(ver-)Bouwprojecten ?

Gestart door Hans, sep 17, 2011, 20:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ddrsonor


50 tot 70, wat is erg?
Een goede luchtvochtigheid in een woning ligt tussen de 40 en 60% aldus google..

Mn pa heeft een grote schuur met stalen aanbouw, nu willen mn broers en ik een jamruimte maken in die stalen aanbouw. Mn pa wilt het alleen niet omdat het veelste vochtig is. Enig idee hoe de luchtvochtigheid het beste verlaagd kan worden? Constant stoken en luchten?


Ik heb een drumruimte van ongeveer 6x4, goed geisoleerd. Staat een electrische ontvochtiger in, die "aanslaat" bij een bepaalde waarde. Percentage is nu constant rond  de 50%. De opvangbak maak ik zo'n 1 a 2x per week leeg. Gemiddeld een litertje of 4 per week............

paQ

De helft daarvan komt hoogstwaarschijnlijk van jezelf.

in onze muziekberg hier is het nu merkbaar minder vochtig, omdat de aangezogen lucht van de luchtverversingsinstallatie (3x woordwaarde) sinds kort voorverwarmd wordt. Je merkt dat daardoor het vocht veel eenvoudiger weer wordt afgezogen de ruimte uit. Het levert iig een aangenaam klimaat op :)

Ruubke

Oke.
De hoek van de schuur is al geisoleerd (mbt warmte), als ik dit 'geluidsdicht' maak en er een ontvochtmachine in zet, is het niet schadelijk voor apparatuur?


Anserini

Zolang je het niet gortdroog gaat trekken niet.

Hans


Zolang je het niet gortdroog gaat trekken niet.

Alles met 'te' is niet goed hè. Bij mij is de hele ruimte als het ware ingepakt met plastic folie (achter wanden, boven plafond, onder vloer etc). Dat is heus niet waterdicht hoor, maar houdt toch heel veel vocht tegen. Dan een apparaat wat de luchtvochtigheid in de gaten houdt en je hebt waarschijnlijk een heel aardig klimaat.

Harre


Alles met 'te' is niet goed hè.


Wel! Tequila...  8)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hans


Wel! Tequila...  8)


Ja ja, maar dan niet 'te' veel hè :)

Technobeat


Hans , hoe heb je het opgelost betreffende de toevoer van verse lucht en afvoer van '' vuile '' ?

Verder , TOPPIE studio, dat je er nog heul veul jaren plezier van mag hebben . ( in deze gevallen mis ik zó de thumbs-up smilie ......... )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Ja daar ben ik ook best nieuwsgierig naar.
Want dat blijkt (zelfs hier) soms lastiger dan het lijkt.

We zijn erachter dat enkel lucht aantrekken soms niet voldoende is. Het creëert tevens een nare onderdruk.
De aanvoerdruk is idealiter gelijk aan de afzuiging


Hans

Ik heb vorig jaar bij Merford een ventilatie systeem gekocht... ik moet hem alleen nog installeren  :z Daarvoor moet ik een gat van 10 cm boren en daar ben ik nog wat bang voor (ben niet zo handig met power tools ...).

Model wat ik heb verkopen ze niet meer, maar zat in hun geluidscabines vorig jaar.
Soortgelijk model :
http://shop.merford.nl/media/catalog/product/cache/29/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/1/p1000867_1_1_1.jpg

Koste me 500 euris en zit nog in de verpakking..

Ruubke

Zo'n geluidscabine een keer gezien bij het kopen van mn elektrische set. Prachtige uitvinding.
Helaas hebben alle leuke dingen een prijskaartje..

paQ

oh nice hoor Hans

Robert-Jan

Jemig Hans..te gek zeg!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Mooi gedaan, lijkt me een heerlijke ruimte om met muziek bezig te zijn.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Rob

Erg mooooi ik ben echt wel jaloers  . Toch wel duur zon hobby dat drummen, ik hou het maar bij een roland td9 met koptelefoontje .

KadumPssh

één woord: fantastisch gaaf ! *O*
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

LaGrandeThaFoxy


Ik heb vorig jaar bij Merford een ventilatie systeem gekocht... ik moet hem alleen nog installeren  :z Daarvoor moet ik een gat van 10 cm boren en daar ben ik nog wat bang voor (ben niet zo handig met power tools ...).

Model wat ik heb verkopen ze niet meer, maar zat in hun geluidscabines vorig jaar.
Soortgelijk model :
http://shop.merford.nl/media/catalog/product/cache/29/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/1/p1000867_1_1_1.jpg

Koste me 500 euris en zit nog in de verpakking..


Een gat met een doorsnee van 10cm levert normaal een gigantisch geluidslek op. Weet je wat het resultaat is of zou moeten zijn van dat apparaat wat jij gekocht hebt?

Is het trouwens niet zo dat jou airco ook zorgt voor luchtverversing?

BTW. fantastisch project! Dacht ook eerst een 'drukhok' te gaan zien totdat je opeens een foto met de volledige inrichting plaatste... verrassend!

Hans

Ventilatie systeem is inmiddels geinstalleerd en levert nauwelijks verandering in isolatie op. Hij is er ook speciaal voor gemaakt en er zitten stevige filters in. Ook het ventilatie systeem zelf (wanneer je hem op max zet) blijft fluister stil !

Die airco ververst niet de lucht -> als je er met 3 man een uurtje in zit is het frisse er wel vanaf.

Animal baars

Jeumig, als je kon krimpen van jaloezie was ik nu gereduceerd tot een miertje... Wat een tof hok wat naast praktisch ook gewoon mooi is.

Ik heb nog een eis bij mijn toekomstige koopwoning: een garage.

Gert


De airco unit ontvochtigt ook. De luchtvochtigheid varieert tussen 50 en 70%. Komen heel wat emmertjes vocht uit...


mooie studio !
hoe lang is het geheel nu draaiende met de airco ?
als je die constant laat aanstaan icm met verwarming zal dat nog wel wat zakken hoor. wees gerust.

Hans


mooie studio !
hoe lang is het geheel nu draaiende met de airco ?
als je die constant laat aanstaan icm met verwarming zal dat nog wel wat zakken hoor. wees gerust.


Dank voor het compliment en inderdaad, met de airco (verwarming/koeling) continu aan zit de relatieve luchtvochtigheid nu tussen de 30 en 50 (natuurlijk afhankelijk van de temperatuur die tussen 16 en 21 graden schommelt). Komt niet veel vocht meer uit :)

RaZmEiSteR

Ik moet zeggen dat het een hele mooie studio is geworden, met daar in een hoop mooie apparaten :Y
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

paQ

#47
mei 18, 2014, 13:22 Last Edit: mei 18, 2014, 13:24 by paQ
Nog wat superinteressante wetenschappelijke (en visuele) onderbouwing van staande golven.
Deze 2D versie 'toont' het ruimtelijke effect van staande golven (anti node) en de resonantie ervan.

Pyro Board: 2D Rubens' Tube!

Hans


Nog wat superinteressante wetenschappelijke (en visuele) onderbouwing van staande golven.
Deze 2D versie 'toont' het ruimtelijke effect van staande golven (anti node) en de resonantie ervan.

Pyro Board: 2D Rubens' Tube!


Super coole presentatie !!!

Animal baars

Geen idee of dit echt de goede plek is, maar goed. Ik heb wat advies nodig zonder dat ik daar uren voor moet googlen :P Een vriend van mij heeft een bedrijfruimte in Delft waar we een oefenruimte/studio in kunnen bouwen van ong. 3x7 of 4x7m (afh. van of er een doorgang beschikbaar moet blijven of niet). Het komt op een vliering waar eerst bouwmaterialen lagen, maar deze is nu vrij gekomen.

Wat zijn de dingen waar ik ECHT op moet letten als ik op zo'n grondvlakje een oefenruimte/opnameruimte wil gaan maken? We gaan daar oefenen met kleine combo's, maar ik wil er ook op een beetje mooie manier drum opnamen kunnen maken en lekker experimenteren.

Ik had op internet al gelezen dat je moet voorkomen dat een ruimte maten heeft die een ronde verhouding tot elkaar hebben (10x10x10, 10x10, 8x4, 9x3, etc.) om staande golven te voorkomen. maar wat is dan een mooie verhouding voor een oefenruimte?

Qua opbouw van de wanden zat ik te denken aan houtskeletbouw met dubbel gips binnen en buiten (om en om) en een suskast voor verse lucht aan te voeren d.m.v. een airco o.i.d. Wat precies tussen de wanden gaat komen naast rockwool weet ik nog niet. Misschien wel niets omdat het niet persé een geluidsdichte ruimte moet zijn, dempend is al prima genoeg.

De ideeën zijn nog erg in concept, hij moet namelijk nog even met z'n collega's overleggen of we de ruimte kunnen gaan gebruiken als oefenruimte enzo. Maar als het goed gevonden wordt, willen we het liefst dit jaar al kunnen oefenen/opnemen  *O*

Omhoog