(later) uitbreiden kits mogelijk?

Gestart door BigLupu, mrt 05, 2015, 23:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

BigLupu

Hoi,

ben me aan het orienteren voor e drumkit en ga zaterdag in Goes wat dingetjes uitproberen.
roland TD-11/TD15
Yamaha DTX 502/DTX 700 (deze gaat waarschijnlijk net boven het budget uitkomen 1500-2000)
2box drumit ziet er ook wel leuk uit.

ik wil waarschijnlijk over een tijdje een extra tommetje of 2 erbij hangen, misschien een cymbal
en ik heb nog een oude Roland SPD-11 die ik aan wil sluiten voor wat effectjes en loopjes aansturen.

wat zijn nou precies de mogelijkheden.
hieronder wat vragen.

- kan ik bij alle modules makkelijk extra tommetjes/cymbals toevoegen, direct of via extra module
- kan ik bij alle modules rechtstreeks via midi (SPD-11) geluiden uit de drummodule aansturen
- zijn alle kits makkelijk uit te breiden (zie genoeg toms en cymbals staan maar geen rack onderdelen bijvoorbeeld)

alvast bedankt voor jullie wijsheden

Leon







MatiZ

Voor de Yamaha sets moet ik je even doorverwijzen naar andere experts maar wat Roland betreft kan ik je wel helpen.. Ik heb zelf de TD-11 module en daar kun je niet heel veel meer op aansluiten dan standaard 3 toms, een snare, Hi-hat en 3 cymbalpads (waarvan één met 3 zones voor een CY-13R).

Alle aansluitingen die er verder op zitten zijn uitgangen.

Op de TD-15 kun je nog wel een extra tom aansluiten maar daar houdt het ook mee op.

- kan ik bij alle modules makkelijk extra tommetjes/cymbals toevoegen, direct of via extra module
Bij de Roland TD-15 kun je nog één triggerpad aansluiten via de Aux-in

- kan ik bij alle modules rechtstreeks via midi (SPD-11) geluiden uit de drummodule aansturen
Nee voor zover ik weet gaat dit niet. Andersom gaat wel, je kunt via MIDI out wel een sampler of software aansturen

- zijn alle kits makkelijk uit te breiden (zie genoeg toms en cymbals staan maar geen rack onderdelen bijvoorbeeld)
Bij Thomann hebben ze van Roland wel rack onderdelen, volgens mij van Yamaha ook. En anders moet je kijken of Gibraltar rack hardware gaat passen, hiervan is genoeg verkrijgbaar

Maar geef in Goes je ogen en oren goed de kost want daar staat nogal wat opgesteld aan E-drums. Denk dat je daar best kunt slagen.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drfill

bij alle tip/ring uitgevoerde piezo inputs, kun je deze splitsen in 2 sounds..
http://www.drumsplitters.com/
dat betekent dat als je alle rims van je toms laat vervallen (wat ik toch een
onzin geluid vind) je 3 tot 4 extra cymbals kunt maken (roland en ook 2box via editor)
yamaha weet ik niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Hoi,

ben me aan het orienteren voor e drumkit , 2box drumit ziet er ook wel leuk uit.




Vergeet niet dat de 2Box module ( een van ) de beste in E-drumland is , met échte drumsamples , veel aansluitmogelijkheden en 8 uitgangen :) .

Succes met testen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Hoi,
ben me aan het orienteren voor e drumkit en ga zaterdag in Goes wat dingetjes uitproberen.

ik wil waarschijnlijk over een tijdje een extra tommetje of 2 erbij hangen,

alvast bedankt voor jullie wijsheden

Leon


"Uitbreiden kits mogelijk ? Nou & of: Genoeg voorbeelden hier op 't Drumforum. Kijk maar is rond. In het  Engels hebben ze daar de term GAS voor bedacht:  (bedenk dat dit dus ook des te meer voor drummers geldt..)
http://www.gitaar.net/wiki/index.php/Encyclopedie/GAS 

Bij die 2 tommetjes zal het dus wel niet blijven.., Kben zelf begonnen met een TD-4tje..


Succes zaterdag; ben benieuwd wat 't gaat worden..

BigLupu

All,

Gister dus bij bax geweest en dan staat daar ook de td 30 opgesteld... Zucht.. Het aloude probleem van die net te dure maar veel beter aansluitend aan je wensen...
Dus nieuwe optie erbij 2e hands td20...
2box viel me overigens enigszins tegen. Het gebruik van de module, uitstraling van het rack, was het net niet in mijn ogen.

Robert-Jan

Heb je die advertentie van de Yamaha set gezien?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk


"Uitbreiden kits mogelijk ? Nou & of: Genoeg voorbeelden hier op 't Drumforum. Kijk maar is rond. In het  Engels hebben ze daar de term GAS voor bedacht:  (bedenk dat dit dus ook des te meer voor drummers geldt..)
http://www.gitaar.net/wiki/index.php/Encyclopedie/GAS 


Grappig en heel herkenbaar. Zou het kunnen samenhangen met de levensfase waar een mens in verkeert? Als puberende drummer kon mijn kit destijds nooit groot genoeg zijn. Alsof mijn mega-kit mijn kwaliteiten als drummer moesten bevestigen 8)

De afgelopen jaren (ben nu, 46 jaar) merk ik bij mezelf dat ik het adagium "Less is more" steeds waardevoller vind: minder spullen is meer ruimte (zowel in je huis als in je hoofd). Daarnaast wordt de creativiteit van een mens ook nog eens sterker geprikkeld naarmate het aantal beperkingen toeneemt (tot een bepaald punt). Oftewel: een minder uitgebreide kit vraagt om meer creativiteit. Ik speel daarom bijvoorbeeld heel graag bass-snare-hats.

Anyway, dit teruglezend, begin ik af te dwalen van het topic ;) Back to the business at hand ... Speel zelf met veel plezier op de Roland TD-11 module. De uitbreiding is echter beperkt tot een Crash2. De TD-15 zou achteraf mijn voorkeur hebben gehad vanwege de extra AUX-input. Niet zozeer omdat het een extra input is, maar vooral omdat deze AUX-input functioneel uitgebreider is: je kunt 'm gebruiken als switch zodat je ermee kunt schakelen tussen kits. Dat vind ik een erg handige feature. Bijvoorbeeld om even Tom2 om te schakelen naar een tweede hi-hat  (en weer terug te schakelen).

BigLupu

ha, ja ben nu 44 en de uitgebreide kit van vroeger (met doublebass, 5 rototommetjes, cowbells, china's ed.) hoeft van mij idd ook niet meer. vindt het wel leuk om bijvoorbeeld wat rare soundeffects aan te kunnen sturen, loopjes te triggeren ed. (vandaar de wens om mijn SPD-11 te koppelen via midi)

wellicht dat ik 15 jaar niet gedrumt heb dat ik nog niet toe ben aan het hele minimalistische :)


animal



Oftewel: een minder uitgebreide kit vraagt om meer creativiteit. Ik speel daarom bijvoorbeeld heel graag bass-snare-hats.



Niet mee eens en ook nooit geweest, maar ik ben dan ook waarschijnlijk de eeuwige puber  8) .
Ik blijf het lastiger vinden om een uitgebreide kit creatief in te zetten.
Ik spreek volledig voor mijzelf als ik zeg, dat dat bij een kleine kit (bassdrum, snare, hi-hat) de creativiteit eigenlijk gewoon vanzelf komt. T'is niet anders.

Robert-Jan

Volkswagen!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Speel zelf met veel plezier op de Roland TD-11 module





Dat zou ik zelf nu nooit doen :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk


drfill


Gister dus bij bax geweest en dan staat daar ook de td 30 opgesteld...
Dus nieuwe optie erbij 2e hands td20...
2box viel me overigens enigszins tegen. Het gebruik van de module, uitstraling van het rack, was het net niet in mijn ogen.

heb zelf een td-20, maar deze kan niet op tegen 2box sounds..  hardware van 2box is 'bagger'
en de pads tennisrackets,  maar bv. een 2box met roland pads zou mijn fav. e-kit zijn ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

BigLupu

Yep, ben uiteindelijk uitgekomen bij een nog iets oudere module td-12. Binnen mijn budget met goede hardware. Mocht het inderdaad bevallen kan ik tzt een nieuwere module aanschaffen.

djska

niets mis met een TD-12!

Otje

#16
mrt 11, 2015, 20:13 Last Edit: mrt 12, 2015, 07:57 by Otje

De afgelopen jaren merk ik bij mezelf dat ik het adagium "Less is more" steeds waardevoller vind: minder spullen is meer ruimte (zowel in je huis als in je hoofd). Daarnaast wordt de creativiteit van een mens ook nog eens sterker geprikkeld naarmate het aantal beperkingen toeneemt


Bas, ik heb je raad ter harte genomen..


baszuidwijk


Bas, ik heb je raad ter harte genomen..


Ik zie een dramatische wending in jouw drumcarrière :+

Omhoog