Pads elektronisch drumstel dempen?

Gestart door Rooney, sep 02, 2014, 18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rooney

sep 02, 2014, 18:18 Last Edit: sep 02, 2014, 20:14 by Rooney
Dag allemaal.

Voor het moment studeer ik nog en zit ik op kamers in de stad waar ik studeer. In het weekend ben ik altijd thuis en kan ik lekker drummen op mijn akoestisch drumstel. Omdat ik het door de week toch niet kan laten om wat te tokkelen heb ik een Yamaha YDD 60 gekocht (een elektronisch drumstel compact samengebracht op één tablet zeg maar).

Nu is het probleem dat mijn aanliggende buurman last heeft van mijn gedrum, en daarmee bedoel ik het tikgeluid op de pads. Nu ben ik al volop op zoek gegaan naar isolatiemogelijkheden en heb intussen mijn drum geplaatst tussen 2 kasten (links van me een muur, voor me een kast op een paar cm van de muur gezet en rechts van me een kast ook een cm of 2 van de muur gezet. Normaal gezien zou dit al ietwat moeten afdoen. Nu dacht ik bij mezelf, kan het probleem niet bij de bron aangepakt worden? Het rechtstreeks dempen van de (al) rubberen pads met een dempend materiaal?

Een professioneel drumstel kopen met enkel meshheads is voor mij geen optie. Te duur, te groot en ik drum veel liever gewoon akoestisch.  :P

Alvast bedankt voor jullie tips!


Rooney

Otje

#1
sep 02, 2014, 20:44 Last Edit: sep 02, 2014, 20:47 by Otje
Rooney, ik denk dat 't dempen van de rubberen pads de triggering niet ten goede komt. Enigste wat ik momenteel kan verzinnen is mogelijk andere drumstokken met een softe 'tip'; deze bijvoorbeeld:


http://www.peterverspuy.nl/stokken/vic-firth/5bco-chop-out-22441-11283.html

http://youtu.be/yQc_2OoVsyQ

Rooney

Bedankt voor je snelle reactie! Dit zou inderdaad een oplossing kunnen bieden. Ik heb zelf ook iets gevonden over 'Tama Silent Tips', gewoonweg rubbertjes om op de drumstokken te schuiven. Ik ga eens vragen bij Adams Drumworld en kijken wat zij me daar kunnen aanraden. De 'stuiterbeweging' (roffeltjes) mag liefst niet heel wegvallen door het slappe rubbercontact, daar heb ik het meeste schrik voor.

Eens kijken wat ze me aanraden. En ik houd jullie op de hoogte!

baszuidwijk

Heeft te buurman geen last van je kickdrum? De Kick is meestal de grootste boosdoener omdat hij nogal door dreunt via de vloer.

Otje

#4
sep 03, 2014, 16:24 Last Edit: sep 03, 2014, 16:31 by Otje

  :+ Kickdrum..
Nou Bas, weinig 'Kickdrum', gezien de 2 voetschakelaars zijnde de bass- en  hihat pedaal.

baszuidwijk


  :+ Kickdrum..
Nou Bas, weinig 'Kickdrum', gezien de 2 voetschakelaars zijnde de bass- en  hihat pedaal.


Haha, op die schakelaars zou ik inderdaad niet durven stampen :6

Rooney

Hahah, ik heb een Yamaha KP 65 bassdrumpad een een gewone basspedal om het bassritme te spelen. Daar is zo'n 'schakelaar' idd niet geschikt voor :p

Misschien moet ik deze pedaal ook op een of andere manier dempen?

Otje

Ik zou haast zeggen , "dan toch maar de schakelaars". Maar nee. Het is ook niet het pedaal dempen, maar maar het geluid / gedreun dat door de vloer wordt doorgegeven. Hiervoor hebben ze bij Roland de 'Noise eater' bedacht! Het schijnt te werken. Het onderzettertje kost 'slechts' €99.


Rooney

Dan verveel ik nog liever mijn buurman en bespaar ik me die 99 euro  :P

nee, ik heb hier ook een matje onder liggen maar dit zal natuurlijk vrijwel geen dempende functie hebben. Nu moet ik er bij zeggen dat het echt niet de basspedaal is die het meeste lawaai voor zijn rekening neemt. En zelf ben ik er van overtuigd dat er zachte kloppers bestaan om tegen het bassdrumpad te slaan. Het zijn jammer genoeg echt de stokken die op het stugge rubber van de pads een luider getik geven. Ik hoop ook bovenstaande stokken te vinden met een soort zachte 'mousse' om geluid te dempen.   De rubberen opzetstukjes van Tama gaan qua geluidssterkte niet veel af doen en des te meer de stuiterbeweging beperken.

In het weekend eens langsgaan bij Adams Drumworld en kijken wat zij me te vertellen hebben.  :)

Animal baars

Zwevend vloertje maken kost fors minder dan de €99 voor zo'n stukje Roland-marketing.

Maar het is slimmer om eens aan je buurman te vragen WAAR hij precies last van heeft. Is het dat je op de pads ragt of het gestampt. Ik ga met Bas mee dat het waarschijnlijk je bassdrum is, maar lijkt me wel handig dit zeker te weten voordat je allerlei kosten gaat maken ;)

Elfje

#10
jun 20, 2016, 19:00 Last Edit: jun 20, 2016, 22:47 by Robert-Jan
..spam..

Omhoog