xdrum dd501 -- drum geluid op hoogste volume 'zacht' -- is dat normaal?

Gestart door ansie, jun 26, 2014, 08:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ansie

Omdat onze buurman niet zo best tegen geluid kan hebben we besloten om voor onze zoon die net begonnen is met drummen een xdrum (medeli) dd501 te kopen ... (niet al te duur, meenemend dat onze zoon net begint met drummen en we eerst willen zien of hij hier mee verder wilt).
Het akkoestisch drumstel hebben we even aan de kant gezet zodat hij gewoon kan blijven oefenen zonder dat de buurman bij elke 2 minuten geluid aan de deur staat.

Deze week is het drumstel binnen gekomen ... de kit zelf ziet er prima uit.
Enkel het geluid niveau op de koptelefoon valt erg tegen.
Het drum geluid is naar ons idee vrij zacht, ook als de volume knop geheel open staat.
We hebben verschillende koptelefoons aangesloten gehad, maar dat maakt geen verschil.

De samples die op de xdrum staan worden wel in vol volume afgespeeld. Drum je mee dan hoor je de drums zacht en de rest van het geluid hard ...

Naar ons idee zou het geluid van de drums toch een stukje harder moeten klinken in de koptelefoon ... de volume knop zou je moeten gebruiken om een 'prettig' niveau zelf te bepalen ...
Nu is hard het enige niveau waarop je geluid nog enigsinds fatsoenlijk er uit komt.

Heeft iemand ervaring met deze set? En hoe hard (qua geluid) zouden de drums moeten klinken met gebruik van een koptelefoon?


mvg Anita

Hoefnix

Er zijn 3 volume instellingen. 'main volume' dat is de knop waar je aan draait. Daarnaast ook nog 'kit volume', hoe hard klinkt dit drumstel. Dan ook nog 'pad volume' voor hoe hard een trommel klinkt.

Even experimenteren.. (en google gebruiken ;) )

Zie pagina 9 en verder http://www.kirstein.de/docs/manuals/xd-dd501-en-0110.pdf

Otje


(  )
De samples die op de xdrum staan worden wel in vol volume afgespeeld. Drum je mee dan hoor je de drums zacht en de rest van het geluid hard ...
(  )
Heeft iemand ervaring met deze set? En hoe hard (qua geluid) zouden de drums moeten klinken met gebruik van een koptelefoon?
mvg Anita


Anita; Ik heb geen ervaring met déze drumkit. En daar waar ik wel op gespeeld heb waren de volumes van sample, song en \ of drumkit, op de koptelefoon in overeenstemming met elkaar (en kan je het volumes  zelf(s) regelen). Kom de drumkit uit de winkel?  Neem h'm mee terug en laat h'm horen en vergelijken. Het lijkt mij dat er iets niet mee in orde is.. .

ansie

Ik heb de drumkit via internet besteld ... heb de 'winkel' al gemaild (bij geen reactie ga ik morgen gewoon ff bellen hoor).

Ik heb wel al met volume's proberen te spelen ... maar heb nog geen remedie gevonden.


Maar het is in iedergeval niet 'normaal' dat het geluid zo zacht is wat ik zo begrijp ;-)

djska

Probeer eens een koptelefoon met lage impedantie, bv. 32 ohm of lager.

Jazz

Ik denk dat wat al aangegeven is dat je de algemene vollumeknop hebt en die in de drumkit.
Je kunt die per pad apart instellen.
There is no music without jazz

Omhoog