Welk sample pad??

Gestart door RoelofD, aug 30, 2013, 10:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RoelofD

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn band bezig om meer dance en feestnummers te gaan spelen waarbij ik geluiden als klaps en een vette bass nodig heb.
Om dit te realiseren wil ik een (2e hands) drumcomputer aanschaffen, en nu is mijn oog gevallen op de Roland SPD-S.
Is dit een goede keuze voor wat ik er mee wil gaan doen, of is een Octapad beter?

Ik ben een leek op dit gebied, dus alle tips zijn welkom.

Groeten Roelof

Technobeat

#1
aug 30, 2013, 15:59 Last Edit: aug 30, 2013, 16:00 by Technobeat
Hoi Roelof .


Allereerst hartelijk welkom op het forum . :)


Een SPD-S is een sample pad die al een jaar of vijf op de markt is , een goede sample pad met veel mogelijkheden .
Maar er is ook een SPD-SX , die is moderner met een veeeeel groter geheugen en snellere processor en nog meer mogelijkheden .
Voor een SPD-S vraagt men op MP +/- 300,= euro en een nieuwe SPD-SX kost +/- 595,= euro , dus dat scheelt nog al wat .
Het heeft deels met je budget te maken natuurlijk , ben zelf bezig om misschien een SPD-SX aan te schaffen .
Bij de Octapad liggen de geluiden vast in het geheugen daar kun je niets aan veranderen , bij de SPD-S(X) is er de mogelijkheid om vele eigen samples in te voeren en samen te stellen .

Kortom , om de twee opties goed te kunnen beoordelen zou ik je adviseren om eens een goede muziekwinkel binnen te stappen en beide Roland producten ( SPD-SX en Octapad ) uit te proberen .
Ook op YouTube staat veel informatie .

Succes met kiezen en laat even weten wat het geworden is . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella