drumkruk

Gestart door paQ, nov 01, 2011, 22:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

#100
feb 18, 2014, 16:32 Last Edit: feb 18, 2014, 16:33 by Paul
Die DW heeft 4 poten. Dat heeft mijn Tama 1st-chair ook en dat is soms erg irritant! Drie poten staat altijd stabiel, vier gaat wiebelen bij een kleine oneffenheid (in constructietermen is vier poten overbepaald).

Joris


Ik denk dat iedereen die een Roc n Soc heeft ook zou zeggen.


Ik heb liever mijn Tama 1st chair dan mijn Roc n Soc. Ik kreeg gek genoeg gewoon last van m'n rug van dat ding. Allebei een zadelmodel trouwens.

Rick

Roc & Soc is super, ik mag er ook regelmatig op een zitten. Toch ben ik prima tevreden met mijn Tama hydraulix 1st chair met zadelzitting.

dunDaan

Ik zou zowiezo altijd een zadel model kiezen boven een rond model, zodat je benen vrijer zijn en je betere ondersteuning hebt.
Ik heb al jaren een Tama 1st chair (met rugleuning, dat wel); prima ding.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Bedenk wel of je een stevige of zachte zitting wilt.
Ik heb deze 1st Chair met een zachtere tractorzitting. Dat zakt een beetje in. Laatst op deze 1st Chair met hardere zadelzitting gespeeld, dat vind ik fijner zitten. Zeker met heel-down zijn mijn benen dan vrijer.
Wat dat betreft ziet die Gibraltar er goed uit!

willem4130

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had hiervoor overigens jarenlang een Tama 1st chair (met rugsteun maar ging op den duur zonder spelen).
Op zich een prima zitting maar wat mij niet zo aanstond was het feit dat er wat speling was ontstaan in het onderstel (was ook al een oud beestje).

Gister even een Roc 'n Soc geprobeerd, stond er toevallig een in de oefenruimte, met zachte zitting. Dat zachte vond ik eigenlijk wel fijn. Ik neig ook meer naar een tractor-seat dan een ronde. Dus wellicht dat ik, gezien de onderlinge prijsverschillen, de Gibraltar maar eens een kans geven.

Meer reacties natuurlijk nog welkom. Ik laat me graag ompraten  ;)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Def-11

goed zadel is erg belangrijk ...  :Y
http://www.mcbackup.org/extra/zadelpijnpotentiestoornissenbijmannen/
dusss, iemand ervaring?  :+

djska


goed zadel is erg belangrijk ...  :Y
http://www.mcbackup.org/extra/zadelpijnpotentiestoornissenbijmannen/
dusss, iemand ervaring?  :+

Over fietszadels: wat in dat artikel staat klopt niet, een zacht zadel     zit niet perse comfortabel omdat het ingedrukte schuim juist terug drukt en dat juist dan op de zachte plekken :-). Het is belangrijk dat zo'n zadel vooral goed de zitbeenderen ondersteund en de druk zo goed mogelijk verdeeld.
Ik denk dat dat bij drumkrukken ook op zal gaan.

HiT-iT


Over fietszadels: wat in dat artikel staat klopt niet, een zacht zadel     zit niet perse comfortabel omdat het ingedrukte schuim juist terug drukt en dat juist dan op de zachte plekken :-). Het is belangrijk dat zo'n zadel vooral goed de zitbeenderen ondersteund en de druk zo goed mogelijk verdeeld.
Ik denk dat dat bij drumkrukken ook op zal gaan.

Ben ik met je eens. Op vele fietsvakanties bevalt een hard zadel mij het beste omdat het de zachte delen minder indrukt dan een zadel met een dikke verende laag er op. Daarnaast sluit al die vulling veel te veel af en is er te weinig ventilatie waardoor de huid vochtig wordt en daarmee veel gevoeliger voor beschadigen en ontstekingen.
Een zadel dat in het midden een gleuf heeft is wel heel luxe, minder of geen hinder voor de bloeddoorstroming en meer ventilatie.

Technobeat

Een zadel dat in het midden een gleuf heeft is wel heel luxe, minder of geen hinder voor de bloeddoorstroming en meer ventilatie.



Zijn er ook drumkrukken die deze specificatie hebben ?
Anders zou er misschien een fabrikant hier in kunnen duiken of er zo iets dergelijks gemaakt kan worden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Keb wat zitten 'Googelen ' Tech.


drum1964

Ik heb een Pearl D 2000 br, die heeft een soort uitsparing i.p.v een gleuf.
Maar de kruk zit niet meer in het huidige gamma.

https://www.google.be/search?q=pearl+d2000br&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=06gHU5SLMIb9ygOF8ILwDA&ved=0CCoQsAQ&biw=1006&bih=582
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

djska

#112
feb 24, 2014, 18:29 Last Edit: feb 24, 2014, 18:33 by djska
Die fietszadelgleuf is dus al onzin en volgens mij nog minder relevant voor een drumkruk en als je het al zou willen proberen: paar x met een rol duct tape strak om het midden v/d kruk heen?

Nlz


Die fietszadelgleuf is dus al onzin


Er zijn best wat onderzoeken te vinden die aantonen dat het geen onzin is. Ik vond het op mijn mountainbike ook prettiger, minder last van gevoelige klot'n als je er wat langer op hadden gezeten dan bij een zadel zonder die uitsparing.
Of het bij een drumkruk iets toevoegt, daar durf ik geen zinnig woord over te zeggen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard



Die fietszadelgleuf is dus al onzin


En dit is gebaseerd op......?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Uiteraard 100% wetenschappelijk bewijs natuurlijk! ;-)

Nee, natuurlijk is dit redelijk ongefundeerd, maar er is binnen de fietswereld wel consensus over, over type, vorm, keuze zadel e.d. waarmee je een hoop klachten al kunt voorkomen. Laten we het daar maar bij laten, en weer terugkomen bij de drumkrukken.

Omhoog