Welk sample pad??

Gestart door RoelofD, aug 30, 2013, 10:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RoelofD

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn band bezig om meer dance en feestnummers te gaan spelen waarbij ik geluiden als klaps en een vette bass nodig heb.
Om dit te realiseren wil ik een (2e hands) drumcomputer aanschaffen, en nu is mijn oog gevallen op de Roland SPD-S.
Is dit een goede keuze voor wat ik er mee wil gaan doen, of is een Octapad beter?

Ik ben een leek op dit gebied, dus alle tips zijn welkom.

Groeten Roelof

Technobeat

#1
aug 30, 2013, 15:59 Last Edit: aug 30, 2013, 16:00 by Technobeat
Hoi Roelof .


Allereerst hartelijk welkom op het forum . :)


Een SPD-S is een sample pad die al een jaar of vijf op de markt is , een goede sample pad met veel mogelijkheden .
Maar er is ook een SPD-SX , die is moderner met een veeeeel groter geheugen en snellere processor en nog meer mogelijkheden .
Voor een SPD-S vraagt men op MP +/- 300,= euro en een nieuwe SPD-SX kost +/- 595,= euro , dus dat scheelt nog al wat .
Het heeft deels met je budget te maken natuurlijk , ben zelf bezig om misschien een SPD-SX aan te schaffen .
Bij de Octapad liggen de geluiden vast in het geheugen daar kun je niets aan veranderen , bij de SPD-S(X) is er de mogelijkheid om vele eigen samples in te voeren en samen te stellen .

Kortom , om de twee opties goed te kunnen beoordelen zou ik je adviseren om eens een goede muziekwinkel binnen te stappen en beide Roland producten ( SPD-SX en Octapad ) uit te proberen .
Ook op YouTube staat veel informatie .

Succes met kiezen en laat even weten wat het geworden is . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Ik weet niet precies wat je wil doen met je band natuurlijk, maar als je zelf muziek schrijft en maakt is de SPD S of SPD SX erg handig juist omdat het een sampler pad is. Je kunt er al je eigen geluiden op zetten en (on the fly) aanpassen. In het kader van muziek schrijven biedt dat dus eindeloze mogelijkheden. Hang het ding aan je PC en je kunt letterlijk elk geluid dat je kunt bedenken gebruiken voor je muziek. Ik gebruik het ding zelf ook (op die manier) en ik (en wij als band) zijn er enorm tevreden over.

Bedenk je wel dat het een sampler pad is, geen e-kit of drumcomputer. Verwacht dus geen sloot aan stock samples / sounds. De stock sounds zijn mager in aantal en kwaliteit, juist om de natuur van het beest. Bij een octapad is precies het omgekeerde het geval. Neem dat vooral mee in je overwegingen.

Good luck!

Technobeat


Stella , ik heb alvast de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing gedownload bij Roland van de SPD-SX , maar ik kan nergens vinden hoe je van een wave op een pad een loop kunt maken ( zodat hij oneindig lang door gaat )
Weet jij dat ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Dat is met drie clicks te doen, letterlijk in vijf seconden. In het menu ga je naar submenu pads, dan naar gewenste pad, klikt op tabblad mode en selecteert loop :)
Ding is makkelijk te bedienen :D

Technobeat

Ding is makkelijk te bedienen :D


Dat wel , maar sommige dingen staan niet in de Nederlandse gebruiksaanwijzing voor zover ik kan zien .

THX. :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

RoelofD

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een 2e hands SPD-S aangeschaft en er wat mee zitten spelen, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik de geluiden uit verschillende menu's die ik bij 1 nummer wil gebruiken in 1 menu kan zetten?
Nu moet ik door de 128 menu's om de geluiden bijelkaar te zoeken.

Groeten Roelof

Robert-Jan

Ik zou zeggen...download de handleiding lees die eens door, je gaat m vast voor meer dingen nodig hebben  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


Ik zou zeggen...download de handleiding lees die eens door, je gaat m vast voor meer dingen nodig hebben  :Y


He getver! Wat een praktisch voorstel zeg!  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman



Bij de Octapad liggen de geluiden vast in het geheugen daar kun je niets aan veranderen , bij de SPD-S(X) is er de mogelijkheid om vele eigen samples in te voeren en samen te stellen .

Kortom , om de twee opties goed te kunnen beoordelen zou ik je adviseren om eens een goede muziekwinkel binnen te stappen en beide Roland producten ( SPD-SX en Octapad ) uit te proberen .
Ook op YouTube staat veel informatie .

Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten. Ik heb zelf de SPD-SX gekocht voor het grote geheugen, de snelheid, de mogelijkheid om vele eigen samples in te voeren en samen te stellen en het grote gemak waarmee je de SPD-SX bedient. Veel eenvoudiger dan de SPD-S die ik voorheen had. De Octapad kilnkt ook niet slecht maar hij is zoals hij is.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

René

Technobeat


De eerste twee alinea`s van bovenstaand citaat zijn idd van mij , wat daarna komt is van Rene .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog