drumkruk

Gestart door paQ, nov 01, 2011, 22:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Schiedam dan??

http://link.marktplaats.nl/575617760

Is welliswaar geen roc 'n' soc, maar wel een solide stoeleke .......


Voor die twee tientjes meer zou ik liever een 100% nieuwe in de winkel kopen , heb je meteen een jaar ( of twee jaar ) garantie op je drumkruk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stick tight

die onderstellen van gibraltar zijn wel echt oerdegelijk.

Ik heb een keer een festival gespeeld met meshuggah waar thomas haake mij kwam vragen of hij mijn gibraltar kruk mocht lenen omdat de geleverde huurkruk niet beviel (was een dure pearl roadster throne). Zoiets zegt voor mij genoeg..

dunDaan

140 is een vraagprijs, en het is niet voor niets MARKTplaats, dus daar kun je een bod tegenover zetten ;)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dunDaan

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

musiqman

Laatst gingen er diverse nitros weg voor 75,-

Air Piet


Laatst gingen er diverse nitros weg voor 75,-


Onderstellen, of onderstellen+zitting?  :?

musiqman

Zitting plus nitro onderstel.

JordyMin

Dus met een budget van 1400 euro voor mijn Drumstel (TD11kv) moet ik precies toch nog wat in gedachte houden dat een throne etc ook direct wat geld kost? :o

of zou ik voor te beginnen zo een 'budget' pack bijkopen? throne, hoofdtelefoon, basspedal voor 169eur) ofzo iets

Technobeat


Dus met een budget van 1400 euro voor mijn Drumstel (TD11kv) moet ik precies toch nog wat in gedachte houden dat een throne etc ook direct wat geld kost? :o

of zou ik voor te beginnen zo een 'budget' pack bijkopen? throne, hoofdtelefoon, basspedal voor 169eur) ofzo iets


Met de aanschaf van een '' budget pack '' krijg je ook een budget drumkruk waarvan je eigenlijk nu al kunt verwachten dat hij niet zo heel erg degelijk is .
Een beetje goede en degelijke kruk zit toch wel in de prijscatagorie van +/- 80,= á 90,= euro .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JordyMin

wat kan je mij daarvoor aanraden? dat budget pack is 69euro en hier zit drumkruk headset en basspedal in.. dat lijkt me idd 'brol'.

En welke basspedal zou ik nemen voor die td11kv ?

dunDaan

Pedalen en zeker een drumkruk moet je niet op bezuinigen.
- Doe je je kit weg, kun je het pedaal altijd nog voor een andere kit gebruiken.
- Een goede zithouding / zitting is essentieel als je over 2 jaar nog steeds wilt kunnen drummen.

Daarbij komt dat een goed pedaal niet eens zo heel duur hoeft te zijn.
http://www.thomann.de/nl/tama_hp300b_fussmaschine.htm
http://www.thomann.de/nl/pearl_p900_bass_drum_pedal.htm
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

Alleen gaat het hier niet over pedalen ;)

EcoR


wat kan je mij daarvoor aanraden? dat budget pack is 69euro en hier zit drumkruk headset en basspedal in.. dat lijkt me idd 'brol'.

Een beetje drumkruk kost inderdaad meer dan dat hele budgetpack samen. Vroeger heb ik op veel crappy en goedkope krukken gezeten, van een pianokrukje tot een 'echte' drumkruk van 20 euro. Nu heb ik een Gibraltar zadelkruk. Kost 130 euro, maar ik kan veel langer lekker drummen en heb veel minder last van mijn rug.

Als je er het geld niet voor hebt kun je altijd 2e-hands kijken. Genoeg mooie spullen te koop voor weinig. (zelfde gaat op voor pedalen, bekkens en hele drumkits wat mij betreft, mijn complete bekkenset en e-kit komen van marktplaats).

JordyMin

Oké bedankt voor de info ; )

Joris


Een beetje drumkruk kost inderdaad meer dan dat hele budgetpack samen. Vroeger heb ik op veel crappy en goedkope krukken gezeten, van een pianokrukje tot een 'echte' drumkruk van 20 euro. Nu heb ik een Gibraltar zadelkruk. Kost 130 euro, maar ik kan veel langer lekker drummen en heb veel minder last van mijn rug.


Ik heb laatst ook een keer op een pianokruk zitten drummen, beviel me eigenlijk wel. Maar ik hou het toch maar bij mijn Tama 1st chair met zadelzitting  :Y

EcoR

#65
jul 20, 2012, 13:36 Last Edit: jul 20, 2012, 13:38 by EcoR

Ik heb laatst ook een keer op een pianokruk zitten drummen, beviel me eigenlijk wel. Maar ik hou het toch maar bij mijn Tama 1st chair met zadelzitting  :Y
Maar vast niet op deze (half jaar volgehouden 8)7):

Letterlijk een houten plankje met een dun schuimlaagje erop. Tijdens het spelen piepte en kraakte hij ook nog eens als een gek :).

Technobeat


:+ Op een pianokruk speel je piano / keyboard en op een DRUMkruk ...........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

EcoR

Ach ja, dat was nog in de tijd dat ik studeerde en op een kamertje leefde van 10 vierkante meter. Dan is een zeer compact opgestelde td-3 en een inklapbaar krukje belangrijker dan een kruk waar je lekker op zit :).

Een vriend van me zweert overigens bij het spelen op een oude bureaustoel... :F

Technobeat


Zeker , het is maar waar je je het lekkerst op voelt . :Y

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Air Piet


Zitting plus nitro onderstel.


Eeuwig sund dat ik dat gemist heb dan Mr Musiqman :( :(  :+ :z

Joris


Maar vast niet op deze (half jaar volgehouden 8)7):

Letterlijk een houten plankje met een dun schuimlaagje erop. Tijdens het spelen piepte en kraakte hij ook nog eens als een gek :).


Eerder zoiets als deze.


Otje

Ik zit al een tijdje te azen op een andere drumkruk. Eentje met rugleuning. Tweede hands wil maar niet lukken. Ik wil nl. wel een profesioneel model, iets dat veel steun geeft aan rug en benen. Door verkeersongeval mankeer ik nogal het 1 en ander aan rug en benen. Kan geen kracht meer zetten op de pedalen. Is het nou zo dat een kruk van een gerenomeerd merk met een prijskaartje van ruim 200 euro echt zoveel beter is dan eentje van, pak hm beet, 79 euro? Het eerste bedrag is een grote inverstering voor mij. Maar wel belangrijk genoeg om het er voor over te hebben. Het drummen gaat voor geen meter maar is wel  mn lust en mn leven.

Machiel

Hoi Otje!!

Ik heb zelf ook rugklachten en ik heb ook een rugleuning voor mijn roc 'n soc.
Het was een grote uitgave, deze combo maar dubel en dwars waard.
Ik let al jaren op mijn zithouding en ergonomie en de rugleuning helpt me daarmee. Ik zit gewoon te drummen (net niet met de rugleuning in mn rug) en als ik de leuning voel (dan zit ik dus niet recht op) ga ik weer recht zitten.

En natuurlijk tussen het spelen door, of als je in een band speelt is het fijn als je gewoon even achterover kan hangen als je niet speelt.

Ik raad het aan!
Neem mij vooral niet te serieus.

Rick


Ik zit al een tijdje te azen op een andere drumkruk. Eentje met rugleuning. Tweede hands wil maar niet lukken. Ik wil nl. wel een profesioneel model, iets dat veel steun geeft aan rug en benen. Door verkeersongeval mankeer ik nogal het 1 en ander aan rug en benen. Kan geen kracht meer zetten op de pedalen. Is het nou zo dat een kruk van een gerenomeerd merk met een prijskaartje van ruim 200 euro echt zoveel beter is dan eentje van, pak hm beet, 79 euro? Het eerste bedrag is een grote inverstering voor mij. Maar wel belangrijk genoeg om het er voor over te hebben. Het drummen gaat voor geen meter maar is wel  mn lust en mn leven.


Het schijnt dat die nieuwe kruk van Ahead erg goed is tegen rugklachten. Hij kost alleen wel bijna 300 euro...

Geischa


Omhoog