Double Drop Clutch

Gestart door vandeflosch, jan 05, 2012, 10:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dutchdrummer


Ik zie er de meerwaarde niet in t.o.v een gewone drop clutch. En zoals Nlz al zegt moet je 2 x  meppen om de bekkens helemaal op elkaar te laten te vallen (m.i. toch de stand die je het meest gebruikt); niet echt handig.


Ik gebruik mijn drop clutch eigenlijk nooit, omdat ik de hihat dan 'te dicht' vind klinken. Over het algemeen gebruik je de dropclutch samen met een dubbele bass, en dan gaat het meestal toch iets heftiger, en dan heb ik geen behoefte aan een dichtgetrapt klinkende hihat (mijn top hat is nogal zwaar).

Ik overweeg wel degelijk de aanschaf van deze dubbele dropclutch, waarvan ik dan waarschijnlijk maar 1 standje zal gebruiken (de 'halfopen' stand).

De prijs is trouwens ongeveer €35

dunDaan


Ik gebruik mijn drop clutch eigenlijk nooit, omdat ik de hihat dan 'te dicht' vind klinken.

Ben ik helemaal met je eens. Wat dat betreft mag ik mezelf gelukkig prijzen dat ik 2 hi-hats heb, waarbij er 1-tje altijd in de "net een bietje open" stand staat. (Ze hebben nota bene allebei een dropclutch, maar ik gebruik ze nooit   8)7 )
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jip

Ik weet niet of het grappig is, maar ik was op zoek naar informatie en dan lees ik dit en dan... sorry kan het niet helpen ;(
Ach ja, boeit ook niet!  :)

dutchdrummer

Heb eindelijk een Drumcraft Double Drop Clutch aangeschaft.

Ik kan hem helaas nu nog niet testen, omdat ik m'n set niet hier thuis heb staan. Zaterdag aanstaande gaan we optreden, dus dat zal de eerste mogelijkheid zijn om hem eens duchtig live te testen.

U hoort nog van ons, wij zijn erg benieuwd......

dutchdrummer

Zo, een paar maanden verder, en de double drop clutch is goedgekeurd....

Ik heb hem nu een paar maanden gebruikt, en ik moet zeggen: hij doet precies wat ik verwacht dat ie doet.
Ik kan nu m'n dubbelpedaal gebruiken met de hihat half open. 1 tik op de zwarte hendel is voldoende. Prima te gebruiken bij bv. het einde van het intro van Whitesnake's 'Fool for your loving'. Hihat helemaal dicht door nog eens op de witte hendel te tikken doe ik niet, dat is een ongebruikt standje voor mij.

Het geheel komt niet heel erg solide over: er zit nogal wat zijdelingse speling tussen de hendels en het 'huis', maar dat doet aan de functionaliteit niks af.

Groet,

Joost


Citizen Kane

#30
feb 07, 2013, 10:52 Last Edit: feb 07, 2013, 11:31 by Citizen Kane
Ik zie dat ding zo op de foto en er komt gelijk een vraag bij mij op:

wat is relatief gezien het gewicht van die clutch? is daardoor de veerspanning van het HH pedaal ineens niet te licht? of komt door het totale gewicht niet je HH top ineens lager te hangen doordat de spanning op de veer onvoldoende is? of is het geheel niet zo zwaar?

daarnaast: hoeveel speling zit er op zo'n ding? Als je je HH vaak als "timer" gebruikt (met je voet bespeelt dus) heb je daar dan geen last van?

vind het maar een onooglijk ding. Alsof je een chirurgisch instrument op je HH hebt hangen.  :P

dutchdrummer

Ik zal vanavond het gewicht van het geheel eens opmeten, en vergelijken met de Pearl dropclutch die ik nog heb liggen.

Als je HH top lager zou komen hangen door het gewicht, dan hang je die toch weer hoger? Dat lijkt me niet zo'n probleem.... Deze clutch heeft alleen nut als je een dubbelpedaal gebruikt. Als je een dubbelpedaal gebruikt heb je hoogstwaarschijnlijk ook een luxere hihat pedaal, met draaibare poten en een instelbare veerspanning.

En het ziet er idd futuristisch uit. Maar het functioneert wel. Ook als je 'timet' met je hihat. Mijn linkervoet stampt op elke tel (soms in achtsten) vrolijk mee, en dat kan met deze clutch ook prima.

dutchdrummer


Ik zal vanavond het gewicht van het geheel eens opmeten, en vergelijken met de Pearl dropclutch die ik nog heb liggen.


Net gewogen:
- de Pearl DCL-300 weegt 266 g
- de Drumcraft HH-DDC weegt 298 g

Een gewichtsverschil van 32 g, meer dan 10%.

Echter, het gewicht van mijn Zildjian K bovenbekken is 1205 g.
Het gewichtsverschil tussen de clutches is dus te verwaarlozen.

Omhoog