Double Drop Clutch

Gestart door vandeflosch, jan 05, 2012, 10:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

Dit lijkt me iets interessant !  8)

http://www.drumcraft.com/hh_dc.html?&L=12

-Ik vind in de brochure echter geen prijs hiervoor, weet iemand wat dat kost?
-Wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het systeem zodanig gemaakt dat er geen schade komt op je hardware als je de 'lever' hit?

Animal baars

Lijkt mij vrij lastig eigenlijk. Als je dus van helemaal open naar helemaal dicht wilt, moet je twee hendels indrukken die aan beide kanten van je trekstang zitten...

Ik heb zelf een tijdje zitten kijken naar een combinatie van Tama Cobra Clutch (voor half open) en een gewone dropclutch voor 'dicht'. Maar vond het de prijs van €150 niet waard. Nu gebruik ik alleen een dropclutch (van Pearl). Werkt prima voor die 5x per jaar dat ik het gebruik.

Stokmans

Volgens mij zie je het verkeerd: door je pedaal in te trappen, staat hij helemaal open en gebruik je hem regulier. Door op hendel 1 een tik te geven komt het bovenste bekken in de 'half open' positie te hangen, tik je op de andere hendel, dan ligt hij helemaal beneden. Dit is overigens hetzelfde als voor een reguliere dropclutch (je laat altijd het bovenste bekken 'vallen').

Zet je er dan nog een Cobra Clutch bij, dan kan je ook nog een geforceerde 'helemaal dicht' stand krijgen.

Ik ga deze clutch wel overwegen!

Nlz

#3
jan 05, 2012, 11:50 Last Edit: jan 05, 2012, 12:02 by Nlz
Ik heb er dezelfde bedenking bij als Animaal baars.

Uitgaande van onderstaande foto lijkt het er op dat je, wanneer je op de linker hendel tikt, de hat in half-open stand komt. Als je vervolgens op de rechter hendel tikt, zal hij in een volledig gesloten stand terecht komen.
Wat echter (voor mij in ieder geval) niet te zien is, is of je ook in één keer van reguliere hat-werking naar gesloten stand kunt gaan. Het lijkt er namelijk niet op dat er een verbinding tussen de twee hendels zit, waardoor je altijd via de half-open stand naar de gesloten stand moet, dus twee keer moet slaan, eerst op de linker hendel, en dan de rechter.

Edit: en dat is dus ook precies wat hier als 'slight drawback' staat: http://www.musicradar.com/gear/all/drums/drum-accessories/double-drop-clutch-522302/review

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

dunDaan

Ik zie er de meerwaarde niet in t.o.v een gewone drop clutch. En zoals Nlz al zegt moet je 2 x  meppen om de bekkens helemaal op elkaar te laten te vallen (m.i. toch de stand die je het meest gebruikt); niet echt handig.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

vandeflosch


Volgens mij zie je het verkeerd: door je pedaal in te trappen, staat hij helemaal open en gebruik je hem regulier. Door op hendel 1 een tik te geven komt het bovenste bekken in de 'half open' positie te hangen, tik je op de andere hendel, dan ligt hij helemaal beneden. Dit is overigens hetzelfde als voor een reguliere dropclutch (je laat altijd het bovenste bekken 'vallen').

Zet je er dan nog een Cobra Clutch bij, dan kan je ook nog een geforceerde 'helemaal dicht' stand krijgen.

Ik ga deze clutch wel overwegen!


je overweegt de cobra clutch? of de drumcraft?

Als je inderdaad altijd via het tussenstation 'halfopen' moet is een gewone dropclutch handiger, iemand een idee waar ik een gewone dropclutch koop die degelijk is en voor een goede prijs? bij welk merk kijk ik dan het beste?

Jochem


je overweegt de cobra clutch? of de drumcraft?

Als je inderdaad altijd via het tussenstation 'halfopen' moet is een gewone dropclutch handiger, iemand een idee waar ik een gewone dropclutch koop die degelijk is en voor een goede prijs? bij welk merk kijk ik dan het beste?

http://www.thomann.de/nl/dw_sm505_hihat_drop_clutch.htm
http://www.thomann.de/nl/pearl_dcl300p_hihat_clutch.htm
De pearl is de enige die ik ooit hebt gebruikt, doet wat die moet doen. En de DW ziet er ook degelijk uit.

dunDaan

@Jochem, ik vind jouw suggesties nogal prijzig hoor. Ik heb voor de mijne nooit meer dan 15,- betaald, volgens mij bij Adams DW gekocht
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

vandeflosch


http://www.thomann.de/nl/dw_sm505_hihat_drop_clutch.htm
http://www.thomann.de/nl/pearl_dcl300p_hihat_clutch.htm
De pearl is de enige die ik ooit hebt gebruikt, doet wat die moet doen. En de DW ziet er ook degelijk uit.

DW ziet er inderdaad goed uit, heb ik een youtube-uitleg van bekeken.
Zit bij de pearl je stang van je hihat niet in de weg? als die lang is

dunDaan

Wellicht ook interessant: kijk ff naar het filmpje in deze post vanaf een minuut of 7. 
Zal wel weer prijzig zijn, maar wel inventief.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jochem

#10
jan 05, 2012, 17:32 Last Edit: jan 05, 2012, 17:37 by Jochem

DW ziet er inderdaad goed uit, heb ik een youtube-uitleg van bekeken.
Zit bij de pearl je stang van je hihat niet in de weg? als die lang is

Hoezo?
Als dit: '|' de stang van de hi-hat is
is dit: '\' dat andere ding
dus
ram je er dan zo tegen aan ->
->\| en klaar =]

FoREVer


@Jochem, ik vind jouw suggesties nogal prijzig hoor. Ik heb voor de mijne nooit meer dan 15,- betaald, volgens mij bij Adams DW gekocht


Ik zou ook naar adams gaan, Kun je ze namelijk ook nog even testen welke nou het makkelijkst is voor jouw.

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

vandeflosch


Hoezo?
Als dit: '|' de stang van de hi-hat is
is dit: '\' dat andere ding
dus
ram je er dan zo tegen aan ->
->\| en klaar =]

haha zalige uitleg :D
ik dacht dat ik hem naar de andere kant zou moeten duwen, verkeerd vermoeden dus :) ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt.

bedankt voor de coole uitleg  8)

vandeflosch


Ik zou ook naar adams gaan, Kun je ze namelijk ook nog even testen welke nou het makkelijkst is voor jouw.

goed plan ! :)

Harre

Ik gebruik een drop clutch van Gibraltar. Die werkt net als de DW horizontaal, maar heeft de lengte van de Pearl en die combinatie mept naar mijn idee wat makkelijker/trefzekerder.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

vandeflosch


Ik gebruik een drop clutch van Gibraltar. Die werkt net als de DW horizontaal, maar heeft de lengte van de Pearl en die combinatie mept naar mijn idee wat makkelijker/trefzekerder.


eens 'musicstoren' (=opzoeken op site van musicstore)

jeej ik heb een nieuwe term uitgevonden voor in de woordenboek  8)7

dunDaan

ik musicstore
jij musicstored
hij musicstored
zij musicstoren
we hebben gemusicstored

Hmmm, moeilijk hoor  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nlz

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandeflosch


ik musicstore
jij musicstored
hij musicstored
zij musicstoren
we hebben gemusicstored

Hmmm, moeilijk hoor  8)7

haha   :P  :P

'de gemusicstorede drumspullen'

vandeflosch


DE woordenboek ?!
:F

;)


oei is dat niet juist?  :N Vlaamse dialecten  hé ... altijd miserie :P

Jip


ik musicstore
jij musicstored
hij musicstored
zij musicstoren
we hebben gemusicstored

Hmmm, moeilijk hoor  8)7

Eender welk woord je gebruikt, maar vervoegingen in de tweede en derde persoon zijn ALTIJD met een t. Waarom leren mensen dit niet? Sla elke willekeurige krant open en je komt misselijkmakende grammaticale fouten tegen.

Geen persoonlijke aanval hoor  :)

Dries

Die dubbele clutch zou voor mij 0,0 meerwaarde hebben.
Hetgeen ik met mijn Pearl dropclutch het meest frequent doe, is de clutchmoer aan de onderkant telkens opnieuw aandraaien wanneer hij weer eens begint los te trillen.
Het nadeel van zo'n dropclutch blijft dat ''dicht'' niet helemaal ''dicht'' is.
Er staat totaal geen kracht op de hihat, waardoor hij alsnog totaal anders klinkt dan wanneer je je voet op het pedaal zou hebben.

Enige oplossing blijft de Tama Cobra Clutch.
Niet goedkoop, maar het doet z'n werk wél.
Als je er dan ook nog een normale dropclutch bij koopt dan kun je kiezen tussen open, halfopen, los op elkaar en écht dicht.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

dunDaan


Eender welk woord je gebruikt, maar vervoegingen in de tweede en derde persoon zijn ALTIJD met een t. Waarom leren mensen dit niet? Sla elke willekeurige krant open en je komt misselijkmakende grammaticale fouten tegen.

Geen persoonlijke aanval hoor  :)

Het is toch allemaal bullsh*t dus ik zou me er niet zo druk over maken!! Het is zowiezo een combinatie van Nederlands en Engels, dus heb ik gekozen voor de Engelse vervoeging.
Anyway, on-topic. Die dubbele clutch lijkt me meer onhandig dan handig vanwege zijn 2 hendels. Zal je het in de praktijk snel gebruiken?? Ik denk het niet.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal


Eender welk woord je gebruikt, maar vervoegingen in de tweede en derde persoon zijn ALTIJD met een t. Waarom leren mensen dit niet? Sla elke willekeurige krant open en je komt misselijkmakende grammaticale fouten tegen.

Geen persoonlijke aanval hoor  :)


Wat mij betreft zijn jullie allemaal (Music-)gestored!! 8)7

vandeflosch


Eender welk woord je gebruikt, maar vervoegingen in de tweede en derde persoon zijn ALTIJD met een t. Waarom leren mensen dit niet? Sla elke willekeurige krant open en je komt misselijkmakende grammaticale fouten tegen.

Geen persoonlijke aanval hoor  :)


kei grappig dat dit je eerste post hier is  8)7

Omhoog