Bekkens ??!!!

Gestart door kaboemba, mei 31, 2016, 20:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Eigenlijk ben ik behoorlijk tevreden over mijn huidige setje, jobeky drums 2box module, zo goed zelfs dat ik er mee in de band speel en ook live de stap wel aan durf.
Waar ik mee blijf worstelen zijn de elektronische bekkens, nu alesis surge en yamaha maar ik heb ook roland gehad.
Waar ik in de elektronische ketels wel redelijk gevoel en dynamiek kan krijgen lukt dat totaal niet in de bekkens.
Zowel met 2box als met verschillende roland modules blijf ik dit houden.
En ook de hihat is nog steeds (net niet) wat ik wil.

Ik overweeg nu om toch wel echte bekkens te gebruiken, maar voordat ik dat ga doen wil ik toch nog 1 poging wagen.
Dus tips, ervaring enz enz zijn welkom.

En denk eraan het is dus ook voor live.

Technobeat


En als je nu voor het live gebeuren een A-kit met echte bekkens neemt ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Gen 16 setje er bij ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

Waar ik mee blijf worstelen zijn de elektronische bekkens,(   )
Waar ik in de elektronische ketels wel redelijk gevoel en dynamiek kan krijgen lukt dat totaal niet in de bekkens.
(   )
En ook de hihat is nog steeds (net niet) wat ik wil.
Al jaren ook mijn frustratie; de slechte bespeelbaarheid en het geluid van de E-bekkens in het algemeen en de hi-hat in 't bijzonder. (En ik speel dan alleen nog  maar thuis) Afijn er zijn alternatieven maar die zijn duur:
 FieldDrums http://fieldelectronicdrums.com/?page_id=42
 Maatwerk in Drums: http://maatwerkincommercie.nl/elektronische-drumstellen-custom-made
 En zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat, Jobeky maakt ze tegenwoordig ook zelf, geloof ik.
Toch  zie ik nog een hoop 'live'werk met elektronichse drums maar dan toch in combinatie met met gewone acoustische cymbals. Er zijn er dus meer die er zo als jij en ik over denken.
Afijn, de Gen 16 is voor mij voorlopig de meest voor de hand liggende oplossing -de bronze, met de 13 inch hi-hat ( schijnt beter te klinken dan de "14 !) Helaas vind ik de aanschafprijs van de complete set 13/16/18-inch, nog net iets te veel van het goede.

Nog éen ding: De Direct Source-pickups zijn ook geschikt voor normale, akoestische cymbals, zodat je ook deze totaal geïsoleerd kunt versterken.

Hammar

Al jaren ook mijn frustratie; de slechte bespeelbaarheid en het geluid van de E-bekkens in het algemeen en de hi-hat in 't bijzonder.
Eensch!

drfill

#5
jun 01, 2016, 10:10 Last Edit: jun 01, 2016, 10:14 by drfill
Nog éen ding: De Direct Source-pickups zijn ook geschikt voor normale, akoestische cymbals, zodat je ook deze totaal geïsoleerd kunt versterken.
hm..  zildjian had ooit de zmc-1 acoustische cymbal mic's, klonk 'niet ok'  .. een cymbal zo close ge-mict en aan de onderkant,
en ook nog bij de cup..     m.i.  heb je iets afstand nodig om een cymbal volledig te horen..

ps.    e-hi-hat voor mij nog steeds gewoon roland vh-12 op td-20.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Gelukkig ik ben niet gek (ik gedraag me alleen zo) het is dus niet geweldig.
Eigenlijk is het beste wat ik daar ooit in heb gehad (e cymbals) ddrum, maar ja die zien er niet echt uit en bovendien heb ik dan weer een bakbeest van een module er bij.

De gen vind ik inderdaad ook aan de dure kant.
Volgende oefen sessie ga ik dan ook de boel combineren, e drums en echte bekkens.

Ik heb ook nog wel een akoestische set en dat zou live kunnen maar ik wil eigenlijk gewoon helemaal over naar e-drums (heb ook zo zijn voordelen) en het liefst met e cymbals.

Otje

Zildjian Gen heeft er een concurent bij...
K'was toevallig is aan 't 'grasduinen'op het WWW. Dat doe ik nl zelden  ;) .  En dan mis je wel eens wat. Dus wil ik met jullie effuh delen  de tot op heden -voor mij althans- totaal onbekende bekkenmerk Agean Cymbals. Nu nog A(coustic), maar ,je voelt h'm al aan komen, binnenkort vast wel door iemand om getriggert tot E(lectric).
Het merk heeft een uitgebreide collectie 'Low noise: van  splash tot crach,china en ride cymbal. Ben benieuwd of ze 't gaan 'maken'. Het aanbod en triggerren van 'low noise' bekkens is momenteel erg 'ín' .

https://www.drum-tec.de/cymbals/agean-cymbals

67Deadman

Ik kwam ze een tijdje geleden al bij Drum-Tec tegen maar nog nergens kunnen zien of horen.

drfill

alleen op u-tube..  en dan lijkt zildjian L80 toch stiller..  als je ze gaat triggeren, zal het wel hetzelfde worden.. denk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Hmmm toch even wat geluisterd, zildjian misschien wel stiller (maar het kan ook te stil zijn) maar die agean bekkens vind ik niet slechter klinken.
Is altijd lastig met die filmpjes, geluid, maar ik vind ze mogelijk zelfs beter klinken.
Er zijn trouwens ook arborea dingen, chinees set je nu voor 195 euro, maar wat ik daar van kan vinden klinkt helemaal nergens naar.

Otje

Keb gezocht en gevonden een filmpie 'Agean'cymbals. (er wordt helaals nogal wat doorheen gelult) ..ennuh tis maar een kleine selectie. Maar om toch maar even een indruk te geven..


Ook kwam ik bijgaand filmpie tegen dat ik jullie niet wil onthouden.. chinees ?

Technobeat

#12
okt 11, 2017, 23:33 Last Edit: okt 11, 2017, 23:47 by Technobeat
Bij video 2 krijg je al snel het gevoel alsof je een dikke joint hebt gerookt voor je ging spelen :X  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Keb gezocht en gevonden een filmpie 'Agean'cymbals. (er wordt helaals nogal wat doorheen gelult) ..ennuh tis maar een kleine selectie. Maar om toch maar even een indruk te geven..

Die Ageans klinken acoustisch toch wel aardig goed, veel beter dan de L80s. Daar hoe je in verhouding veel meer stickgeluid., wat suggereert dat deze Ageans behoorlijk wat meer cymbalgeluid produceren. Ook aan de verhouding Ageans vs. spraak kun je afleiden dat ze best wel wat volume produceren. Aan de andere kant: misschien precies waarvoor ze gemaakt zijn, de L80's voor de oefenset, deze Agens als muzikaal klinkende set voor de huiskamergig.

kaboemba

Precies, als ik die zildjians hoor dan vind ik het echt TE zacht, maar die Ageans zijn misschien juist een mooi compromis

Jazz

De L80 te zacht. Je zet ert toch  n trigger op waarmee je t geluid creeert wat je wilt.
Zonder klinkt t als blik maar is dat niet t zelfde met de Ageans ?
There is no music without jazz

kaboemba

Mij ging het niet om triggeren van deze dingen maar om met minder volume te kunnen spelen.
Als ik wil triggeren gebruik ik daar wel bekkens voor die daarvoor gemaakt zijn.

Technobeat

#17
okt 14, 2017, 15:28 Last Edit: okt 14, 2017, 18:30 by Technobeat
De Ageans klinken akoestisch zeker niet verkeerd , wat luider dan de L-80`s en dus ( in mijn optiek ) beter / steviger qua sound , wat Jazz al schreef minder blikkerig .

BTW : Zou mijn Gen-16 systeem beter klinken met deze cymbals door o.a. de betere kwaliteit metaal ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog