Yamaha DTX 520/530K of Roland TD-4KX2?

Gestart door newfy, nov 25, 2012, 17:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

newfy

Hallo drummers,

Een hele tijd geleden heb ik hier een account aangemaakt en een bericht geplaatst, waarin ik aangaf een elektronisch drumstel te willen aanschaffen. Door verschillende factoren is dit er echter nog niet van gekomen, maar nu ben ik me weer aan het oriƫnteren.

Ik ben op zoek naar een realistisch spelend drumstel, liefst onder de 1000 euro.
Het drumstel zal gebruikt worden door zowel mijn vriend (redelijk ervaren drummer) als door mezelf (beginner).

Mijn voorkeur gaat uit naar de Yamaha DTX 520/530K en de Roland TD-4KX2.
Graag zou ik naar jullie meningen en ervaringen vragen met deze drumstellen.
Waar zou ik het beste voor kunnen kiezen, ook met het oog op de droom om ooit nog eens akoestisch te kunnen gaan spelen? En waarom raden jullie een van de drumstellen wel of juist niet aan? Wat zijn de concrete verschillen?

Alvast bedankt!

Robert-Jan

Hoi,

Dat is best een lastige keuze, alletwee de sets hebben hun voor en hun nadelen.
Sowieso denk ik dat je als je voor de yamaha gaat, je de 530 moet nemen simpelweg vanwege de hihat.
De 530 is de set die ik heb gebruikt voor iKdrum. De pads zijn prima, sounds zijn goed,de hihat is fijn alleen het rek was ik minder over te spreken..voelde me een beetje te "goedkoop" aan zeker als je bedenkt dat yamaha een reputatie heeft op hardware gebied.

Als ik het goed zie heeft de roland td4 kx2 ook geen hihat op een echt hihat pedaal. Je kunt daar wel een. Vh11 aanhangen maar dan ga je dus flink over je budget heen.
Er staat een gebruikte td4 hier in vraag en aanbod, als je het mij vraagt voor een spotprijs..misschien is het een idee daar naar te kijken en dan van wat het geld wat je overhoudt een upgrade naar de vh 11 te doen? Zomaar een idee.

Als je echt alleen een nieuwe wil..dan doe ik ienemienemutte en kies ik voor de yamaha 530 simpelweg omdat je net iets meer krijgt voor ongeveer dezelfde prijs..maar ga vooral eem winkel in en speel..dan voel je zelf wel wat het beste is voor je.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

newfy

Bedankt voor je reactie!

Heb toevallig sinds vanavond al contact met iemand die eveneens een TD-4 verkoopt, dus ik ga je idee zeker in gedachten houden!

Omhoog