post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Je hebt trigger to midi interfaces met usb die je rechtstreeks op je computer kan aansluiten voor niet al teveel centjes. 
De Alesis I/O is daar een mooi voorbeeld van.



Oké , ze kosten slechts 115,= euro en worden geleverd met Toontrack EZdrummer zodat je gelijk aan de slag kan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maikelk

#76
aug 07, 2014, 20:45 Last Edit: aug 07, 2014, 20:57 by Maikelk

Alleen is hihat support bij die dingen waardeloos...


Had gisteravond wat tijd over op werk en heb idd gelezen dat je aardig wat tijd met tweaken kwijt bent voordat de hihat werkt zoals het hoort. Weet niet of dat ook zo is als je bijvoorbeeld een alesis x hat zou gebruiken?
Was wel m'n opzet om met de alesis te gaan werken icm ezdrummer ivm de vele uitbreidingen. Heb wat zitten zoeken voor triggers maar ben daar nog niet helemaal uit. Moet wel zo goed mogelijk werken.

Heb ook zitten kijken naar jobeky drums, ziet er ook goed uit en vrij betaalbaar.
Deze bijvoorbeeld : http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=68&products_id=273

Neem aan dat dit al helemaal compleet is incl. triggers? Dus dan is het cymbals + alesis + hardware halen en spelen.

Denk toch dat ik zelf een kit ga bouwen..leuk voor de hobby en als het ook nog goed werk nog een stukje voldoening  ;)

Technobeat


Dat is wel een erg mooie set hoor van Jobeky , de Standard Pro Custom .
Kost omgerekend 754.63 euro , maar of dat incl. verzenden is zou ik niet zo weten .
Komen nog wel de cymbals en stands bij dus een kleine 1950,= euro voor een complete set ( incl. de Alesis I/O ) .
ik ga er wel van uit dat in de kit de triggers al ingebouwd zitten .

Maar zelf een A-kit ombouwen tot E-kit is natuurlijk wel goedkoper :) .

Ben benieuwd welke weg je gaat bewandelen richting je ultieme E-kit :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maikelk

Ik neem rustig m'n tijd. Ben nu al zo lang zonder kit dat ik niet over 1 nacht ijs ga. Ik houd regelmatig marktplaats in de gaten en kijk of ik cymbals voorbij zie komen die me bevallen. Zit nu te denken aan een vh-11 of vh12, 2 x 12C en 1 x 15R en misschien nog 1 of 2 cy 5 of 8 voor splashes.

Technobeat


VH-11 of 12 is altijd een goede keus qua hihat , een 11 wordt wel eens aangeboden maar en 12 ben ik nog nooit op MP tegengekomen .
Losse Roland cymbals komen wel eens langs .

Neem de tijd om een weloverwogen set samen te stellen , je moet er als het goed is een hele tijd op spelen .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maikelk

Nou deel 1 van m'n "avontuur" ga ik zondag ophalen. Een drumstel van het merk Basix? Zegt me niet veel maar als het er redelijk uitziet en er niet uitziet dat ik het binnen een maand aan gruzelementen kan slaan gaat het mee. Zitten nog een paiste 302 crash/ride bij en een 302 hi hat. Dat zet ik wel weer op marktplaats. Morgen piëzo elementen bestellen. Kijken of ik die cones ook voor een leuke prijs op de kop kan tikken. Zal tijdens het bouwproces wel wat foto's schieten en ze tzt posten.

bekbiet

Verleden jaren hebben enkele van jullie foto's van hun eigen prachtige e-kit geplaatst. Dit idee vond ik gaaf. Graag wil mijn ik eigen e-kit met jullie delen. Het gaat om de "purple kit".
Inmiddels is deze e-kit 5.5 jaar oud. Deze e-kit is inmiddels een bijzondere kit geworden. De ketels en hardware (lugs, rims) komen van een DDrum (tweedehands, bijna niet gebruikt). Deze Ddrum kit heb ik voor 100,00 gekocht. De hardware van deze kits zijn van een redelijk niveau. En….mijn kit staat op zolder en wordt niet mee gesleept. Waarom heb ik dan zware hardware nodig? Vervolgens zijn de alle ketels voorzien van HST triggers van ElsticDrums. Incl. rimtrigger snare en 1 rimtrigger lage tom. Oja, de ketels heb ik doormidden gezaagd. En beide kanten gebruikt. Uiteraard kom je lugs, rims en spanbouten tekort. Vandaar dat de lugs van de bassdrum en snare afwijkend zijn. Maar volgens mij niet echt opvallend.
Voor de bekleding heb ik gekozen voor USA Sparkle Purple, en niet voor de dunnere Taiwan wrap. En…uiteraard verlijmd i.p.v. dubbelzijdig tape.
Een jaar later is een 8" tom aan de set toegevoegd. Alle bovenvellen zijn van DrumTec Design serie.
In het verleden (recente) heb ik verschillende e-cymbals gebruikt, Roland, Triggera, Kit toys, Pintech etc. Maar ik ergerde mij aan de zwarte kleur en de onnatuurlijke "swing". Uiteindelijk heb ik alle rubberen/plastic e-cymbals verkocht en vervangen door akoestische cymbals die voorzien zijn van E-CY trigger devcies van ElsticDrums. En….dat is een grote verbetering. Het enige wat nog van Roland is, is de module, TMC6 en de onderkant van een VH 11 hi hat.  Kosten totaal: zie bijgevoegde overzicht.

http://imageshack.com/a/img903/5545/jqhJvm.jpg
http://imageshack.com/a/img661/82/WRwS68.jpg
http://imageshack.com/a/img912/7835/kb6vEh.png
http://imageshack.com/a/img538/2357/Lqjeyb.png
http://imageshack.com/a/img661/2382/FHKCDr.png

Otje


Verleden jaren hebben enkele van jullie foto's van hun eigen prachtige e-kit geplaatst. Dit idee vond ik gaaf. Graag wil mijn ik eigen e-kit met jullie delen. Het gaat om de "purple kit".
(   ...    )


"Goeiemorguhhh...!! Die's mooi.

Technobeat


Indeed , super *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Hij zal wat meer herrie maken dan een standaard e-kit, maar damn... wat een gave set op deze manier!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Inderdaad heel netjes, en voor dat geld helemaal. :Y

Otje

#86
jan 04, 2015, 17:28 Last Edit: jan 04, 2015, 17:30 by Otje
Bekbiet, is onderstaande Facebook -site helemaal van 'jou hand'? Of... ?
https://www.facebook.com/pages/Elsticdrums/463357440389572?fref=ts

..hebbik 't mis. Dit maak ik er uit op namelijk.

Technobeat


Bekbiet heeft een aantal spullen bij ElsticDrums gekocht voor zijn kit , misschien heeft hij foto`s aan hen vrijgegeven om op hun site te zetten ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Bekbiet , misschien kun je uitleggen of wij het bij het rechte eind hebben , of dat er wellicht een andere reden is voor de Elsticdrums site op jouw Facebook account .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

merknamen en prijslijstje    ..vaak is het dan wat het lijkt ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

bekbiet

Ha allen,

Het is mijn set die door ElsticDrums is voorzien van HST trigger devices en E-CY devices. En....de facebook account is idd van mij.

Robert-Jan

Dat maakt dat ik je zie als vertrgenwoordiger van elstic drums.
En dat ik je bij deze meld dat we niet zitten te wachten op verkapte (en onverkapte) spamberichten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

bekbiet

Ha Robert Jan,

Dit betekent dat ik never nooit niet mijn kit (als prive persoon) op een forum mag delen? Jammer. Ik vond (en nog steeds) een geweldig idee. 

Otje

#93
jan 16, 2015, 14:41 Last Edit: jan 16, 2015, 14:43 by Otje
Bekbiet, ik vind het een vreemde constructie. Zoals de naam Elsticdrum en Bekbiet met alkaar verweven zijn, gaf
Citaat
Bekbiet, is onderstaande Facebook -site helemaal van 'jou hand'? Of... ?
mij al stof tot nadenken: Is Bekbiet, Elsticdrum en vice versa? Is er gezamelijk belang?   Ik ben ook geen Roland, en Pietje is ook geen Tama, of Pearl is ook geen Jantje. Nee die dingen wil ik toch graag van elkaar scheiden zien en/of houden. Het maakt het voor mij iig verwarrend en vraag me af wat de (beweeg)redenen zijn om je Facebookpagina met een merknaam te veréenzelfigen.

Afijn, back 2 the Topic; toffe kit.. dat zeer zeker.

Robert-Jan


Ha Robert Jan,

Dit betekent dat ik never nooit niet mijn kit (als prive persoon) op een forum mag delen? Jammer. Ik vond (en nog steeds) een geweldig idee.


Wat je niet moet doen is de indruk wekken dat je een blije klant van elsticdrum bent.
Er zijn legio voorbeelden in de geschiedenis van fora waar dat helemaal verkeerd uitpakt.
Onze policy hier is dat het een forum van en voor drummers, zonder reclame.
Als prive persoon ben je van harte welkom..maar kom je hier om prijslijsten te posten van je eigen bedrijf, dan niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

bekbiet

Hoi Otje en Robert Jan,

Duidelijk. De intentie was absoluut geen reclame te maken maar mijn kit te tonen en vervolgens meer informatie te verschaffen. Maar ik begrijp nu achteraf de verwarring.  8)7

stefan

Toch heb je even lekker reclame gemaakt op een forum waar dat niet hoort.. Jammer...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Harre

Waarom reclame? Ik heb de post opgevat als de plaatsing van een e-kit zoals het hier op het forum bedoelt is. Dat daarbij merken genoemd worden doen we toch allemaal en prijzen eventueel ook? Buiten dat zijn er meer mensen hier op het forum die te pas en te onpas laten weten dat ze een bedrijf binnen het drum,- cq muziekwereldje hebben en daar lees ik dan verder niks over. Kortom: de regels begrijp ik en ik ben het er ook mee eens zoals ze nu zijn, maar dan niet met twee maten meten.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Otje

#98
jan 16, 2015, 21:06 Last Edit: mrt 23, 2015, 20:15 by Otje
Dat is inderdaad waar Harre; Dat van verhaal over reclame is naar mijn idee een eigen leven gaan leiden nav de verwijzing van ondergetekende naar de 'Elstic'FB-pagina.
Andermaal, Back on Topic; hier een foto van mijn laatste set up:


> TD4/6 <
PD-7(2) PD-85bk(3) PDX-100(2) PD-105bk  KD-85bk  CY-5/12c/13r/15r/12h  VH-11  BT-1

FSR duo Polepad   

bekbiet

Ha Otje,

Een smullen set-up O+

Omhoog