Pads elektronisch drumstel dempen?

Gestart door Rooney, sep 02, 2014, 18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rooney

sep 02, 2014, 18:18 Last Edit: sep 02, 2014, 20:14 by Rooney
Dag allemaal.

Voor het moment studeer ik nog en zit ik op kamers in de stad waar ik studeer. In het weekend ben ik altijd thuis en kan ik lekker drummen op mijn akoestisch drumstel. Omdat ik het door de week toch niet kan laten om wat te tokkelen heb ik een Yamaha YDD 60 gekocht (een elektronisch drumstel compact samengebracht op één tablet zeg maar).

Nu is het probleem dat mijn aanliggende buurman last heeft van mijn gedrum, en daarmee bedoel ik het tikgeluid op de pads. Nu ben ik al volop op zoek gegaan naar isolatiemogelijkheden en heb intussen mijn drum geplaatst tussen 2 kasten (links van me een muur, voor me een kast op een paar cm van de muur gezet en rechts van me een kast ook een cm of 2 van de muur gezet. Normaal gezien zou dit al ietwat moeten afdoen. Nu dacht ik bij mezelf, kan het probleem niet bij de bron aangepakt worden? Het rechtstreeks dempen van de (al) rubberen pads met een dempend materiaal?

Een professioneel drumstel kopen met enkel meshheads is voor mij geen optie. Te duur, te groot en ik drum veel liever gewoon akoestisch.  :P

Alvast bedankt voor jullie tips!


Rooney

Otje

#1
sep 02, 2014, 20:44 Last Edit: sep 02, 2014, 20:47 by Otje
Rooney, ik denk dat 't dempen van de rubberen pads de triggering niet ten goede komt. Enigste wat ik momenteel kan verzinnen is mogelijk andere drumstokken met een softe 'tip'; deze bijvoorbeeld:


http://www.peterverspuy.nl/stokken/vic-firth/5bco-chop-out-22441-11283.html

http://youtu.be/yQc_2OoVsyQ

Rooney