A-kit ombouwen naar E-kit - Kosten??

Gestart door berreal, jun 12, 2015, 11:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

berreal

Hallo,

ik ben serieus aan het overwegen een A-kit (Tama Swingstar) over te nemen van iemand, om deze vervolgens met meshvellen en triggers uit te rusten en vervolgens er een e-kit van te maken (kan helaas thuis geen geluidsoverlast veroorloven)

zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben en mij een indicatie van de te verwachten kosten geven? vellen en triggers? waar vandaan?

de Tama ketelset kan ik voor +/- €175,- aanschaffen.

ik heb momenteel een TD-11, volledig uitgebreid, dus module en bekkens (ook een VH-11) zijn al in bezit.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Stokmans

Het hangt allemaal af van wat je wil, hoeveel toms, hoeveel bekkens, welke triggers, etc.

Kijk eens op www.drum-tec.de die hebben vrijwel alles wat je nodig hebt en kan je een inschatting maken.

Denk aan:
Vellen ( Ddrum basic vellen set EUR 55,-)
Triggers (Ddrum Redshot set EUR 89,-)
Kabels (3,5-5 euro/stuk) --> die heb je dus al?
Bekkens (die heb je gelukkig al begrijp ik?)

Ik heb hetzelfde gedaan en het meeste via marktplaats weten te regelen. Hoeveel het kost is vooral afhankelijk van de kwaliteit die je wil. Wil je betere vellen en triggers, verdubbel dan die prijzen maar (als je nieuw wil kopen). Zelf heb ik de DDrum Pro triggers 2e hands kunnen kopen, maar ik vind ze fijn en goed werken. Vellen zijn Drum-tec Pro. Ze spelen prima, maar maken best nog veel geluid.

Als je toevallig in de buurt van Nijmegen woont, kan je altijd eens komen kijken/proberen als je wil.

berreal

dank voor je reactie Stokmans, woon jammer genoeg alleen wat ver van Nijmegen af (kop van NH).
je hebt het over veel geluid. heb je ervaring met de remo mesh van Roland?

Geven de Drumtec pro vellen veel meer geluid dan deze?
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

berreal

gaat overigens om een standaard set van tama.

22 inch bass
3x tom.

en een 13 inch snare

dus zou met een set van Drumtec wegkomen.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Stokmans

Geen ervaring met de Roland vellen. Maar ik mep als een malle, dat maakt ook wat meer geluid ;)

Mijn buren horen me spelen, maar hebben er geen last van (of klagen er in ieder geval niet over).

Otje

Hier een aardige vergelijkings-test:


berreal

ha otje!

tnx voor dit filmpje geeft iig wat duidelijkheid.

zie dus dat het gebruik maken van een dikker vel, het eigenlijk alleen maar luider maakt, maar wel realistischer.

denk er dus over dat ik de a-kit wel aanschaf om hier eens een 'projectje' van te maken.
als het niets is, kan ik hem altijd weer doorverkopen.

Vraag aan anderen;
zijn er nog andere gebruikers die ervaring hebben met het ombouwen van '-kit naar e-kit, en dan een praktijk ervaring kunnend delen m.b.t. geluid?
laten we zo zeggen. momenteel slapen mijn kinderen boven en naast mijn drumkamer, en kunnen in principe mijn Roland-set (meshhead) horen als ik aan het spelen ben.

Mijn aarzeling voor dit project zit hem erin dat ik qua looks, wel over wil gaan op het ombouwsetje, alleen twijfel of ik  hiermee niet teveel geluid in huis haal....
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

baszuidwijk

Ik heb op mijn TD-11 KV een tijdje met een naar E omgebouwde 14" snare gespeeld. Heb toen gemerkt dat je echt wel een goede kwaliteit (dure) vellen moet kopen om een fijn speelgevoel houden. Het trampoline-effect neemt toe naar mate de maten van je ketels groter worden. Ik kan me zo voorstellen dat het stuiteren met een 22" kick helemaal vreselijk is.

Anyway, ik heb toen afgezien van het ombouwen van een A-kit naar een E-kit en heb alle pads van de KV geleidelijk ge-upgrade naar betere E-pads.

berreal

oke Bas,

ook weer iets om over na te denken.
misschien maar eens beginnen met bijv. de floortom ombouwen en dan eens Live testen.

kan ik altijd de shell kit weer in de verkoop zetten.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

djska

Ik heb op mijn TD-11 KV een tijdje met een naar E omgebouwde 14" snare gespeeld. Heb toen gemerkt dat je echt wel een goede kwaliteit (dure) vellen moet kopen om een fijn speelgevoel houden. Het trampoline-effect neemt toe naar mate de maten van je ketels groter worden. Ik kan me zo voorstellen dat het stuiteren met een 22" kick helemaal vreselijk is.

Anyway, ik heb toen afgezien van het ombouwen van een A-kit naar een E-kit en heb alle pads van de KV geleidelijk ge-upgrade naar betere E-pads.
Ik kan dit beamen, 13" gaat nog net, 14" vond ik drama. Een 20" bass die ik gevoeld 
heb kon ook als trampoline gebruikt worden.

berreal

Welke vellen hebben jullie hiervoor gebruikt?
Ik zit eigenlijk aan de Drum-tec Design / Real Feel te denken nml.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

MatiZ

Welke vellen hebben jullie hiervoor gebruikt?
Ik zit eigenlijk aan de Drum-tec Design / Real Feel te denken nml.

Ik gebruik op mijn E-kit de Drum-Tec Design vellen. De 14" is inderdaad wat lastig onder controle te houden, de 10, 12 en 13" gaan prima op een goede spanning. Ik gebruik een 20" bass en ook als je die goed op spanning brengt gaat ie best aardig. Ik heb een Remo patch er op zitten met een plastic beater en dat is prima te doen :)

Als ik Robert Jan moet geloven zijn de Real Feels net iets beter met minder stuiterbal effect..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

animal

#12
jun 16, 2015, 11:11 Last Edit: jun 16, 2015, 13:40 by animal
Hier mijn bevindingen http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1822.125 en http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1822.msg67128#msg67128

Kortom, ik vind het 10x prettiger spelen dan pads.

Otje

Minder stuiterbal-effect? Zal onderstaande constructie daar een goede remedie tegen kunnen zijn? Vooral als 't de bassdrum betreft?


http://www.r-drums.com/


MatiZ

't ziet er wel fancy uit en zal ook wel goed triggeren zo met die piezo in het midden. Hangt van de prijs af of het 'het proberen waard' is.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

baszuidwijk

Minder stuiterbal-effect? Zal onderstaande constructie daar een goede remedie tegen kunnen zijn? Vooral als 't de bassdrum betreft?
Man, als je dit soort constructies moet gaan bouwen om het trampoline-effect teniet te doen, waar ben je dan mee bezig? En dat allemaal voor de looks van een akoestische kit? :N

Dan kun je net zo goed het slagvel van je kick afhalen en de KD-9 er in zijn geheel inzetten. :+

drfill

Of prop zo'n 18" /20" kick vol met goedkoop foam, of beddekussens..  trigger moet ± 5-6 cm boven klopper(s) zitten,
kan ook direct 'eronder' maar dan moet je punch weer gaan verzwakken met foam op trigger..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

#17
jun 16, 2015, 19:10 Last Edit: jun 16, 2015, 19:16 by djska Reason: cost
Man, als je dit soort constructies moet gaan bouwen om het trampoline-effect teniet te doen, waar ben je dan mee bezig? En dat allemaal voor de looks van een akoestische kit? :N

Dan kun je net zo goed het slagvel van je kick afhalen en de KD-9 er in zijn geheel inzetten. :+
Of nog veel makkelijker, bassdrum met vellen intact laten en er een KT-10 voor zetten!
...en on 2nd thougt: dat is serieus echt een veel betere oplossing dan wat dan ook. 180 euro is natuurlijk niet goedkoop maar het scheelt niet veel tov. goed normaal pedaal, meshhead en 10 euro piezo/plug/kabel spul. En dit voelt imho veel beter dan een meshhead op je bassdrum.
Dit is pas out-of-the box (bass) denken! :-)

animal

Of nog veel makkelijker, bassdrum met vellen intact laten en er een KT-10 voor zetten!
Dat is dus precies wat ik heb gedaan/ga doen  :Y .
Vandaag m'n KT-10 ontvangen voor € 143,20  bij Da Capo Muziekhuis *O* .
Ik ga deze achter de bassdrum plaatsen, in de bassdrum plaats ik de trigger-module (een ddrum4) en het merendeel van de kabelbende, ziet het er meteen opgeruimd uit.

Otje

Man, als je dit soort constructies moet gaan bouwen om het trampoline-effect teniet te doen, waar ben je dan mee bezig? En dat allemaal voor de looks van een akoestische kit? :N
Zelf bouwen hoeft ook niet; Het is wellicht te koop als gehele set bij 'RathgeberDrums'.

Ik zag h'm op facebook: https://www.facebook.com/groups/300497260045442/?fref=ts

drfill

#20
jun 16, 2015, 20:12 Last Edit: jun 16, 2015, 20:20 by drfill
kost 2800 euro ?  ik zou er wel mijn triggers kopen.. (bij r-drums)
en ik zou gewoon een  Mapex TND5044TC Tornado Studio set kopen en ombouwen (kost 400,-
20x16, 10x8, 12x9, 14x14, 14x5,5)  ik heb ooit ook een a-kit omgebouwd in een grijs verleden :
http://www.ekit.nl/diyz/index.html
t is echt goedkoop te doen..     het duurste zijn goede cymbal/ hi-hat pads mijns inziens..
ps.  mijn e-ketels zitten vol met pyramide foam rondom en een schijf op ondervel..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Dan kun je net zo goed het slagvel van je kick afhalen en de KD-9 er in zijn geheel inzetten. :+
Nou , dat heb ik , voor dat ik de TruTrac Heads had , ook idd gedaan .
KD-8 in de bassdrum gemonteerd , gat in het slagvel gemaakt , slagvel wit gespoten en weer op de bassdrum gezet , werkte prima :)  .







DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Kijk, netjes opgelost, maar i.c.m. de Roland KT-10 kun je je zelfs die moeite besparen.

baszuidwijk

Blijft bij mij toch een beetje de vraag hangen waarom je dit allemaal zou willen doen? Ik zie de voordelen niet. Nog sterker, ik zie alleen maar nadelen. Het is een hoop gedoe met allerlei houtje-touwtje-oplossingen. Je kit wordt in omvang ook nog eens een stuk groter en dus meer gezeul. 8)7

Mijn hele kit past in drie boodschappenkratjes, plus een snare-tas en het ingeklapte rack.

1 krat met de KD-9, kick-pedaal, module, VH-11
1 krat met 3x PDX-100, 2x CY-12C en 1x CY-13R
1 krat met hardware: 3x bekkenarm, snare-stand, hi-hat en de kruk

Dat is 1x rijden met een steekwagen en klaar.

Stokmans

Simpel, ik moet door mijn woning elektrisch drummen. Om dan het gevoel te houden dat je op een 'echte' kit speelt, heb ik er voor gekozen met meshheads etc. een a-kit om te bouwen.

Het gaat dus niet om transporteerbaarheid, maar om spelplezier voor mij :)


Omhoog