Oprichting Poppodium

Gestart door groovemaker, jul 08, 2012, 21:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Erik


Hier in Maastricht zit ook een poppodium, dat draait echter niet zonder een flinke bult subside van de gemeente. Bij de oprichting is ook heel wat politiek komen kijken om een aantal gemeenteraadspartijen te overtuigen van het bestaansrecht. En nog steeds is er een hoop gedoe, zo moeten ze al voor de 2e keer verhuizen, nu wegens geluidsoverlast en zelfs die nieuwe locatie is weer tijdelijk.


Ik neem aan dat jenhet over de muziekschijterij hebt. Die hippies die daar de tent runnen doen ook niet echt hun best om dat podium op de kaart te zetten. Ligt niet alleen aan de gemeente.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul


Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om iedere keer 150-200 man te trekken op een avond. 50-80 man is meer realistisch in een stad met ongeveer 120.000 inwoners.

In Boxmeer, het dorp waar ik vandaan kom, is het jongerencentrum recent gesloten omdat de gemeente "ander publiek" wilde aantrekken. Toch heeft het daar naar mijn weten ruim 15 jaar goed gedraaid, met zeker 50-60 man per avond en met een goede line-up al snel 100. Het dorp heeft nog geen 10.000 inwoners en de hele gemeente slechts 25.000.
Als je goed in weet te spelen op de smaak van de jongeren en er is niets anders in de buurt, is het gemakkelijker om te vullen. Op een stad van 120.000 inwoners is er natuurlijk meer concurrentie. ;)

groovemaker

Franeker heeft 15.000 inwoners.

Het dichtstbijzijnde popodium is de Romein in Leeuwarden,16 km verderop.

Verder hebben we twee discotheken in berlicum, ook zo'n 10 km verder.

If it's too Loud you're too old!

paQ

ik denk dat de priotieit van subsidies ligt op zaken zoals gehandicapte kinderen op school krijgen

Hoefnix

Waarom zoek je geen contact met de discotheekeigenaar? Er zal vast een gezamelijk concpt te ontwikkelen zijn, scheelt al gauw 50% in de kosten.

Mike

#30
jan 12, 2013, 20:39 Last Edit: jan 12, 2013, 20:42 by Mike

In Boxmeer, het dorp waar ik vandaan kom, is het jongerencentrum recent gesloten omdat de gemeente "ander publiek" wilde aantrekken. Toch heeft het daar naar mijn weten ruim 15 jaar goed gedraaid, met zeker 50-60 man per avond en met een goede line-up al snel 100. Het dorp heeft nog geen 10.000 inwoners en de hele gemeente slechts 25.000.
Als je goed in weet te spelen op de smaak van de jongeren en er is niets anders in de buurt, is het gemakkelijker om te vullen. Op een stad van 120.000 inwoners is er natuurlijk meer concurrentie. ;)

Hah, ik zit nu een paar km van Boxmeer af. Hoe heette dat jongerencentrum in Boxmeer? The Box? Ik weet dat Gryphus in Vierlingsbeek wel lekker draait. Althans, op de avonden dat ik er ben is het afgeladen..

EDIT: Wat een rotkick.. foei. Maar ik vind het een interessant topic om te lezen en ben benieuwd hoe het er nu mee staat. ;)
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

groovemaker

Volgens mij had ik het al een keer gepost, maar de plannen van een poppodium gingen niet door.
De gemeente was er niet voor in en weigerde mee te werken. Ironisch genoeg is er nu besloten dat er een discotheek in komt......Maar dit gaat ook weer een aantal jaren duren. Zo zit de gemeente hier nou eenmaal in elkaar helaas.... :Y
If it's too Loud you're too old!

Paul


Hah, ik zit nu een paar km van Boxmeer af. Hoe heette dat jongerencentrum in Boxmeer? The Box? Ik weet dat Gryphus in Vierlingsbeek wel lekker draait. Althans, op de avonden dat ik er ben is het afgeladen..

Inderdaad, De Box.
Gryphus draaide een paar jaar geleden inderdaad best aardig, leuk om te lezen dat het nog steeds zo is. Nog een paar keer opgetreden daar..

Omhoog