Td8 module

Gestart door erisnobody, apr 22, 2014, 21:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

erisnobody

Hoi,
Even voorstellen,ik ben willie 52 jaar jong drum al mijn hele leven en sinds ongeveer 5 jaar achter een drumstel .Ik speel in een gezellige coverband met muziek van de jaren 60 tot heden en alles ertussen in en af en toe een optreden.
Laatst heb ik een Td8 module gekocht en deze aangesloten op de hardware van mijn Td9 (Dit is met een FD8 pedaal i.p.v. een FD7 pedaal wat bij een Td8 zit )en alles perfect werkend gekregen behalve de hihat. Als ik op het pedaal trap dan is het geluid te zacht en het pedaal is goed omdat deze op mijn Td 9 wel hard genoeg klinkt.
Wat ik gedaan heb is de backup batterij vervangen omdat ik hier een melding van kreeg ( is 5 minuutjes werk) daarna de module factory reset gedaan want de instellingen waren niet gewist door de batterij te vervangen, het hihat pedaal volume op 15 gezet en in de equalizer hihat volume op 127 gezet maar nog steeds te weinig volume als ik op het pedaal trap maar  verder ben ik zeer tevreden over de module.Is er misschien iemand die de oplossing weet? Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Willie
Is er misschien iemand die de oplossing weet?

Technobeat


Hoi Willie .


Welkom op Drum-Forum.nl , zelf ken ik de TD8 module niet maar dit zal niet heel veel verschillen met de TD9 die ik zelf heb .
Dus hierbij zou ik je willen adviseren in het triggerinstellingenmenu te duiken en kijken of hier winst te behalen valt , wellicht kun je de gevoeligheid hiervan verhogen waar door ook het geluid duidelijker / harder wordt . 

Succes , en laat even weten of het geholpen heeft :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

erisnobody

Hoi Technobeat,

Dankjewel voor het welkom en het meedenken maar de triggers en de gevoeligheid heb ik volgens mij al goed ingesteld en ook was er een update voor de triggers e.d. van de td8 module en die zit er bij mij al op dus daar moet ik het denk ik niet zoeken .De beschrijving van de td 8 lijkt in veel dingen op die van de td9 dus daar had ik veel voordeel bij en volgens mij is ook echt alles goed ingesteld ,maar weet je misschien of het mogelijk is dat het hihat pedaal die ik gebruik de fd 8 een hogere of lagere weerstand heeft als de fd7 die bij een td8 hoort?

Technobeat


Oké , dus de FD8 werkt met de TD9 module wél 100% en met de TD8 module niet ?

Zoniet , dan zou je dit eens kunnen bekijken :





DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


En in dit topic komt NOG meer aan bod :


http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=109.0
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

Hallo Willie,

Bij een Roland TD 6/8 module werkt een FD 7 pedaal beter dan een FD 8.
Als je die FD 7 nog hebt, zou je ze beide eens kunnen vergelijken.
Als je ooit een tweedehands VH 11 ergens ziet voorbij komen moet je niet twijfelen, dat is een wereld van verschil ( zowel op een TD8 als op een TD9)

Veel leesplezier.

http://www.vdrums.com/forum/forum/advanced/technical/57098-fd-8-vs-fd-7-or-fd-6
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

erisnobody

Omdat de fd8 goed reageert en functioneert met de td9 module heeft schoonmaken of smeren geen nut .
Wat ik al zei het kan zijn dat de pedalen een fd7 en een fd8 verschillende weerstanden hebben en dat daarom de fd 8 goed werkt met de td9 en dit heb ik kunnen testen en werkt perfect.

Het fd8 pedaal werkt niet goed met de td8 ,heb ik een fd7 pedaal nodig voor de td8 of zie ik iets over het hoofd en het gaat alleen over closet hihat verder werkt deze wel perfect

Dankjewel voor de reactie over de fd7 jammer genoeg heb ik dit pedaal niet en een vh11 is nogal prijzig

erisnobody

Hoi drum 1964,

Dankjewel voor meedenken en ik ga ermee aan de slag en lees topic even door dat je stuurde

Technobeat


Al wat opgeschoten met het hihat-pedaal geluidsniveau Willie ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

erisnobody

Hoi Techno,

Maandag heb ik weer repetitie met de band en kan dan live luisteren hoe de hihat klinkt als ik op de pedaal trap maar ik verwacht er niet teveel van. Omdat de hihat verder goed werkt laat ik het voorlopig zo ( kijk af en toe voor een fd 7 als ik er een goedkoop tegenkom) en als ik echt niet zonder kan moet ik misschien een keer kijken voor een vh-11.
Wat ik nog even wil delen is dat de td8 en de td 9 enorm veel gelijkenissen wat betreft geluiden instellingen enz. hebben het enige wat opvalt wat beter is bij de td 9 is dus de hihat als je op het pedaal trapt (Fd8). Verder is het zo als je diep in de instellingen van de module duikt er onvoorstelbaar veel in te stellen is en het kost veel tijd maar echt dan heb je ook wat .Ook wil ik nogmaals delen (ik had al post gereplayd) dat als je last hebt van contact geluid met de buren een tillingsvrijmatriaal (b.v. agglomer zie google  )dit de perfecte oplossing voor mij was,ondanks dat mijn buurman zeker wist dat het niet op te lossen zou zijn maar nu dus niks meer hoort.
Iedereen bedankt voor het meedenken groetjes Willie

Omhoog