Buren zetten kattenverjager in zodra ik begin te spelen

Gestart door klaaske, okt 18, 2014, 14:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

klaaske

Overleg met de buren wil helaas niet. Zij willen dat ik gewoon weg niet meer ga drummen. Mijn ouders hebben me kamer al zo goed mogelijk geïssoleerd zodat geluidsoverlast tot het minimum beperkt wordt. Zodra ik begin te spelen zetten zij een kattenverjager in. Dat apparaat geeft een hele scherpe pieptoon af. Dat is zo hard dat het mijn oren pijn doet. Ook kan mijn zusje van 8 jaar niet meer buiten spelen daardoor. Ik krijg last van piepende oren door dit geluid. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben met een kattenverjager met een hele hoge pieptoon?

Nijlpaard

Politie bellen. Dit is regelrechte terreur.......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

of stoppen met geluidsoverlast te maken?  (zomaar een idee hoor)

Hammar

Oefenruimte zoeken, elektronische drums kopen?

Drum@ict

Kom op zeg, je mag op gerichte tijden toch best even drummen, als je buren daar een kattenverjager tegenover zetten en iedere vorm van overleg uit de weg gaan, zou ik inderdaad een instantie bellen die dit op kan lossen (verhuurder of politie). Je moet toch kunnen afspreken dat je bijv. zaterdag 's middags tussen 15 en 17 uur gaat drummen, kunnen de buren in tussentijd mooi boodschappen doen.

Optie 2: koop ook zo'n kattenverjager en zet deze op willekeurige momenten aan, misschien dat de buren dan wel gaan drummen... :-)

optie3: er zijn geweldige antigeluidapparaten in de markt. Richt deze op het geluid van de kattenverjager.

Otje

Klaaske: voor wat 't waard is: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=76235.0

Sterkte.. ...ennuh; "keep drumming!

klaaske

Heb je ook meer informatie over anti geluid? Daar wil ik wel meer van weten! Kinderen vluchten van het geluid. Het werkt met hetzelfde principe als de Mosquito waarmee hangjongeren worden weggejaagd....

timmie

Hey Klaaske. Beetje moeilijk is het wel. Ik snap heel goed dat jouw buren het drummen vervelend vinden, en woonhuizen zijn er ook niet voor gemaakt om professioneel lawaai te maken. Echter snap ik ook dat jij wilt drummen thuis. Het is misschien vervelend, maar ik denk dat overleg met de buren de enige manier is om thuis te kunnen spelen.

Anders zit er niets anders op dan elders te spelen zoals als Paq en Hammar ook al zeiden.

Hoefnix

Je zou een keer met de buren kunnen gaan praten... proberen elkaar te begrijpen.

Nijlpaard

Als ik zijn eerste post lees is dat reeds een gepasseerd station.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

Tja, hoe rot ook, feit blijft dat jouw hobby herrie maakt. Hoewel mijn buren er geen punt van maken speelde ik vrijwel altijd gedempt met matten. Juist om te voorkomen dat we op dit punt aan zouden komen.
Wel erg kinderachtig van je buren om zo te reageren, een beetje meer volwassen reactie moet toch kunnen lijkt me.
Of ze willen met hun harses op TV en hopen dat jij het programma Bonje met de Buren benadert.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Bluebe

heb je ooit met de buren gesproken? Ik weet niet wat je situatie is (verhuisd of altijd al wonend met deze buren) maar als je wilt drummen dan zou ik altijd eerst even met omwonenden praten of ze het acceptabel vinden, en dat je bijvoorbeeld tijden kan afspreken. Feit is wel dat drummen gewoon veel lawaai maakt, of vervelend kan zijn zelfs bij isolatie. Ik ben samen gaan wonen in een twee-onder 1 kap en ik weet gewoon dat ik hier niet kan gaan drummen op een akoestische set. Om die reden heb ik voor een thuis een Roland TD 20 gekocht om toch thuis te kunnen spelen.

Wat je buren overigens doen is fout en absoluut onacceptabel, probeer dit ook bij ze aan te geven. Ik snap hoe moeilijk het is, maar als je ze spreekt probeer redelijk te blijven, met ruzie maken kom je nergens en heb je de komende jaren misschien alleen maar meer last. Ik zou toch eens in een elektronisch drumstel gaan verdiepen of je drumstel ergens in een oefenruimte te plaatsen. Mochten de buren getik horen van je eventuele elektronische drumstel en doorgaan met het katten alarm: bel de politie en blijf dit doen op de momenten dat het voorkomt, dit bouwt een zaak op en jij hebt je van je goede kant laten zien door over te stappen naar een elektronisch drumstel, en geprobeerd (tevergeefs) in gesprek te gaan.

Echt een rot situatie, ik snap je helemaal ik zou ook niks anders willen dan lekker op mijn akoestische spelen.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

klaaske

Je buren dienen toch enige tijd drummen te dulden? Of mag je officieel helemaal niet drummen? En mag zo'n kattenverjager dat continue hoge pieptoon afgeeft wel? Het verschil is dat het geluid van een kattenverjager zo'n hoge toon is dat het een uur later nog steeds door blijft horen terwijl de buren 'm al uit hebben gezet?!

67Deadman

Das nogal wat zeg. De buren van ons hebben 2 kinderen die dag en nacht aanstaan en nogal een pokke herrie maken. En wij maar isoleren en noodoplossingen zoeken om je hobby te kunnen doen.

Otje

Klaaske; Hebbie nog meer buren? Vraag is naar hun mening, wat vinden zij er van, van zowel die  'kattenvanger' als ook het drummen? En wie weet hebben zei een idee hoe dit aan te pakken. Of ze al dan niet op goede voet staan met jou of/en de buren, hun mening sterkt je ook in je opvatting. Natuurlijk kan het ook tegenvallen, maar zo kan iig inschatten hoe anderen de situatie en het gebeuren beoordelen.

klaaske

Ik ben even aan het speuren geweest op de zondag middag en kwam dankzij die link die me gegeven werd terecht bij een rechter:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht-in-de-regio/uitzending-gemist/zijn-kattenverjagers-toegestaan

Robert-Jan

Je kan nu wel op die kattenjager gaan zitten en je irriteren aan dat ding maar dan moet je je wel bedenken dat de buren blijkbaar net zoveel last hebben van het gedrum. En net zoals jij zegt ' ze moeten het enige tijd dulden' zullen ze dat ook kunnen denken.
Hoe je het ook went of keert, de overlast begint bij jouw gedrum, niet andersom.
Je zegt dat er veel geisoloeerd is om de overlast zo veel mogelijk te beperken, maar waar hebben we het dan over? Extra gordijnen of een complete esomo cabine?
Heb je het laatste dan hebben je buren eigenlijk geen recht van spreken, maar als het simpelweg om een paar platen schuim op de muren gaat, dat helpt niet echt.
Als je thuis wil drummen dan moet je afspraken met je buren, bijv door dempmatten te nemen en die er alleen af te als je buren niet thuis zijn, of binnen een bepaald tijdsbestek bijv tussen 1630 en 1700 ( ik roep maar wat)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Eens met RJ en... ik krijg om die genoemde redenen hier thuis spelen gewoon niet voor elkaar, maar een oefenruimte 3 km verderop brengt dan wel de nodig rust. Niet alleen voor de buren, maar ook in m'n hoofd  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

Ik zeg ook maar wat e-drums bijvoorbeeld?

Thuis speel ik zowel akoestisch als electronisch.. Ik peil regelmatig of er overlast is (geen overlast zegt men) en toch speel ik vaak op de e-drums omdat ik dat beter vind in een woonwijk ;)

Jip

#19
okt 19, 2014, 17:16 Last Edit: okt 19, 2014, 17:22 by Jip
Wat erg zeg. Over zoiets kun je toch afspraken maken? Ik ben het dan ook niet helemaal eens met wat hierboven gesuggereerd wordt (dat Klaaske het probleem vormt). Natuurlijk, je zit niet te wachten op constante herrie, en Klaaske had hier misschien al vanaf het begin duidelijk over moeten communiceren (toen alles nog koek en ei was). Maar een korte sessie op een vast tijdstip (desnoods niet iedere dag) moet toch kunnen? Die buren wonen daar tenslotte niet alleen; ze hebben (net als Klaaske) met anderen rekening te houden. Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik zelf ook drum, maar het is gewoon een teken van volwassenheid dat je geeft en neemt en redelijke afspraken kunt maken? Als bij mijn buren (vals) zingen een passie is, wie ben ik dan om hun hobby af te pakken? Je maakt afspraken over tijdstippen en duur, en dat lijkt mij meer dan genoeg.

Een beetje tekenend voor de huidige zeikmaatschappij, dit. Toen mijn schoonouders 3 kipjes kregen, waarvan één een haan bleek te zijn, begon de buurvrouw al te steigeren en spastisch te doen en leugens te verspreiden onder de buurt, dat mijn schoonouders "niet voor rede vatbaar waren" e.d. Resultaat: uiteindelijk is de haan bij iemand anders ondergebracht; niet het recht, maar het uitschot van maatschappij (categorie: zeikerds, beledigden/gekwetsten en tokkies) zegevierde.

Succes met je probleem, Klaaske!

paQ

Het zijn altijd de mensen die herrie maken die vinden dat het moet kunnen ;)

Jip

#21
okt 19, 2014, 17:55 Last Edit: okt 19, 2014, 17:57 by Jip
Is misschien wel zo, maar zelf kan ik me heel goed verplaatsen in iemand die een "lawaaierige" hobby heeft (heb het ook wel meegemaakt). Irritant? Als het niet uitkomt, omdat je bijvoorbeeld aan het studeren bent: ja! Maar zoiets kun je plannen. En als het niet uitkomt, omdat je een deadline ofzo hebt, kun je altijd bij je buren langsgaan met de vraag of ze hun hobby vandaag a.u.b. kunnen overslaan/uitstellen, want ...[vul maar in]. Lijkt me niet moeilijk.
Jezelf in de ander verplaatsen komt van twee kanten vind ik, en het kan niet zo zijn dat alleen de klagende kant in z'n recht staat. Je leeft niet voor niets in een samenleving.

klaaske

Ik probeer op tijden te spelen dat onze buren weg zijn. En als het keertje niet uitkwam dan sloeg ik een beurt over. Maar kennelijk is dit niet genoeg.

paQ

Jip, je kunt je er in verplaatsen omdat jij degene bent die zelf ook herrie maakt en zich daar van bewust is. Dat betekent nog niet dat iedereen dat maar tot een bepaalde hoogte heeft te accepteren. 

Robert-Jan


Ik probeer op tijden te spelen dat onze buren weg zijn. En als het keertje niet uitkwam dan sloeg ik een beurt over. Maar kennelijk is dit niet genoeg.


Als jij alleen speelt als je buren weg zijn kan er geen probleem zijn..
Toch is er een probleem.

Hoe kan dat?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog