Welk type externe trigger voor Tempo ref

Gestart door Ron, feb 26, 2013, 00:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ron

Hey guys,

Iemand hier bekend met de Tempo Ref?

Ik heb al weer enige tijd geleden een exemplaar tweedehands aangeschaft en werkte in principe goed.

Na enige tijd echter, is de bijgeleverde externe trigger uit elkaar gevallen en was ook niet echt een handig ding omdat je die steeds op je snarevel moest plakken. Bij loshalen ging het dus een keer fout en viel hij uit elkaar.

Nu heb ik een DDrum Pro snare trigger die ik probeer te koppelen aan de Tempo Rep.

Handig omdat je die aan je rim kunt bevestigen. De Ddrum trigger heeft een sensor voor vel en een sensor voor de rim en daar loop ik tegen een probleem. De vel sensor lijkt niet gevoelig genoeg voor de Tempo Ref. Wat ik ook probeer, ik krijg bijna geen signaal van de vel sensor binnen in de Tempo Ref als ik er op tik terwijl de gevoeligheid op maximaal staat. De rim sensor werkt trouwens wel als je op de behuizing van de trigger tikt maar rimclicks komen ook niet consequent door. De aansluiting van de kabel (XLR (Ddrum trigger) naar mono jack (Tempo Ref) 2.5mm) heb ik als volgt en denk dat dit juist is.

XLR pin 1 -> mono mini jack ring
XLR pin 2 (vel sensor) -> mono mini jack tip
XlR pin 3 (rim sensor) -> mono mini jack tip

Heb het ook geprobeerd zonder pin 3 (rim sensor) aan te sluiten maar maakt geen verschil.

Iemand enig idee welk type vel  trigger/sensor wel gevoelig genoeg is en los te koop zodat ik de bestaande sensor kan vervangen?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Grtz,
Ron


Ron

Het lijkt erop dat de bestaande sensor toch versleten of defect was. Bij de lokale electronicaboer een willekeurige nieuwe gehaald en werkt!  :)

Harre

Makkelijker opgelost dus dan je in eerste instantie zou denken. Bedankt voor je feedback!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog