isolatie of ergens anders drummen...

Gestart door Metalhead21, mrt 28, 2016, 12:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Metalhead21

Beste mededrummers,
mijn  buren beginnen serieuze klachten in te dienen tegen het geluid wat ik samen met mijn drumstel maak. Ik vrees dat ik, als ik de boel niet kan isoleren, mijn  drumstel niet meer thuis kan laten staan. Nu zijn er een hoop manieren om kamers te isoleren maar er is een probleempje: ik zit op een zolderkamer met (deels) schuine wanden (foto's volgen nog). Is dat te isoleren of werkt dat gewoon niet?

Mijn idee tot nu toe is om eventueel een zwevende vloer te maken en de muren te beplakken met eierdozen (want dat schijnt te helpen, toch??). Maar ik heb geen idee hoe goed dat gaat werken.

Naturlijk zijn er ook altijd nog dingen als dempers die je gewoon op je toms en cymbals e.d. legt maar dat doe ik liever niet eigenlijk...

Als je advies hebt laat het dan alsjeblieft horen!!

Technobeat


Hoi Metalhead , misschien kun je dit eens doorlezen , en wellicht zitten hier tips bij die je kunt gebruiken :

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=524.0
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Beste mededrummers,
mijn  buren beginnen serieuze klachten in te dienen tegen het geluid wat ik samen met mijn drumstel maak. Ik vrees dat ik, als ik de boel niet kan isoleren, mijn  drumstel niet meer thuis kan laten staan. Nu zijn er een hoop manieren om kamers te isoleren maar er is een probleempje: ik zit op een zolderkamer met (deels) schuine wanden (foto's volgen nog). Is dat te isoleren of werkt dat gewoon niet?

Mijn idee tot nu toe is om eventueel een zwevende vloer te maken en de muren te beplakken met eierdozen (want dat schijnt te helpen, toch??). Maar ik heb geen idee hoe goed dat gaat werken.

Naturlijk zijn er ook altijd nog dingen als dempers die je gewoon op je toms en cymbals e.d. legt maar dat doe ik liever niet eigenlijk...

Als je advies hebt laat het dan alsjeblieft horen!!
Ik denk dat je je credits bij je buren nu compleet verspeeld hebt, isolatie gaat hem niet worden en zeker met wat je nu denkt te gaan.
Ik zou zeggen: koop een setje Zildjian L80 bekkens en meshvellen voor bovenop alle trommels.

MatiZ

Hoi Metalhead,

Eierdozen ter isolatie werken voor geen meter... ze zijn handig om de reflecties van het geluid tegen te gaan maar daar heb je ook alles mee gezegd.

Ik heb 'vroeger' ook eens gekeken naar een iso-ruimte maar als je het goed wil doen ben je een klein vermogen kwijt..

Zildjian L80's kunnen helpen maar volledig stil zijn ze ook weer niet, mesh heads halen je complete geluid weg... imho kun je het beste verkassen als je echt akoestisch wilt blijven spelen, anders is een goede E-kit een optie!?

Ik hoop dat je wat aan dit advies hebt maar als je je buren te vriend wilt houden heb je niet veel keus  :/
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

musiqman

Ik heb het op de zolder met een schuine wand destijds geisoleerd gehad dmv zwevende vloer en spouwmuur constructie. Ondanks het glas (op een gegeven moment heeft er lang een open klapbaar luik voor het glas gezeten) nam dit heel wat irritatie en overlast weg.


Het is met een goede handigheid te doen.

Al heb ik op de nieuwe plek voor een Esmono gekozen (was nu goedkoper omdat het een 2ehandse was)

https://www.facebook.com/wesselkuit/media_set?set=a.10206861914966019.1073741885.1221222716&type=3
(hier had ik het isofix verwijderd net voor de Esmono er kwam, met de intentie een opknapronde er tegen aan te gooien)

Dit was de situatie ervoor:

drfill

thuis acoustisch drummen valt niet mee..  voor de buren..  lol
heb je een baan ? of woon je nog thuis..  je kunt zolder isoleren..  je kunt ook nadenken over 'ergens anders' drummen..
ik heb tot nu toe bv. 3 porta cabins gehad ..   de 1e (6x3m) op een caravan standplaats,  had niemand last van..
de 2e (7x3m) zaten we met een hele band in (ging net) in Gouda bij een boer..   de 3e nu op een bewaakt industrie
terrein, 10 min rijden voor me, maar dit is juist 'goed' voor mij, want nu oefen ik 'met een reden' ..ik ga er niet voor
een uurtje heen .. standgeld met electr. kost mij 75 euro per maand..   de porta cabin was 1500 euro (marktpl) ..
beetje opknappen en beveiligen tegen inbraak..  ben er heel blij mee..  omdat er niemand woont.. en het 'mijn' hok is..
sommige leden hier hebben hun huis zodanig geisoleerd dat ze thuis kunnen drummen..    dit kan ook natuurlijk..
maar je zult het behoorlijk moeten isoleren..  een drumstel is gauw 100-110 dB..    maar het kan zeker..
ik heb ook in bands gezeten 'omdat' ze een vaste oefenruimte hadden en ik een sleutel.. hun muziek was eigenlijk
'2e plaats' ..  als ik maar kon drummen ..  maar goed ..  als je acoustisch wilt (blijven) drummen (en niet electronisch)
moet je alle optie's bekijken..   ook 'huur' oefenruimtes met een kast bv.  heb ik ook wel eens gedaan ..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog