drumkruk

Gestart door paQ, nov 01, 2011, 22:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

WDrums

Die advertentie ja. Ik heb om een foto gemaild, en ze zien er op de foto nog goed uit.
Zoveel gebeurt er ook niet mee bij een drums school lijkt mij..

Air Piet

#26
jul 10, 2012, 13:27 Last Edit: jul 10, 2012, 13:29 by Air Piet
Hallo mensen,

ik zoek een nieuwe drumkruk. Ik speel nu al jaren op een simpele mapex kruk(6 traps verstelbaar) en ik krijg nu last van mijn rug als ik wat langer speel.  :N -O-

Wat is een echte aanrader? Budget ligt tot ongeveer € 250.

Ohja, en no offense, maar het verhaaltje van: ''Proberen is weten'' kennen we al. Ik wil even de ''go and no-go's'' hebben en uitsluiten. ;)

Gegroet en bedankt voor de reacties alvast :w

Murgen

Roc n Soc met schroefdraad. Zit lekker, rugsteun optioneel.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Air Piet


Roc n Soc met schroefdraad. Zit lekker, rugsteun optioneel.


Met dat gas-onderstel( :+) is niks ?

Robert-Jan

Je zal het toch echt moeten proberen..
Ik weet niet of jij een zadel, een ronde een dikke vulling of een dunne vulling wil..
De een vind een gasvering wel fijn de ander wordt er gek van.
Kijk ik snap dat je niet zit te wachten op zo n antwoord, maar ja, de kruk is misschien wel het meest persoonlijk van alles om je drumstel...in tegenstelling tot een trommel kan je er weinig aan veranderen.
Iig geen kruk meer die met zo n pennetje te verhogen of te verlagen is..schroefdraad is meestal het makkelijkste in te stellen..zorg dat het een degelijke wordt kwa onderstel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet

#30
jul 10, 2012, 13:54 Last Edit: jul 10, 2012, 13:56 by Air Piet

Je zal het toch echt moeten proberen..
Ik weet niet of jij een zadel, een ronde een dikke vulling of een dunne vulling wil..
De een vind een gasvering wel fijn de ander wordt er gek van.
Kijk ik snap dat je niet zit te wachten op zo n antwoord, maar ja, de kruk is misschien wel het meest persoonlijk van alles om je drumstel...in tegenstelling tot een trommel kan je er weinig aan veranderen.
Iig geen kruk meer die met zo n pennetje te verhogen of te verlagen is..schroefdraad is meestal het makkelijkste in te stellen..zorg dat het een degelijke wordt kwa onderstel.


Ik snap dat ik het moet proberen, maar er zijn toch wel zetels waar mensen bij preken en waar mensen bij breken. ;)

Het liefst wil ik een zadel, dat lijkt mij het meest comfortabel. 

Ik vraag het hier ook zodat als ik in de winkel ben ik daadwerkelijk een selectie heb van krukken die ik sowieso uitgeprobeerd wil hebben.

Dribbel

Ik heb een zadel, en niet al te dik.
Nadat ik op een zadel had gezeten wist ik dat dit het was voor mij.
Maar ja zoals RJ al zegt, de een vind het tof de ander niet.

Verder met je budget zit het wel goed daar moet je echt wat degelijks voor kunnen krijgen :P
Een gasveer lijkt mij niets, maar dat sluit niet uit dat jij dat ook vind.
Dus dat soort dingen zal je toch echt uit moeten vinden.

Kwaliteit is het belangrijkste....
Yamaha recording & sabian

Murgen


Met dat gas-onderstel( :+) is niks ?


O ja, ik heb die gasveer, al weer 9 jaar, zo goed als nieuw. Beregoeie kruk.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Air Piet


O ja, ik heb die gasveer, al weer 9 jaar, zo goed als nieuw. Beregoeie kruk.


Ok super, kan die wel hoog genoeg? Ik zag bij een review dat deze niet hoog genoeg versteld kon worden. (ik heb vrij lange benen)

Murgen


Ok super, kan die wel hoog genoeg? Ik zag bij een review dat deze niet hoog genoeg versteld kon worden. (ik heb vrij lange benen)


Ik ben 1 meter 86 lang. Ik zal de hoogte meten en posten.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

harmen 18

Een plaatselijke pianist (keyboard) heeft ook een roc n soc met gasveer. Deze staat toch wel redelijk hoog. Ik weet niet of er nog verschillende onderstellen zijn, maar deze gaat toch een eind de lucht in.


Ik heb zelf een roc n soc met spindel. Zit heerlijk. Nog geen fijnere kruk gevonden. Staat stabiel (na een beetje locktight aan een boutje) en heerlijk. Kan best hoog, maar word dan wel iets minder stabiel.

Schrik niet van het "osan"onderstel. Dit is een goed stevig onderstel.

Air Piet

Gister een paar drumkrukken geprobeerd, waaronder een gibraltar en een roc n sock.

De r&s kon iig hoog genoeg met gasveer.

Verder weet ik het nog niet helemaal, eigenlijk zou ik eerst een half uur erop willen drummen voordat ik een conclusie trek, maar dat is beetje lullig in een winkel.   8)7

Machiel


Gister een paar drumkrukken geprobeerd, waaronder een gibraltar en een roc n sock.

De r&s kon iig hoog genoeg met gasveer.

Verder weet ik het nog niet helemaal, eigenlijk zou ik eerst een half uur erop willen drummen voordat ik een conclusie trek, maar dat is beetje lullig in een winkel.   8)7

ik meende dat er nog een te koop stond in drachten. Als je daar vlakbij woont kun je die misschien uitproberen?
Neem mij vooral niet te serieus.

Air Piet


ik meende dat er nog een te koop stond in drachten. Als je daar vlakbij woont kun je die misschien uitproberen?


Haha, bedankt voor de info maar dat is een beetje uit de richting.  :) Op marktplaats?

Machiel

#39
jul 13, 2012, 12:21 Last Edit: jul 13, 2012, 12:26 by Machiel

Haha, bedankt voor de info maar dat is een beetje uit de richting.  :) Op marktplaats?

ja ik ben al aan het zoeken :P
EDIT:

Advertentie bestaat niet langer.
Neem mij vooral niet te serieus.

Air Piet


ja ik ben al aan het zoeken :P
EDIT:

Advertentie bestaat niet langer.


Haha ok, bedankt voor de moeite, misschien bestel ik binnenkort wel een nieuwe :)

dunDaan

#41
jul 13, 2012, 12:41 Last Edit: jul 13, 2012, 12:43 by dunDaan
Schiedam dan??

http://link.marktplaats.nl/575617760

Is welliswaar geen roc 'n' soc, maar wel een solide stoeleke .......
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

FoREVer


Schiedam dan??

http://link.marktplaats.nl/575617760

Is welliswaar geen roc 'n' soc, maar wel een solide stoeleke .......


is zwaar overpriced ik zag ze een tijdje geleden bij de opening van de nieuwe drumafdeling in Feedback Rotterdam voor 79 euro staan
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

met rugleuning?

FoREVer


met rugleuning?


volgens mij wel, stond ermee in mijn handen maar ik heb al een goede drumkruk dus heb m weer teruggezet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet

#45
jul 13, 2012, 15:08 Last Edit: jul 13, 2012, 15:10 by Air Piet

volgens mij wel, stond ermee in mijn handen maar ik heb al een goede drumkruk dus heb m weer teruggezet


Daar ben ik gisteren ook langsgeweest.. Maar ze hadden echt maar 7 krukken om te proberen... -O- Ik heb die Gibraltar ook geprobeerd. Zat best lekker opzich, maar niet helemaal mijn ding :)

Edit: kostte alleen iets meer als hier gesuggereerd wordt, zo'n 160 euro dacht ik.

FoREVer

zou natuurlijk kunnen dat ik er helemaal naast zit 8)7
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

dan zit je op de grond 8)7

FoREVer


dan zit je op de grond 8)7


+1 voor deze reactie  :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Schiedam dan??

http://link.marktplaats.nl/575617760

Is welliswaar geen roc 'n' soc, maar wel een solide stoeleke .......


Voor die 2 tientjes meer zou ik toch liever voor 160,= euro een 100% nieuwe in de winkel kopen , heb je meteen een jaar ( of 2 jaar ) garantie op je drumkruk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog