Hoe vebeter ik de isolatie?

Gestart door gitaar en drum, mei 10, 2013, 22:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

gitaar en drum

Hallo allemaal,

Ik ben pas aan het drummen (heb mijn drumstel sinds gisteravond) kan zelfs mijn eerste nummer (rolling in the deep) al spelen. Zonder ook maar les te hebben gehad! XD.

Nou dit wou ik ff kwijt, maar hier gaat het niet om. Ik zit namelijk met een probleem:

Ik heb een elektrisch drumstel, maar de buren horen het nog steeds.

Heb er al een geluiddempend tapijt neer gelegd (de buren wonen naast mij (ik woon niet in een flat ofzo,maar ik dacht dat het zoeizo wel iets zou helpen). Het tapijt helpt wel maar niet voldoende. Ik woon in een hoekhuis ik heb mijn drumstel ook al aan de zo verst mogelijk kant gezet van hun huis, maar het mocht niet baten. Ze hebben nog steeds last. Nu vroeg ik mij af wat ik hier nog meer tegen zou kunnen doen (ik heb namelijk nog maar 3 uurtjes kunnen spelen, omdat de buren (steeds weer) begonnen te klagen. Natuurlijk heb ik ook al een koptelefoon op! Volgensmij hebben ze het meest last van de bass drum...

Graag hoor ik van julllie wat tips!!!

Bedankt alvast!!!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Nijlpaard

#1
mei 10, 2013, 22:47 Last Edit: mei 10, 2013, 22:49 by Nijlpaard
Je hebt hier te maken met contactgeluid. Dat demp je niet door een tapijtje. Als je dit wilt opheffen zal je moeten zorgen dat je je bassdrumpedaal isoleert van de ondergrond.

Google maar eens op "tennis ball platform"
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

gitaar en drum

Dus jou tip is om een platform te maken/kopen en daar het drumstel op te zetten.
Dat zou ik eerlijk gezegd wel jammer vinden, in een keer een platform in mijn kamer, maar ja als het helpt dan moet dat maar he! Ik zal er zeker eens even naar kijken!

Bedankt voor de tip!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Technobeat

#3
mei 14, 2013, 22:08 Last Edit: mei 14, 2013, 22:10 by Technobeat
Van welk bouwjaar is het huis waar je in woont ? , zelf heb ik ook een elektronisch drumstel , met metalen bekkens , en ik heb nog nooit klachten van de buren gehad . ( huis is van 1994 en goed geïsoleerd ) .
Een buurman zei een tijdje geleden : Je drumt he ( had ik hem destijds verteld voor het geval dat ) , maar ik hoor je nooit ...... 8)
En ik speel toch bijna elke dag ruim anderhalf uur , van +/- 17.45 uur tot +/- 19.15 uur .
Nu is dat i.v.m. omstandigheden helaas wat minder , maar over een week of 4 kan ik weer mijn oude drumtijden oppakken . :) 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

gitaar en drum

Ik weet eerlijk gezegd niet van welk jaar het huis is...
Ik heb een tennis ball platforum gebouwd en tot nu toe geen klachten meer van de buren gehad, dus volgensmij is het opgelost...
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Technobeat


Dat is mooi opgelost Gitaar en Drum , veel Drumplezier toegewenst . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

gitaar en drum

Technobeat bedankt!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Dribbel


Ik weet eerlijk gezegd niet van welk jaar het huis is...
Ik heb een tennis ball platforum gebouwd en tot nu toe geen klachten meer van de buren gehad, dus volgensmij is het opgelost...

Al wel weer gevraagd dan of ze het horen?
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

En doe's wat fot's van je oplossing  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

gitaar en drum

Dribbel, heb het gevraagd en ze horen niks meer.
Nijlpaard, is goed komen ze!




Indien de foto's het niet doen, de linken:

http://imageshack.us/photo/my-images/35/img0918oh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/22/img0917bs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/442/img0919b.jpg/
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Nijlpaard

Ziet er strak uit :Y


PS. FF links by "Embed image" de forum link kopieren. Dan gaat het wel goed ;)






Uploaded with ImageShack.us
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

gitaar en drum


Ziet er strak uit :Y


PS. FF links by "Embed image" de forum link kopieren. Dan gaat het wel goed ;)





Ja ik had ze gekopieerd bij "Embed image" maar hij deed het niet. Vandaar de links erbij gezet. Maar zal het zo nog ff een keer proberen.

Uploaded with ImageShack.us
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

gitaar en drum

#12
mei 25, 2013, 14:07 Last Edit: mei 25, 2013, 14:08 by gitaar en drum
Probeerde het net nog een keer, maar doet het weer niet. Je moet de link toch gewoon tussen img en /img zetten (maar dan met [ ] deze eromheen).
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Paul

Je gebruikt de tags goed, maar rechtstreeks embedden mag niet van ImageShack. Alleen maar via hun thumbnail-functie waar ook "Uploaded via ImageShack" onder staat. (Te vinden onder "Embed", eerste regel).

gitaar en drum



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Bedankt Paul het is gelukt!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Paul

Zowel met de foto's als met de tennisballenvloer zo te zien.
Briljant eenvoudig maar werkend concept.

willem4130

Heb dit laatst ook voor iemand gemaakt die een e-kit heeft.
Was aangenaam verrast door het resultaat!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog