ExtremeDrums inbouwtriggers *

Gestart door Technobeat, aug 28, 2012, 21:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

aug 28, 2012, 21:03 Last Edit: aug 28, 2012, 21:33 by Technobeat
Heeft iemand ervaring met deze inbouwtriggers van ExtremeDrums ?
Het lijkt mij erg eenvoudig om deze triggers '' onzichtbaar '' te monteren . :)



Hoe gaat het in zijn werk om een setje triggers vanuit Amerika naar Nederland te krijgen , en komen er nog exstra kosten bij ?
Misschien weet iemand of de triggers ook in Nederland of Duitsland te verkrijgen zijn en hoe de kwaliteit van dit product is ?

Meer info over ExtremeDrums : http://www.extremedrums.com/23510.html
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

#1
aug 28, 2012, 21:09 Last Edit: aug 28, 2012, 21:10 by Joris
Volgens mij is dit heeeeel makkelijk zelf te maken.

Moet je deze bestellen en zelf een beetje klussen.

http://www.thomann.de/nl/ddrum_dd5005_ersatzsensor_trigger.htm

En er staat een spelfout in de titel.

Technobeat


Volgens mij is dit heeeeel makkelijk zelf te maken.

Moet je deze bestellen en zelf een beetje klussen.

http://www.thomann.de/nl/ddrum_dd5005_ersatzsensor_trigger.htm


Klussen als in : beugeltjes bij de bouwmarkt halen , Stekkertjes solderen etc.
Solderen is niet mijn sterkste punt , en ik wilde op elke tom en de snare ook rimtriggers monteren , dus 2 in elke ketel ( behoudens de bass , daar natuurlijk maar één )
Eerste punt is al : Hoe de trigger vast op een beugeltje te monteren , er zit onderaan de trigger geen schoefdraad o.i.d.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen Joris ?

Als het een beetje te doen is zou ik voor +/- 120,= euro alle vijf de ketels voorzien kunnen hebben van deze blauwe triggers .
Dan nog een setje witte dubbellaagse Drum-Tec gaasvellen en het project is af .

Als je nog meer tips hebt Joris , ik houd mij aanbevolen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik heb zelf gewoon 2 normale bassdrumtriggers, maar dit lijkt me niet een heel moeilijk karwei.  ;)

Als je kleine ijzeren beugeltjes hebt kan je die trigger er gewoon op lijmen, meestal zit er zelfs al een plakding aan maar een beetje lijm voor de zekerheid kan geen kwaad.

Als je beugeltjes maakt of koopt is het wel makkelijk dat je ze in hoogte kan verstellen zodat je nog kan instellen hoe hard de trigger tegen het vel drukt. Zoals die in dat filmpje. Of die rimtrigger ook werkt met die ddrums weet ik trouwens niet.

Dat solderen kan nooit een probleem zijn er is vast wel iemand die je kent die kan solderen  ;)


Technobeat


ik zal even een mailtje naar Thomann sturen met de vraag of de desbetreffende trigger ook gebruikt kan worden als rimtrigger , en zo niet welke dan wél .

Bedankt voor het meedenken Joris !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Vandaag al antwoord gekregen van Thomann  :) , de losse DDrum dd5005 trigger , is niet geschikt als rimtrigger en is eigenlijk alleen bedoeld als vervangingstrigger .

Voor een complete set adviseren zij de DDrum DDRSKIT Red Shot Trigger Set  dus triggers aan de buitenkant op de ketels .
Ze zullen best van goede kwaliteit zijn , maar ik vind inbouwtriggers mooier en echter kijken dan de buitenboord variant .

ik ga nog even verder zoeken naar een goede interne combinatie .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog