Lidwish ultratone stick

Gestart door kaboemba, mei 24, 2017, 17:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Aangezien ik al heel lang tinnitus heb (piep in het oor) en ik veel probeer om het volume beperkt te houden heb ik de lidwish stick besteld en ...................

Het werkt, echt top veel betere klank als b.v. hot rods.
Echt een heel behoorlijk geluid maar dan veel zachter, wel behoorlijk wat minder laag er in maar dat had ik wel verwacht.

Dan het slechte nieuws, met 1 oefen sessie al twee tips (die je kan vervangen dus je heb niet gelijk een heel nieuw setje nodig) kapot. Ik ben geen hard hitter, heb extra opgelet om niet op de randen te spelen, bekkens iets schuiner geplaatst om ook daar niet op de randen te slaan.
Dat mag toch niet waar zijn.
Het is een soort kunststof en mogelijk hebben deze lang in de zon gelegen of een slechte productie.
Heb de internetwinkel gemaild en wacht hun antwoord af.

Overigens hebben ze ook een speciale klopper, niet doen niet kopen.
Het is gewoon een goedkoop plastic ding met een extra kleine kop waar je vilt op hebt waar je weer klittenband op doet.
Speelt niet lekker geeft geen lekker boem en klinkt veel te zacht.

Laat de reactie nog wel weten.


HHBBXX

Leuk dat er iets voor verzonnen wordt om minder volume uit de a-drums te krijgen. Als je een normale klopper op de basdrum hebt, wordt het verschil in volume dan niet onnatuurlijk tussen de handen en de basdrum?

Iets waar je met rods natuurlijk ook wel last van hebt.

Hoeveel van die tips worden er meegeleverd bij een setje van deze stokken?
Zeker interessant als je er al zo snel een paar kapot hebt.
Wat heb je betaald voor deze set ultratone sticks?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

sorry..  maar dit is toch net of je met breinaalden drumt ?  alleen buigen ze dan ook nog als vishengels ..
iedereen moet het zelf weten.. hoe je speelt of oefent..   maar dan zou ik  rtom black holes nog beter
vinden..   of gewoon een redelijk dempende koptelefoon ..  maar da's mijn mening uiteraard ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Filmpie d'r bij, kunnen we t horen hoe 't klinkt..in vergelijking met 'gewone' houten drumstokken.


HHBBXX

Ik houd het gewoon bij mijn oordoppen, dat werkt ook goed.
De buren vinden het prima en horen me gelukkig toch alleen als ze in de tuin zijn als ik speel, dus dat scheelt weer  *O*
Kan me voorstellen dat je voor de buren maatregelen voor wilt of moet nemen als je buren aan jouw huis vast hebt zitten  :Y
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

1x per week speel ik in n kleinere ruimte met rods. Kan daar niet met stokken.
Op zich vind ik rods wel wat lomp dus zou dit denk ik wel handig zijn. Alleen als ik lees dat t zo makkelijk stuk gaat, daar
heb ik niet zoveel zin in.
There is no music without jazz

HHBBXX

1x per week speel ik in n kleinere ruimte met rods. Kan daar niet met stokken.
Op zich vind ik rods wel wat lomp dus zou dit denk ik wel handig zijn. Alleen als ik lees dat t zo makkelijk stuk gaat, daar
heb ik niet zoveel zin in.
Misschien toch een keer een setje proberen, het kan zijn dat ze bij jou wel heel blijven?
Is dan de investering toch wel waard lijkt me.
Wat jij wilt natuurlijk  :Y
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

kaboemba

Tja het oogt wat minder maar dat zal mij een worst zijn, oren boven looks lijkt mij simpel.
Oordoppen, koptelefoon enz die gebruik ik zeker, maar dit is om met de band te oefen en serieus oefen op laag volume werkt veel, heel veel beter.
Het is niet alleen dat ik zachter ga maar iedereen kan zachte, gevolg een veel betere balans en opener totaal geluid met de band.
Met het "gewone volume" in een oefen ruimte sla eigenlijk nergens op, het gewoon te veel voor de grote van de ruimte.

Ik heb nog geen antwoord gehad van de winkel, te bestellen trouwens bij customdrums.de / adoro

En thuis speel. als ik al speel, elektronisch werkt prima.
Aankomende week ook weer elektronisch proberen bij de band avond.

Btw als ik antwoord heb en het breken van de tips wordt opgelost dan ga ik ze zeer zeker vaker gebruiken.

Jazz

Kun je die sticks zo kopen of alleen incl. klopper ?
There is no music without jazz

kaboemba

Die kan je los kopen, customdrums.de
Heb overigens nog niks van ze gehoord over de kapotte tips.
Heb ondertussen al wel zelf een hele goedkope oplossing gevonden voor de tips, moet nog testen of het niet snel kapot gaat.

Tie wraps, stug genoeg, als ik er 1 neem en dubbelvouw kan ik het goed vast zetten met het originele pinnetje.
Overal verkrijgbaar en het kost niks.

Thuis even getest, geluid is niet heel anders als met de originele tips.
Zo op het gehoor is het zelfs zachter.
Aankomende maandag worden ze goed getest tijdens oefenavond van de band.

Ik laat horen hoe het ging.

Jazz

En Kaboemba, ging t spelen met de band goed met de sticks ?
There is no music without jazz

kaboemba

Nee, het geluid is prima (als in het zelfde met origineel) met de Tie wraps, maar ook deze schieten uit de stick.
Ze gaan er strak in en ik zet het extra vast met een randje tape maar helaas dit is niks.

En uiteraard van de leverancier nog niks gehoord.

Kortom, niet kopen !!!!!!

Jazz

Oke, bedankt voor t uitproberen.
There is no music without jazz

Dekker

Volgens mij heeft ene Elfje hier een aantal topics over vol gespammed (ja ik ben het hele forum aan het lezen ;-))

Technobeat

Volgens mij heeft ene Elfje hier een aantal topics over vol gespammed
Maar hij zit nu weer veilig bij de Droomvlucht attractie :w  .  
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog