Betekenis van het woord : '' Inserts '' op audio apparatuur .

Gestart door Technobeat, dec 27, 2014, 23:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hoi .


Wat betekent precies het woord : Inserts op bv. een audio interface ?
Is dat alleen bedoeld voor effect apparatuur ( echokast bv. ) of kun je er ook een mp3-speler/computergeluid op aansluiten ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar


Technobeat


Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan , maar er komt geen echte verklaring voor wat betreft audio toepassingen .
Dus vandaar mijn vraag in dit topic :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Bedoel je de I/O inserts ? Deze ljken me niet geschikt voor het aansluiten van apparatuur die zelf een signaal uitstuurt zoals een mp3 speler. Deze worden namelijk gebruikt om het originele signaal pre-fader en pre-eq uit te sturen waarna deze wordt bewerkt om vervolgens de originele route langs het kanaal verder te vervolgen. Wat je dan dus effectief doet is je signaal naar je mp3 speler sturen en verwachten van deze speler dat deze iets met je signaal doet om het vervolgens terug te sturen.

Wat wou je precies bereiken ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

groovemaker

#4
dec 28, 2014, 12:15 Last Edit: dec 28, 2014, 12:16 by groovemaker
Je Line ingang is voor Mp3 spelers, cd spelers, telefoons, tablet, laptop etc etc

Je insert is idd voor effectapparatuur of soms mic's (zeer zeldzaam) met idd dit hele proces:



Bedoel je de I/O inserts ? Deze worden namelijk gebruikt om het originele signaal pre-fader en pre-eq uit te sturen waarna deze wordt bewerkt om vervolgens de originele route langs het kanaal verder te vervolgen.


If it's too Loud you're too old!

Technobeat

#5
dec 28, 2014, 14:09 Last Edit: dec 28, 2014, 14:21 by Technobeat
Wat wou je precies bereiken ?




Het nog één keer  proberen om mijn set te laten '' draaien '' op VST , maar nu voorzien van een audio interface .


En tijdens het zoeken kwam ik deze tegen , compleet met inserts :








Kost 199,= euro bij onze vrienden van Bax .


Maar ook deze compactere audio interface van Alesis vind ik wel tof :





Kost 129,= euro bij Bax .


De Alesis met vier kanalen IN : 1) voor Gen-16 module  , 2) voor Roland TD9 module (noodvoorziening) 3) voor muziek uit laptop om mee te spelen  4) altijd handig om nog een kanaal vrij te hebben .......


Zijn die kanalen trouwens stereo als ik gebruik maak van twee 6.3mm jackstekkers per kanaal ?


Bij het gebruik van de Alesis kan ik de audio interface tevens gebruiken als '' mengpaneel '' en kan ik brombeer Behringer eindelijk aan de kant zetten *) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan , maar er komt geen echte verklaring voor wat betreft audio toepassingen .
Dus vandaar mijn vraag in dit topic :) .


Inserts zijn idd bedoeld om het signaal van één kanaal te bewerken met bijv. effectprocessor, compressor, externe EQ etc. Als je een insertiekabel gebruikt wordt het signaal onderbroken, dat wil zeggen, het wordt naar de effectprocessor gestuurd en komt weer retour naar het mixkanaal. Je kunt de insertiekanalen echter ook gebruiken om opnamen per kanaal te maken, hiervoor moet je echter de insertiekabel zo solderen dat het signaal niet onderbroken wordt. Soms werkt de volgende truc, steek de insertiekabel maar halverwege het insertiepunt, dit voorkomt dat het signaal onderbroken wordt.

Robert-Jan

Ok nu de vraag beantwoord is hoop ik niet (met alle respect) dat we nu weer een topic krijgen met welke interface je misschien moet gaan kopen..er is nu wel in diverse topics veel over voorbijgekomen, het wordt een beetje tijd om een besluit te nemen niet? ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog