Jobeky drums !!

Gestart door kaboemba, apr 20, 2016, 09:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Deze week een setje er bij gekocht, waar het mij vooral om de ketels ging, een TD4 met jobeky ketels en alesis surge bekkens plus yamaha speaker set.

Ik was namelijk niet helemaal tevreden met mijn omgebouwde akoestisch kit, ik had het gevoel dat het beter kon, kwa gevoeligheid en dynamiek.
Wat reviews gevonden van jobeky en de gok gewaagd.

Heel blij dat ik het gedaan heb, een zeer grote stap dichter bij het echte gevoel, al ga je dat met gaasvellen nooit krijgen.
Wat een verbetering ten opzichte van wat ik had en ooit gehad heb, en ik ben best wat gewend met een ddrum 4 en 3.
Veel, heel veel meer gevoel in deze pads, helaas alleen de snare dual triggered maar dat pas ik zelf wel aan.

Dat wordt dus nu door sparen voor een "echte jobeky set", die ik nu heb is 1 van de eerdere met platte ketels en een hele kleine bass.

Ik moet zeggen dat de td4 mij ook redelijk mee viel, al is het geen vergelijk met de 2box, maar als beginners ding heel behoorlijk.
Yamaha speaker set doet het ook prima, maar is met 100 watt zeker geen overkill, oftewel die staat voluit en dan is het zeker niet te hard.

O ja een foto:


67Deadman

Mooi setje hoor.  :Y

Technobeat


Zeker geen verkeerde set Kaboemba 8)  .

Maar je bent nu al aan het sparen voor een Drum-tec Pro of als het mee zit een Pro-S ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Nee hoor, ik bedoel een nieuwe jobeky, althans als dit allemaal blijft bevallen.
Je weet hoe dat gaat met dit soort dingen, als je het net hebt dol gelukkig er mee en langzaam krijg je toch van die dingetjes wat het net niet het juiste setje kan maken.

Dus eerst maar een tijdje deze set gebruiken, en de toms dual triggerred maken.
Bevalt het over een paar maanden nog steeds zo goed al nu en ik heb het geld dat misschien een nieuwe set kopen met ketels van normale diepte.

En voordat ik dat doe kijk ik waarschijnlijk ook nog of ik mijn akoestisch omgebouwde set (dus niet deze jobeky) misschien kan verbeteren met jobeky triggers.

Technobeat


ik blijf dit topic met belangstelling volgen :)  :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

@ Kaboemba : Hoe bevallen de Jobeky brugtriggers nu je ze een aantal dagen in gebruik hebt ?
Merk je veel verschil met de vorige inbouw triggers ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Tja persoonlijk zou ik gezien het prijs verschil voor jobeky gaan, als is de communicatie ronduit slecht uiteindelijk krijg je je spellen keurig thuis en het is erg goed moet ik zeggen.
Ik heb net de triggers binnen, netjes geinstalleerd en het werkt perfect.

Dat doet me eraan denken dat je ook gewoon prima zelf een akoestische set kan ombouwen naar elektrisch, staat nog mooier en de jobeky trigger zijn dual en kosten je echt niet de kop.
Oftewel ..... de bekende weg ;-) .

kaboemba

Ik ga het vanavond testen met de band.

Technobeat

@ Kaboemba : Heb je nou wel of geen complete set Jobeky Brilliant E-cymbals in gebruik ?

Er is namelijk een probleem met deze cymbals , de dempende laag laat soms los .
( vanaf 3.00 )



En aangezien het contact met Jobeky voor ons ' niet YouTube uploaders ' minimaal cq 0,0 is wordt het teug sturen en vervangen onder garantie een lange geschiedenis .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Nee hoor, ik heb alleen triggers van jobeky, ik geloof niet in omgebouwde bekkens.

Omhoog