Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

koko


Koko , ben jij misschien werkzaam in de auto(schade)branche ?


Nee hoor, heb zelfs geen technische opleiding. Werk in de gezondheidszorg. Ben wel mijn hele leven al in de schuur te vinden voor allerlei soorten van klussen.

Technobeat


Nee hoor, heb zelfs geen technische opleiding. Werk in de gezondheidszorg.



Mooi en eerzaam beroep , schandalig dat er van overheidswegen zo enorm op bezuinigd wordt . :(
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

koko

Inderdaad, een schitterend vak wat behoorlijk onder druk staat. Er kan best beter gekeken worden naar hoe het geld gebruikt wordt, maar de bezuinigingen worden eigenlijk stelselmatig verkeerd ingezet. (Te weinig financieel resultaat tegen veel te grote gevolgen voor het individu).

Rick

Even "fingertight" een strainer die ik nog had liggen op de vintage snare geschroeft. Nu nog wat verzinnen op de missende lug...

Ik zat er over na te denken een timpani klauwtje te bestellen, aangezien de spanschroeven van deze snare 8mm dik zijn!



Helaas kan ik de L-verloopjes niet 180 graden draaien, het is even niet anders dan dit.

En de binnenkant van de ketel:


Als het qua geluid een succes is, zorg ik dat alles wat beter bij de ketel gaat passen. Tot nu toe werkt dit prima!

animal

Mooi man, een tweede leven voor een stukje geschiedenis.

Rick

Vanmiddag bij de locale smederij even de slagzijde hoop afgedropt. Ze gaan kijken of ze er een klauwtje voor kunnen maken. Ik ben heel benieuwd! Kan hij zometeen gewoon weer in gebruik!

Fibesman

Dat is cool! Is ie 14 inch?

Animal baars

Vet man! Kun je niet proberen om in het verticale deel van de strainer gaatjes te boren en zo het geheel wat dichter bij de ketel te krijgen. Scheelt ook in de L-hoekjes.

Rick


Vet man! Kun je niet proberen om in het verticale deel van de strainer gaatjes te boren en zo het geheel wat dichter bij de ketel te krijgen. Scheelt ook in de L-hoekjes.


Nee deze strainer is open aan de achterkant, daar had ik al naar gekeken. Die L-profieletjes waren ook meer werk dan ik had verwacht. Aan twee kanten inkorten, en per L-profiel 1 gat groter boren.

En ja Tanco, hij is ongeveer 14" (13,8") Van koper, een vrij dunne ketel. Maar wel met koperen hoops en spanschoeven.

Enfin, ik ben naar de locale smederij geweest, en daar hebben ze het volgende voor me gefreubelt:



Daar heb ik dus de snare weer mee in elkaar kunnen schroeven!






Al met al klinkt hij nog best aardig ook! Zeker geen slechte koop. Helaas was het ééne klauwtje laten maken ongeveer net zo duur als de snare zelf, maar hij is in ieder geval weer bruikbaar!

Paul

Tof Rick!
Ik heb zelf ook al een beetje op Marktplaats zitten kijken, vond die snare in dat filmpje erg lekker klinken!
Kan je een keer een opname ervan maken?

Rick

Ik heb geen fatsoenlijke mic thuis liggen, maar ik zal eens lobbyen bij een maatje van me!

animal

Mooi Rick, tsja, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Als ie goed klinkt en je weet er een goede opname van te maken, zul je je investeringen hws kunnen terugverdienen.

Def-11

#212
jan 30, 2013, 10:05 Last Edit: nov 12, 2013, 08:58 by Def-11
Sonor s-class maple setje. Omdat de bassdrum een witte waas had en de floor een andere kleur toch maar een wrap eromheen gemaakt. Kleur komt nooit goed over op foto's maar goed. Is redelijk de kleur van de hoops;  Cherry red.

De werkwijze was:
lengte op maat gesneden (+ 1 cm extra)
breedte ketel-maat minus 1,5 - 2 cm gesneden
ketel met de bearing edge op tafel gezet en de wrap eromheen gespannen (dan ligt ie netjes langs de bearing edge onder. Geborgd door wat stukjes schilderstape dwars over de naad te plakken.
Daarna zo geschoven dat de wrap exact in het midden zit en aan beide kanten ca. 1 cm van de bearing edges blijft.
Vervolgens nog wat na-gespannen en aan de zijkanten, langs de bearing edges, met schilderstape vastgezet op ca. 10 cm van van de naad zodat je werkruimte hebt, de tape over de naad zelf dan weer weggehaald.
Daarna de dubbelzijdige tape onder de naad gezet en daarna de overlap op de naad zo bijgesneden dat het aansluit i.p.v. overlapt.
Afgewerkt met heldere elastische lijm, net zoals je met een kitspuit doet en nat afstrijken met je vingers, wordt het mooi glad.
Gaatjes voor de lugs en de luchtgaten erin gesneden.
Lugs weer op de plaats gezet.
....  :'( Toen begon het door de spanning van de vastgeschroefde lugs tóch een heel klein beetje te werken.
Echte bobbels zijn het niet maar je voelt op sommige plekken dat de folie iets zweeft. weer loshalen is geen optie want dan trek je juist de toplaag los. Nja... het zit.
de air vent holes heb ik afgewerkt met tandblad boutjes die toevalleg de goeie doorsnede van 1 cm. hadden.
In twee maten verkrijgbaar zodat je voor een dikkere ketel en een dunnere ketel goed uit komt.
Bijvoorbeeld



Resultaat....




















Animal baars

Dat heb je netjes gedaan! Het kleurtje is niet helemaal mijn ding.. Jammer van dat kleine beetje werken. Ik ben bang dat je dat ook niet echt kan voorkomen zonder de wrap in zijn geheel te verlijmen..

Hatseklats

Klinkt die kit nou ook heel anders nu er een wrap op zit?

Hammar

Chapeau!

Def-11


Klinkt die kit nou ook heel anders nu er een wrap op zit?

Niet echt merkbaar hoor, vellen en aanslag doen veel meer met het geluid m.i.. De iets kleinere air vents (9 mm t.o.v. 3 mm doorgang) lijken wel iets meer sustain te veroorzaken en de tijd tussen de aanslag en het moment dat het ondervel reageert lijkt heel ietsje anders.

Def-11


Chapeau!

thanxx, koste me totaal wel een uurtje of 6, alles er af schroeven, wrappen en alles er weer op.  ;)

Nijlpaard

Knap werk :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Mag ik je vragen hoeveel geld het je heeft gekost?


Def-11

#220
jan 30, 2013, 13:45 Last Edit: jan 30, 2013, 16:31 by Def-11

Mag ik je vragen hoeveel geld het je heeft gekost?
yep dat mag  :+ ... 149 incl verzenden voor de wrap. 12,50 voor de Shimano bladboutjes (lekker snel drumstel nu...  *O* *O* *O*).
Verder wat tape en lijm wat ik toch al in huis had...  :Y

Technobeat


Dat ziet er netjes uit Def-11 , het is nu een complete set .

Keurig !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

koko

Mooi geworden hoor!

Erik

Mijn snare is nu onderhand bijna 13 jaar oud. Het snaren-mechaniekje werkt niet meer en het apparaat zit volledig onder de pitting. Is er een DIY-manier om dit weg te werken?

Ik heb her en daar al recepten gelezen over baking soda met water en dan met een tandenborstel over het metaal gaan. Misschien hebben jullie nog tips?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

FoREVer


Mijn snare is nu onderhand bijna 13 jaar oud. Het snaren-mechaniekje werkt niet meer en het apparaat zit volledig onder de pitting. Is er een DIY-manier om dit weg te werken?

Ik heb her en daar al recepten gelezen over baking soda met water en dan met een tandenborstel over het metaal gaan. Misschien hebben jullie nog tips?


beetje staalwol (0000) moet het mee lukken niet te hard drukken want anders krijg je krasjes, dat is natuurlijk net zo erg als pitting
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog