Verschillende merken op elkaar aansluiten?

Gestart door gitaar en drum, mei 11, 2013, 16:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

gitaar en drum

Hallo allemaal,

Kun je verschillende merken op elkaar aansluiten, zodat ik mijn drumkit stap voor stap kan verbeteren.
Kan ik bijvoorbeeld een roland drumpad op een hayman module aansluiten? En andersom? En kan dit ook bijvoorbeeld met een yamaha?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel!

Alvast bedankt!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

drum1964

Bij de meeste drumpads gaat dat nog wel lukken, bij de hi-hat controller en bekkens is dat een ander paar mouwen.
Roland, yamaha, 2 box enz werken ongeveer hetzelfde....en toch ook weer niet.
Dat betekent dat je hi-hat niet optimaal zal reageren en je 3 zone bekkens bijvoorbeeld maar op 2 zones meer te bespelen zijn.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

Ik kwam onlangs deze cymbals tegen op MP http://kit-toys.tripod.com/id48.html. Ik had ze ook wel eens gezien bij iemand hier op het forum, een 2-Box bezitter als ik me goed herinner. Ik vraag me af, is het wat of is het meer speelgoed zoals de benaming doet vermoeden? Ze zijn niet in Nederland te koop, ook niet bij onze 'buren'. Zo te zien wel weer in Engeland en omgerekend niet erg prijzig. Of doet dat al vermoeden dat 'goedkoop' duurkoop is?
Ik neem deze er ook maar gelijk bij; http://www.dauz.com/AboutDauz.html.Ook niet in Nederland te verkrijgen in de reguliere handel (?) Neil Peart schijnt ze te gebruiken. Het lijkt me wel een product dat ik nog mis bij de bekende merken, de mini tom. Of toch een overbodige 'ad on'?
Wie heeft ze, kent ze en/of heeft er een mening over? En, om maar ff 'on topic' te bijven, hoe goed of slecht werken ze met  de gangbare merken/modules?

Hans

#3
mei 18, 2013, 09:48 Last Edit: mei 18, 2013, 09:58 by Hans
Check ff het vdrum forum. Die kit toy cymbals bestaan al een jaar of 10. Daar vallen ze geloof ik best in de smaak bij sommigen.

Ik heb zelf wat smartrigger cymbals gehad... Ooit.... En een field hihat (die speelde ronduit k&t).

Ik was toen vooral op zoek naar een ekit met een akit feel :




Die smartriggers triggerde prima.

Otje

#4
mrt 01, 2014, 09:05 Last Edit: mrt 01, 2014, 14:48 by Otje
In de loop van de tijd wat bij elkaar gescharreld materiaal: Alesis drumpads, Yamaha cymbaalpad, Roland basdrumpad + drumcomputer, Park monitor, Behringer micromix, hardware v. Pearl (Alleen de Alesis perc-pad was nieuw).Op een gegeven moment hebbie te veel van alles wat en weet je niet meer wat je er mee aan moet. Met als gevolg alles maar is bij elkaar gezocht en aangesloten met dit als resultaat:


Technobeat

Dus eigenlijk een complete extra  set :Y :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Kan éen van jullie mij vertellen of een 2Box drumpad past en/of te bevestigen is op een Roland pad mount ?

Technobeat


Ga je de Roland pads vervangen door 2Box pads , of heb je één 2Box pad kunnen bemachtigen en wil je die toevoegen aan de Roland kit ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ik wil er is éen hebben op m'n Roland als (side)snare, om is te ervaren hoe die speelt. Er staat (stond) er 1 op Mp. Ik heb een drumsetje samengesteld met wat restmateriaal: Yamaha/ Roland/ Alesis. maar nog nix van 2box. Vandaar. Keb wel eens op een 2Box drummit5 gespeeld en die drumde 'heerlijk'!

Jazz

Ik heb een Hart snare aangeboden gekregen.
Kent iemand dit merk, ervaring ?
Kan de snare.probleemloos op de Roland TD15 aangesloten worden ?
There is no music without jazz

Otje

Bij mij weten moet dat kunnen. Maar uhh.. probeer h'm eerst maar is uit Jazz  vooral eer je h'm aanschaft, om teleurstelling te voorkomen.

Hier een recensie van éen van hun 'top'snare's..
http://www.musiciansfriend.com/drums-percussion/hart-dynamics-professional-13-snare-drum-with-mesh-head#productDetail

Jazz

Otje, ik kan m ter plekke uitproberen en horen hoe t klinkt.
Ik ken het merk niet dus wilde ik eigenlijk weten of ik iets fatsoenlijk in huis haal.
Heb net de rescensie gelezen en die was heel positief.
There is no music without jazz

Jazz

#12
jul 31, 2015, 15:29 Last Edit: jul 31, 2015, 18:52 by Jazz
Ik ben de snare aan t uitproberen.
De volumeknop moest flink omhoog gezet worden maar dat is geen probleem.
Wel dat t geluid nog niet loopt. Ik moet flink in t midden slaan en alles daaromheen
geeft nauwelijks of geen geluid. Ik weet niet of dat met de trigger te maken heeft.
De rim werkt prima.
Verder ziet ie er heel gaaf uit.


Ik ben er nog wat mee bezig geweest en t loopt wel beter.
Ik denk dat t ook behoorlijk wennen is. Het is toch wel iets heel anders dan zo'n pad.
De grootte en de uitvoering vind ik geweldig.
There is no music without jazz

Otje

 "Uitslover"!


Technobeat

Bah , zo`n lelijke set zou ik écht niet willen hebben ......... :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Als je 's middags links begint heb je 's avonds alles wel gehad.
There is no music without jazz

baszuidwijk

Je moet ervan houden ... :6

Hoefnix

Och als niemand hem wil, mag'tie bij mij wel in een hoekje staan.
't is toch jammer als ie wegkwijnt. :)

Omhoog