Mogelijkheden jamsessie

Gestart door vandeflosch, jul 08, 2012, 01:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

In mijn drumkot (garage dus :p ) staan er momenteel 4 drums opgesteld. Van 4 verschillende drummers.
Die drums staan hier voor een week dus we jammen elke dag volop :)

Nu is mijn vraag. Welke mogelijkheden zien jullie allemaal voor een jamsessie met drummers?

Het zijn drummers van heel verschillende niveau's :)

Met mijn broer (ook drummer) heb ik al een geïmproviseerd duet gespeeld, heel leuk, maar er wordt teveel 'zomaar wat' en door elkaar gespeeld...

Suggesties zijn van harte welkom !!

harmen 18

Ik drum wel regelmatig met nog iemand samen. Erg leuk. gewoon improviseren. Als je elkaar goed aanvoelt gaat dat erg goed.

Maar met 4 drummers word dat wat moeilijk. Zorg in elk geval dat je elkaar kan zien.

Met partijen word het allemaal wel weer wat droog ben ik bang. het gaat immers om de lol......

dunDaan

Zoiets??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hans



Of zoiets. Nu zijn dit natuurlijk niet zo'n hele goede drummers, maar je krijgt toch een idee van wat mogelijk is.

Hoefnix

Kies een Thema, bijvoorbeeld pink panther of bon jovi of iets anders. Zorg dat iedereen een paar grooves en fills kent. 

Je kan dan beginnen met de groove en daarop gaan jammen. Loopt het niet lekker dan keer je terug naar de groove. Dat gebruik je als 'reddingsboei' en ook als startpunt om steeds op verder te borduren. Bijv. Bon jovi in jazz style oid

Technobeat



Of zoiets. Nu zijn dit natuurlijk niet zo'n hele goede drummers, maar je krijgt toch een idee van wat mogelijk is.


:)

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog