Op zoek nieuwe kit, maar niet de standaard merken.

Gestart door kaboemba, dec 17, 2016, 19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Ik heb 2000 euro te besteden en ben op zoek naar een nieuwe (shell)kit.
Er tegenwoordig zo veel en ik zoek net even wat anders, max 20 bass, snare niet nodig, en ik zou heel graag iets proberen met wooden hoops.

Tips, ideeen enz !!!!

Ik wil nou eenmaal graag iets "anders" iets wat je minder tegen komt.
Heb al wat gekeken naar spaun en sakea, maar er is vast nog meer moois wat ik niet ken.

Het mag nieuw maar ook tweedehands zijn.

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Kwam het topic toevallig net tegen, mooi spul hoor.
Maar het liefst probeer ik wel het e.a.uit dus in Nederland of wat over de grens met de oosterburen.

Robert-Jan

Ik begrijp ook niet zo goed waarom deze niet ergens in een NL winkel staat, maar goed..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Ik heb nog een lignum te koop. Niet veel meer dan het bedrag dat je noemt  :X

Black Page

Ik begrijp ook niet zo goed waarom deze niet ergens in een NL winkel staat, maar goed..
Gewoon nieuwsgierig....


Je had deze zelf op het oog om de plaats in te nemen van je mape????

jamsmurf

Ik heb zelf een fg custom. Zie Facebook
Kleine bouwer uit oost Europa en toevallig kon ik tegen een hele mooie prijs mijn drumstel kopen.
Heb zelf een uit duigen gemaakte kersenhouten kit. Klinkt fijn!

kaboemba

Heb even gekeken bij de Fg custom, maar wel heel weinig info op facebook.
Lijken nu niet echt setjes op voorraad te hebben.

Iemand trouwens ervaring met Adoro, gehoord gezien ?
Nu zit de drumkelder niet heel ver bij mij vandaan, misschien daar toch eens kijken.


Robert-Jan

Citaat
Je had deze zelf op het oog om de plaats in te nemen van je mape????
Nee, ik zoek naar iets in berk, dus als het een kumu wordt dan de custom berk.
Maar ik heb me al eens gebrand aan custom drums bestellen en dan niet blij zijn, dus ik wil t ook eerst zien en voelen.
Nu staat de nieuwe yamaha recording custom hoog op de lijst bij me, die heeft bijna alles wat ik wil, riser voor de bas, simpele maar zeer fijne tomhouder op de bas, yess vind ik fijner dan rims qua vellen wisselen enzo. Maar ik heb flink de pee in over de prijs. €3200 voor een shellkit wat gewoon een chinese produktie set is ( weinig keus in maten en kleuren) vind ik ridicuul. En ik snap het prijsverschil tussen de live de hybrid en de recording gewoon niet.,is niet uit te leggen.
Dus sja... ik weet t gewoon even niet... blijf nog even opmde mapex dan maar..geen straf hoor ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

 Zijnde een hobbiest staat als veul goedkoper alternatief de stage custom hoog op het lijstje als tweede set.


Formaat bd: 18" dan? Is de Sakae dan een optie....? Geen riser?

Joris

Kumu was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de topictitel zag.

kaboemba

Bedankt voor de ideeën tot dus ver.
Probleem met kumu en fg is dat je het ongeveer blind moet bestellen en dat was ik niet van plan.
Ik zoek juist die kitjes die nog wel, met enige moeite, te bekijken/beluisteren zijn.

Heb ondertussen wel wat duitse custom site gezien maar toch lijkt het er heel erg op dat ze bijna allemaal ketels bestellen (keller vaak) er wat hardware op doen en dan is het custom.
Zit echt heel mooi spul tussen maar echt vernieuwend is het niet.

drumslet

Wat dacht je van een Truth kit?
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

MatiZ

Bedankt voor de ideeën tot dus ver.
Probleem met kumu en fg is dat je het ongeveer blind moet bestellen en dat was ik niet van plan.
Ik zoek juist die kitjes die nog wel, met enige moeite, te bekijken/beluisteren zijn.

Heb ondertussen wel wat duitse custom site gezien maar toch lijkt het er heel erg op dat ze bijna allemaal ketels bestellen (keller vaak) er wat hardware op doen en dan is het custom.
Zit echt heel mooi spul tussen maar echt vernieuwend is het niet.

Ik weet niet wat je budget is maar bij Drumland staat een Craviotto set te koop.. Een bijzonder mooie kit om te zien. En hij staat daar in de showroom :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

hjs

Ik weet niet wat je budget is
Lees zijn eerste zin nog eens ;)

Nijlpaard

Heb even gekeken bij de Fg custom, maar wel heel weinig info op facebook.
Lijken nu niet echt setjes op voorraad te hebben.

Iemand trouwens ervaring met Adoro, gehoord gezien ?
Nu zit de drumkelder niet heel ver bij mij vandaan, misschien daar toch eens kijken.


Hij staat uiteraard klaar voor je om te proberen :) Maar voor deze kom je met een budget van 2000 niet uit ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Nee, ik zoek naar iets in berk, dus als het een kumu wordt dan de custom berk.
Maar ik heb me al eens gebrand aan custom drums bestellen en dan niet blij zijn, dus ik wil t ook eerst zien en voelen.
Nu staat de nieuwe yamaha recording custom hoog op de lijst bij me, die heeft bijna alles wat ik wil, riser voor de bas, simpele maar zeer fijne tomhouder op de bas, yess vind ik fijner dan rims qua vellen wisselen enzo. Maar ik heb flink de pee in over de prijs. €3200 voor een shellkit wat gewoon een chinese produktie set is ( weinig keus in maten en kleuren) vind ik ridicuul. En ik snap het prijsverschil tussen de live de hybrid en de recording gewoon niet.,is niet uit te leggen.
Dus sja... ik weet t gewoon even niet... blijf nog even opmde mapex dan maar..geen straf hoor ;)
Las een hele goede review over de Sakea drums in de slagwerkkrant. Volgens de review deed deze meer recht aan de recording custom dan de nieuwe van Yamaha zelf. Misschien dat RDD of Rimshot deze wel hebben staan. Kan dus ook nog een optie zijn :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Hij staat uiteraard klaar voor je om te proberen :) Maar voor deze kom je met een budget van 2000 niet uit ;-)
Nee dat weet ik, maar ik heb nog wat rek *en misschien inruil.

kaboemba

Las een hele goede review over de Sakea drums in de slagwerkkrant. Volgens de review deed deze meer recht aan de recording custom dan de nieuwe van Yamaha zelf. Misschien dat RDD of Rimshot deze wel hebben staan. Kan dus ook nog een optie zijn :)
Sakea vind ik wel interessant, ik ga deze week nog naar rimshot (maar heeft volgens mij geen sakea) en ik weet dat stockenhoff in ieder geval 2 kitjes heeft staan.

Nijlpaard

Sakea vind ik wel interessant, ik ga deze week nog naar rimshot (maar heeft volgens mij geen sakea) en ik weet dat stockenhoff in ieder geval 2 kitjes heeft staan.
Die was meer voor RJ bedoelt :P In jou geval heb ik liever dat je ff naar die Adoro komt kijken :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

jamsmurf

Bedankt voor de ideeën tot dus ver.
Probleem met kumu en fg is dat je het ongeveer blind moet bestellen en dat was ik niet van plan.
Ik zoek juist die kitjes die nog wel, met enige moeite, te bekijken/beluisteren zijn.

Mijn FG staat in de drumcase, dis is niet heel makkelijk te proberen. Of je moet in Losser of Achterveld wonen. Daar speel ik in februari.
Heb wel een kort filmpje uit mijn esmono-hok.

https://youtu.be/uPdosLWHA8s

kaboemba

Van de week gekeken naar de spaun set, de sonor Sq was helaas net verkocht.
In het kort, dat is het niet geworden, bass indruk wekkend, staande tom ook goed maar de toms vielen mij zwaar tegen.
Eigen sleishman kit er naast gezet en de spaun viel snel af.
Er zat wel een geweldige spaun snare bij, welke niet bij de kit hoorde en die heb ik wel meegenomen, samen met wat andere leuke spullekes.

Sleishman kit meteen voorzien van nieuwe vellen, er zaten echt 3 total verschillende vellen op te zitten.
Sleishman lijkt voorlopig nog te blijven, soms moet je het vergelijken met een andere kit om er achter komen dat het zo slecht nog niet is.
Maar ik blijf verder kijken, op een laag pitje.

Robert-Jan

Heb je die pro serie?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Nee, nee, nee, gewoon de omega serie.

Deze in andere kleur stelling:



Ben altijd erg tevreden geweest eigenlijk, maar soms begint het te kriebelen en dan zoek je wat anders.
Eerst test tussen de sleishman en de spaun viel dus positief voor de sleishman uit.

Bass en toms waren beter, snare minder en daar kon ik altijd al niet het geluid in vinden wat ik zocht. Dus de spaun snare er bij gekocht.


Robert-Jan

Sorry die bedoelde ik ook...toffe kit toch?
Groot voordeel aan die toms is dat ze behoorlijk 'undersized' zijn. Dat maakt meestal dat ze heel open klinken en lange sustain hebben..je vindt dat voornamelijk alleen terug in de duurdere sonor's.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog