Isolatie voor e-drum in slaapkamer

Gestart door bosuil, feb 23, 2012, 19:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Ed_bass

2 platen D240 (zwaar) vlokkenschuim van 2cm dik (op elkaar gelegd dus 4cm dik), vandaag gearriveerd. Tip: Isowen, was stukken goedkoper dan de Zilenz shop.
Vrijdag (black friday?) ff naar de bouwmarkt om een paar platen MDF. Misschien nog naar de vloerbedekking winkel om een stukje tapijt.. Dan kan ik zaterdag tekeer gaan.
TD-11KV + GoEdrum HH

djska

Had voor de duidelijkheid erbij moeten zeggen dat ik een KD-9 kick pad gebruik als onderdeel van mijn TD-11KV kitje), met een hard-plastic beater.
Ik denk dat de tip met foam erop wel een goed bruikbare is dat ga ik zeker proberen, maar vrees dat het dan nog door dreunt, ondanks meerdere lagen tapijt eronder (ga het vanavond meemaken..).

Zo'n KT10 of 9 is dat wat? Hoe is het speel gevoel t.o.v een gewoon pedaal ?
Heb een KT10, speelt heel realistisch, weinig geluid, dreunt waarschijnlijk al veel minder.

Oetgrunn

Had voor de duidelijkheid erbij moeten zeggen dat ik een KD-9 kick pad gebruik als onderdeel van mijn TD-11KV kitje), met een hard-plastic beater.
Ik denk dat de tip met foam erop wel een goed bruikbare is dat ga ik zeker proberen, maar vrees dat het dan nog door dreunt, ondanks meerdere lagen tapijt eronder (ga het vanavond meemaken..).

Zo'n KT10 of 9 is dat wat? Hoe is het speel gevoel t.o.v een gewoon pedaal ?
Ik heb korte tijd een KT9 gehad, kwa feel is ie vrij zacht vind ik (een beetje of je met je beater in een kussen duwt) en het lukte me niet om er hiel-teen mee te spelen, dus ik heb em weer teruggestuurd. Uiteraard wel stil. Ook nog een Triggera V3, geprobeerd, deze voldoet beter dan de KT9, ook stil en wel hiel-teen mogelijk maar ook het gevoel mwa. Op het moment gebruik ik toch maar weer gewoon de Yamaha KP65, icm. een Roland NE10 noise eater, wat wel wat meer geluid maakt maar ook het beste gevoel geeft vind ik.
Om een vloertje te maken zou je ook van die akoestische schuimplaten van de gamma kunnen gebruiken, zijn nog redelijk stevig als je eer een stuk plaat op legt.

Ed_bass

Afgelopen paar avonden heb ik gedrumd op de 2 vlokkenplaten (totaal 4cm dik) met daar bovenop tapijt tegels. Dit gaf een kleine verbetering in het contactgeluid. In mijn slaapkamer onder de zolder heb ik een verschil gemeten van ongeveer 6dB (viel me wat tegen ik had meer verwacht eigenlijk). Vanochtend een plaat MDF 12mm gehaald bij de bouwmarkt en dit passend gezaagd. (100 x 102cm). Rondom aan de onderkant een latje zodat hij niet gaat schuiven, dit heb ik met montagekit aangebracht en ligt nu uit te harden. Vanavond verder...
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

#54
nov 25, 2017, 14:27 Last Edit: nov 25, 2017, 14:30 by Technobeat
Nou Ed , na al deze modificaties zou het voor mij genoeg zijn geweest en kan de buurman het er mee doen :Y  .
Het is nu tijd geworden om weer lekker te gaan drummen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Oetgrunn

Afgelopen paar avonden heb ik gedrumd op de 2 vlokkenplaten (totaal 4cm dik) met daar bovenop tapijt tegels. Dit gaf een kleine verbetering in het contactgeluid. In mijn slaapkamer onder de zolder heb ik een verschil gemeten van ongeveer 6dB (viel me wat tegen ik had meer verwacht eigenlijk). Vanochtend een plaat MDF 12mm gehaald bij de bouwmarkt en dit passend gezaagd. (100 x 102cm). Rondom aan de onderkant een latje zodat hij niet gaat schuiven, dit heb ik met montagekit aangebracht en ligt nu uit te harden. Vanavond verder...
6dB is een factor vier reductie "in geluid", dat lijkt me niet zo verkeerd toch?

Ed_bass

Nou Ed , na al deze modificaties zou het voor mij genoeg zijn geweest en kan de buurman het er mee doen :Y  .
Het is nu tijd geworden om weer lekker te gaan drummen .
Geen zorgen @Technobeat ik heb elke avond nog gedrumd afgelopen week. ;)
TD-11KV + GoEdrum HH

Ed_bass

6dB is een factor vier reductie "in geluid", dat lijkt me niet zo verkeerd toch?
Klopt, de buurman zei vandaag dat ie al een paar dagen niks gehoord had. Maar zowieso is een plaat MDF op de schuimrubber matten wel nodig anders zakt de drumkruk er in weg ;)
TD-11KV + GoEdrum HH

67Deadman

Ed_bass. Is jou zoldervloer van hout of beton ? Heb ik even niet mee gekregen. Het zal niet lang meer duren of de laatste vogel zal uitvliegen denk ik en wil al mijn muziek instrumenten e.d naar binnen te halen ipv in de garage. Scheelt mij weer in verbouwen aldaar.
Denk dat ik net zo iets als wat jij hebt gemaakt ga doen.

Oetgrunn

Klopt, de buurman zei vandaag dat ie al een paar dagen niks gehoord had. Maar zowieso is een plaat MDF op de schuimrubber matten wel nodig anders zakt de drumkruk er in weg ;)
Ik had m'n kruk op een apart "vloertje" staan, gewoon plaatje hout met pootjes eronder net zo hoog als het dempvloertje. Wiebelt niet en er komt over het algemeen niet veel lawaai van zitten. :-)
Ik had de zitting van de kruk ook hoger kunnen zetten gewoon op de vloer maar had niet zoveel zin om iedere week voor repetitie de hoogte weer aan te moeten passen.

Hammar

Vreemd, de kruk hoeft toch niet op dempend materiaal te staan? Gewoon iets hoger zetten om het verschil van het podiumpje te compenseren. Ik heb alleen dik schuimrubber onder de poten van het rack, de pedalen , de poten van de bassdrum en hihat pedaal. Géén klachten in mijn appartement.

Ed_bass

Ed_bass. Is jou zoldervloer van hout of beton ? Heb ik even niet mee gekregen. Het zal niet lang meer duren of de laatste vogel zal uitvliegen denk ik en wil al mijn muziek instrumenten e.d naar binnen te halen ipv in de garage. Scheelt mij weer in verbouwen aldaar.
Denk dat ik net zo iets als wat jij hebt gemaakt ga doen.
Het is een betonnen vloer (geen idee hoe dat bouwkundig heet). Nieuwbouw jaren 90 type.
TD-11KV + GoEdrum HH

Ed_bass

Vreemd, de kruk hoeft toch niet op dempend materiaal te staan? Gewoon iets hoger zetten om het verschil van het podiumpje te compenseren. Ik heb alleen dik schuimrubber onder de poten van het rack, de pedalen , de poten van de bassdrum en hihat pedaal. Géén klachten in mijn appartement.

Dat lijkt me ook een heel goed idee.
TD-11KV + GoEdrum HH

Ed_bass

Ik had m'n kruk op een apart "vloertje" staan, gewoon plaatje hout met pootjes eronder net zo hoog als het dempvloertje. Wiebelt niet en er komt over het algemeen niet veel lawaai van zitten. :-)
Ik had de zitting van de kruk ook hoger kunnen zetten gewoon op de vloer maar had niet zoveel zin om iedere week voor repetitie de hoogte weer aan te moeten passen.
Sowieso bleek de plaat MDF bovenop de laag schuimrubber totaal geen verbetering eerder een verslechtering  8)7  :?
Ik baal als een stekker, de demping wordt er totaal door teniet gedaan er is weer even veel lawaai beneden te horen als zonder al deze maatregelen.

Kickdrum pedaal en KD9 moeten blijkbaar niet op de MDF plaat en de rest van het rack ook niet.
TD-11KV + GoEdrum HH

Hammar

Sowieso bleek de plaat MDF bovenop de laag schuimrubber totaal geen verbetering eerder een verslechtering  8)7  :?
Ik baal als een stekker, de demping wordt er totaal door teniet gedaan er is weer even veel lawaai beneden te horen als zonder al deze maatregelen.

Kickdrum pedaal en KD9 moeten blijkbaar niet op de MDF plaat en de rest van het rack ook niet.
Houten platen klinken weer als klankbord, niet doen dus!

Ed_bass

Houten platen klinken weer als klankbord, niet doen dus!
Dat werd dus wel geadviseerd (ook elders op dit forum waar iemand heeft gepost hoe hij het drum "podium" heeft gebouwd).
TD-11KV + GoEdrum HH

animal

Op de houten plaat natuurlijk wel een tapijtje bevestigen.

Walter RS

Wat een gedoe zeg die E-kits! Je zou denken, ik haal een E-kit en dan ben ik van de herrie af en kan ik lekker spelen thuis. Maar dat valt dus wel enigszins tegen  :/

Jazz

Ben je mal !
There is no music without jazz

67Deadman

Zo wordt het wel gebracht

Jazz

Ik snap dat nog steeds niet helemaal.
 Ruwe mat, m'n kruk, losse snare, pedaal voor de hi-hat, pedaal en de bas staan daat op.
Onder de schroeven van de pedalen n dikke laag rubber.
Een niet te harde klopper.
Het enige wat "lawaai" maakt zijn de low-noise bekkens (blikkerig). Dat doet mn man de deur maar dicht.
En dat is het !!!   Niemand heeft er last van. Beneden in de huiskamer, je hoort wel dat er gespeeld word maar dat is het.
Overdag speel ik op de box en 's avonds met de koptelefoon.
There is no music without jazz

Ed_bass

Ik snap dat nog steeds niet helemaal.
Ik ook niet, maar ik schat in dat door de constructie van mijn woning, de betonnen vloer van de bovenverdieping (zolder) werkt als klankkast want je hoort een verdieping lager meer geluid dan in de ruimte waar ik drum.
Dit ondanks rubber blokken, schuimrubber matten e.d.
 
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

#72
nov 28, 2017, 19:57 Last Edit: nov 28, 2017, 19:59 by Technobeat
Mmm , mijn A-E drumstel staat enkel op dikke vloerbedekking met daar onder een betonnen vloer , op de eerste verdieping ( slaapkamer ) .
Beneden hoor je vrijwel niets ( ook niet van de Gen-16 cymbals ) en van de buren heb ik nog niet één klacht gekregen in 6 jaar tijd .
Bouwjaar van het huis is 1995 , ik heb het destijds nieuw vanaf tekening gekocht en de woningen zijn goed ( lees geluids arm ) geïsoleerd zo blijkt :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Mmm , mijn A-E drumstel staat enkel op dikke vloerbedekking met daar onder een betonnen vloer , op de eerste verdieping.
Beneden hoor je vrijwel niets (... )  
Je lijkt mij wel; beneden horen ze vrijwel niets meer. Geen gezeik meer met de onderburen,... beginnen de bovenburen te klagen

Jazz

Hahaha
There is no music without jazz

Omhoog