Nieuw hier met vragen

Gestart door Kuk, mei 24, 2013, 08:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kuk

mei 24, 2013, 08:48 Last Edit: mei 24, 2013, 08:49 by Kuk
Hallo iedereen,
In september start ik conservatorium avondschool richting slagwerk en ik zit met een vraag.
Ik woon in een appartement maar heb een garage op gelijkvloers.Toch ben ik bang om de buren te belasten met geluidshinder.Ik twijfel om een akoestische drum te kopen of een edrum.Kan men eigenlijk stil oefenen op een akoestische drum om toch enigszins lawaai te beperken?Een edrum kan ik natuurlijk op mijn slaapkamer installeren en er niemand mee storen.Op school is het spelen op een akoestische drum
Graag info door jullie,
gegroet,
Kurt

Nijlpaard

Het grote misverstand is dat je met een e-kit per definitie stil kan oefenen. Maar ook een e-kit kan overlast veroorzaken door contactgeluid. Vooral het bassdrumpedaal kan hier een stevige oorzaak van zijn. Je buren worden dan gek van pok-pok-pok-pokpok-pok enz.


Of een e-kit kan hangt dus ook van je appartement af. Betonnen vloeren/muren zijn beter dan houten vloeren en gipskarton over het algemeen. Kan je je kit kwijt op een plek die niet grenst aan het appartement van de buren dat scheelt ook al.


Je bent er dus niet meteen met het aanschaffen van een ekit.
Je kan ook een akoestische kit aanschaffen en hier dempmatten op leggen. Geluidsoverlast produceer je dan niet meer maar je zit ook dan met het voorkomen van je contactgeluid.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Kuk

Nou,dit wist ik niet betreffende  de edrum.
Helpen die dempmatten?Wat kosten die zowat?

Animal baars

Die dempmatten helpen wel voor het omgevingsgeluid. Je produceerd een stuk minder volume. Een drumstel klinkt ook gelijk als een natte krant, maar je kan wel oefenen. Hier staan er een boel: http://www.thomann.de/nl/oefenensdemper.html

Maar ook met dempmatten hou je contactgeluid. Wel een stuk minder dat met een edrum omdat het een minder 'scherpe' tik is op zo'n mat dan op een rubberen pad.

Kuk

Jullie hebben me goed geholpen!
Het zal een akoestische drum worden,goede afspraken met de buren maken en eventueel dempvellen nu en dan gebruiken,
Kurt

paQ

of met andere stokken en klopper ;)
niet ideaal, maar hey....

http://www.lidwishsoulutions.com/

Nlz

Dat is inderdaad een belangrijke, de afspraken met de buren. Er wordt wel eens gesproken over "de buurman die steeds loopt te zeiken dat ik herrie maak", maar dan wordt er voorbij gegaan aan het feit dat het ook gewoon zo ís dat je een aardige bak geluid maakt.
Ik heb toen ik mijn drumstel aanschafte bij alle buren van mijn eigen portiek en de beide portieken er naast een briefje in de bus gedaan met uitleg dat ik een drumstel heb gekocht, mij bewust ben dat dit veel geluid veroorzaakt, maar ik alleen tussen 12.00 en 19.00 zal spelen, meestal gedempt, en niet langer dan 45 min ongedempt.

En dat als er bepaalde dagen of tijden zijn waarop ze om wat voor reden dan ook liever niet hebben dat ik speel, dat ze dat aan kunnen geven, dan houd ik daar rekening mee.
Ruim twee jaar verder is er één keer door een buurvrouw aangebeld toen ik ongedempt zat te drummen, en dat was niet eens over het drummen  *D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Wouter-jacobs

Ik zit met hetzelfde dilemma. Fijn om de tips te lezen. Hier kan ik zeker wat mee! :) Nu op zoek naar een set dempmatten voor een leuke prijs! Iemand tips??

animal


een briefje in de bus gedaan met ......


Een briefje met het logo van de Hells Angels erop zeker? ;)

Hammar


Ruim twee jaar verder is er één keer door een buurvrouw aangebeld toen ik ongedempt zat te drummen, en dat was niet eens over het drummen  *D


Ja,ja.....kopje suiker zeker? :6

FoREVer


Ik zit met hetzelfde dilemma. Fijn om de tips te lezen. Hier kan ik zeker wat mee! :) Nu op zoek naar een set dempmatten voor een leuke prijs! Iemand tips??


demp 90% van je geluid, je bekkens klinken als een natte kartonnen doos maar de toms zit nog een beetje diepte in je hoort dat je verschillende toms hebt

http://www.thomann.de/nl/hq_percussion_sosetfsn_fusion_sound_off_02.htm
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat

#11
mei 25, 2013, 21:59 Last Edit: mei 25, 2013, 22:01 by Technobeat

Dat is inderdaad een belangrijke, de afspraken met de buren



Maar JOUW buren zien dat je regelmatig wordt opgehaald door je rugbymaten ...... :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Klopt, maar als er zware shit verplaatst moet worden weten ze me ook te vinden, dus dat zal niet de reden van het niet klagen zijn.

Overigens, de buurvrouw van het kopje suiker die eerder genoemd werd, no thanks. Heb ik toch liever dat haar dochter dat komt vragen  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog