bassdrum van pearl tru trac

Gestart door acapolypse, jul 17, 2013, 19:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

Hey mensen,

Er is hier vast wel iemand die ervaring heeft met de Pearl Tru Trac vellen. Hoe werkt dat met die bassdrum?
Ik heb al gelezen dat je daarvoor nog een gewoon vel moet hebben, en dat in de kit voor de bassdrum alles zit om een gat te maken en de pad erin te zetten. maar veert dat dan niet hardstikke raar als je speelt op een pad die op een vel vast zit? En gaat dat alsnog niet snel scheuren of iets dergelijks?

en sowieso, iemand die zo'n bassvel heeft, hoe speelt ie?

Nijlpaard

Kom er maar in Techno  *O* *O* *O* *O*
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

yoeran

#2
jul 18, 2013, 07:46 Last Edit: jul 18, 2013, 07:50 by yoeran
Edit: Vraag verkeerd gelezen, daar weet ik helemaal niks vanaf  :X

acapolypse

padam, bump.

Technobeat


Kom er maar in Techno  *O* *O* *O* *O*



U riep mij ? :)


Idd , de bassdrumpad van de Pearl TruTrac moet IN het originele slagvel gemonteerd worden .
Eerst een gat er uit snijden , dan met een bijgeleverde '' conducteurstang '' net buiten het gat gaatjes '' knippen '' waardoor de schroeven gaan die de pad op zijn plaats houden .
De gaatjes kun je aftekenen met de buitenste ring van de pad .
Aan de achterkant ( binnenkant ) van het slagvel komt een metalen ring met vaste '' moeren '' waarmee je de pad vast kunt monteren .
Het lijkt misschien een beetje vaag uitgelegd , maar als je alles bij de hand hebt spreekt het voor zich , er zit ook een mal bij om het gat op de juiste hoogte af te tekenen .







Het speelgevoel is erg goed , de pad veert een beetje mee met het vel wat een natuurlijk speelgevoel geeft , beter dan een starre - vaste bassdrumpad als bv een Roland KD-8 .
En wil je dat de Pearl TruTrac pad nog minder veert , kun je het originele vel wat strakker spannen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

acapolypse



...
Het lijkt misschien een beetje vaag uitgelegd , maar als je alles bij de hand hebt spreekt het voor zich , er zit ook een mal bij om het gat op de juiste hoogte af te tekenen .



Nou valt nog mee., klinkt allemaal best logisch. Maar 'n beetje stevig origineel bassvel lijkt me dan wel 'n pre?

Daarnaast, klinkt 't allemaal goed genoeg. alles vast wel beter dan t gevoel hebben op 'n stenen muurtje te drummen :)

Robert-Jan

Wat ik me steeds afvraag bij deze constructie..waarom zou je dit verkiezen boven een trigger?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


ik heb een complete Tru Trac set ( 12-13-14-16 ) gekocht en daar zit automatisch de bassdrumpad bij .
Als je alleen je bassdrum wilt aanpakken , is er idd natuurlijk ook de mogelijkheid om te kiezen voor een losse trigger .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

acapolypse

Ja maar het jammere van gewoon triggeren is dat je, indien je het een beetje stil wilt houden, aan een meshvel zit. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar ik hoor behoorlijk vaak dat dat niet echt zoals 't echte voelt.

FoREVer


Ja maar het jammere van gewoon triggeren is dat je, indien je het een beetje stil wilt houden, aan een meshvel zit. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar ik hoor behoorlijk vaak dat dat niet echt zoals 't echte voelt.


Wil je alleen de kick doen of ook de rest van je drumset?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

acapolypse


Wil je alleen de kick doen of ook de rest van je drumset?


Nee alleen de kick.
Heb 'n alesis DM-10 kitje, vooral om rekening te houden met de buren (en vroeger ook onderburen). Drumt prima, alleen de bassdrum is niet fijn. Elke keer als ik weer op m'n echte drumstel speel (staat bij zanger z'n huis) merk ik weer hoe anders het eigelijk is. Wil dus iets aanklooien om de bassdrum van m'n e-kit ook zo natuurlijk mogelijk te maken.

Technobeat


Ja maar het jammere van gewoon triggeren is dat je, indien je het een beetje stil wilt houden, aan een meshvel zit. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar ik hoor behoorlijk vaak dat dat niet echt zoals 't echte voelt.



Uiteindelijk is niets zo echt als het echte  8)7 , maar ergens moet je een concessie doen en het dichts benaderbare zoeken , of dat een meshvel is met een losse trigger of een Pearl TruTrac bassdrumpad is aan jou zelf natuurlijk .
ik zou zeggen : misschien ken je iemand die op meshvellen speelt en kun je er eens serieus op spelen , en wellicht is er bij jou in de buurt een muziekwinkel die een Pearl E-pro live hebben staan en kun je daar eens kennis mee maken ( vooral het speelgevoel van de bassdrum dus ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog