betaal ik dus 250 euro voor het ombouwen, vind ik wel meevallen (of is werk gratis?), ik betaal voor 15 minuten chiropraktor 60 euro en daar heb ik minder plezier aan.
Overigens is die 1000 euro een schatting omdat ik dus niet betaald maar geruild heb.

Technobeat


En wat is geld ..... de één gaat 10 dagen naar de wintersport ( en kan alleen gaan wandelen want geen sneeuw :/  ) .
En de ander gebruikt zijn geld voor de aankoop van drumspullen waar hij / zij het hele jaar door plezier van heeft .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#35
feb 28, 2016, 10:52 Last Edit: feb 28, 2016, 11:33 by Otje

In this video, we do a little "hack" to the new Zildjian L80 low volume cymbals ;) To create an interesting sounding alternativ to the "regular" Zildjian Gen16 BB cymbals, we´ve applied the Gen16 pickups to the L80 cymbals & play them through the Gen16 sound module!
The pickups for ride/crash are mounted just like using them with the Gen16 BB cymbals. Since the bottom hihat cymbal doesn´t have a hole for the pickup cable coming from the top cymbal, we´ve simply mounted the pickup on the bottom hh cymbal, which has worked surprisingly well

bron= drum-tec

Ei van Columbus? Ik  kwam gister avond dit filmpje 'onder ogen' en dacht direct "Yes, dit is 't"!  Even ter verduidelijking; Ik vind de rubberen cymbalpad nix, (t speelt nie lekr/ klink niet goed genoeg) ik vind de originele Gen 16's  zwaar tegenvallen , de E-hihat in als z'n vormen & maten, ongeacht merk of type een teleurstelling( en dan druk ik 't nog zachtjes uit) . Dien ten gevolge speur ik het WWW af naar betere alternatieven. Je had Alesis Surge, je heb de Jobeky Real cymbal -of hoe ze ook mogen heten, Dan hebbie nog Field ( tot nu toe mijn beste indruk) en een half dozijn maatwerk, enzovoorts … . Eerlijkheidshalve ; ik heb het van het WWW, dus niet helemaal, zeg maar gerust 'in de verste verte' geen goede beeld van de werkelijkheid.
 Terugkomend op bovenstaan filmpie: zou dit de ideale combinatie zijn? T klinkt allemaal ovetuigend 'real'en het feit dat het ook nog A cymbals zijn (brons??) dus ook als zodanig aanvoelen bij het spelen, lijkt mij dit tot op heden het beste compromis.
Rest alleen nog de kosten. Bij benadering: een setje  cymbalen €350, dan natuurlijk de DCP (module) €550 en niet te vergeten 3 maal een direct source Pick-up €129 per stuk. Hebbik alles? Kom je toch uit op bijna €1300. Zeker niet gering, zeg maar geust, 'duur.

Afijn, zou ik goed in de 'slappe was' zitten,; ja dan wist ik t wel: een a-kitje met 'silent stroke's -getriggert, ..en dan met bovenstaande combinatie.. .


(edit)
..o ja, nog even - niet onbelangrijk,de omstandigheden en reden aangaande mijn voorkeur deze set: Ik drum thuis; een appartement met met buren onder-boven/ links -rechts. Met de set zou ik acoustisch,  'silent' kunnen drummen met de zgn 'real feell' en dus ook nog is kunnen gebruik maken van een koptelefoon bij het elektronisch drummen. "Best of both worlds".

drfill

ja, kijk een 'goede' drummer kan zelfs een practice pad nog fijn laten klinken..
maar ik vind de crash zo plat als een dubbeltje en voor mij klinkt het zoals het eruit
ziet : als cymbals die veel te veel gaten hebben en geen 'body' ..  voor mij klinken de
cymbals van 2box het 'best' op e-drum gebied (maar ok.. da's mijn smaak)
bij normale muren gaat 65 dB hier al doorheen.. ik denk dat deze cymbals daar aan zitten
rubber cymbals nog niet (50-55 dB)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Pffff , die bekkens van Zildijan klinken echt fantastisch. Wat een verschil met die van Roland . Als ik wat meer met geld kon strooien wist ik t wel.
There is no music without jazz

Technobeat

#38
feb 28, 2016, 15:08 Last Edit: feb 28, 2016, 17:51 by Technobeat
Mmm , misschien ligt het aan de instelling van de Gen-16 DCP-module maar ik vind deze nieuwe Zildian cymbals niet echt fijn klinken :/  .
De eerste generatie die ikzelf in gebruik heb klinken echt stukken beter ( naar mijn bescheiden mening ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Gôh..,wat verschillen de meningen toch over deze issue, worden de 2 Box cymbals hier geprezen, anderen/elders vinden ze weer klinken/spelen als een stel oude 'pannendeksels. Gen 16 idem dito. Zelden een onderwerp waar zo verschillend over wordt gedacht. Ja idd..smaken verschillen, maar er is toch wel op enig manier een referentie van wat goed is of niet.. (?).

drfill

2 box hardware sucks..  cymbals en pads..  ik bedoelde alleen de cymbal sounds van 2 box,  getriggerd met betere cymbal pads..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

#41
feb 28, 2016, 18:14 Last Edit: feb 28, 2016, 18:17 by drfill

dit dan met roland cymbals ..    alleen de HH is een probleem ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog