Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Ik ben Jasper, 21 jaar speel nu 7 jaar drums ongeveer en 3 jaar bas en een beetje piano.
We hebben net met me'n bandje onze eerste EP opgenomen
Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.
Sommigen zien hem ook zo. En hij heeft daar zelf een vrij sterke mening over die er op neerkomt dat ie dat maar niets vind.
Eerlijk, technisch gezien snap ik hem ook niet altijd. Zijn solo's zijn voor mij soms niet te volgen en regelmatig snap ik niet wat hij nu precies wil. Zijn solo van "show of hands" was wat mij betreft zijn mooiste. Grappige vind ik wel dat hij een solo heeft waar hij over de jaren heen steeds aan verder bouwt maar waar ook herkenbare zaken in terugkomen. Kan je allemaal horen op zijn DVD "Anatomy of a drum solo" .
Als ik kijk naar het totaalplaatje vind ik hem briljant. Hij is misschien technisch niet de meest begaafde drummer en qua techniek laat een Benny Greb hem bijvoorbeeld alle hoeken van het podium zien maar hij heeft voor een groot deel Rush gemaakt tot wat het is.
Als je luistert naar de eerste cd hoor je veel simpele teksten en een zware led-zeppelin invloed. Alex en Geddy zijn geweldige muzikanten maar qua teksten e.d. komen ze toch een hoop tekort.
Neil bracht fantasy, scifi, heftige politieke onderwerpen en beschreef dat alles op
een geweldige manier (vind ik)
Muziek gaat er wat mij betreft om dat het een snaar raakt. En bij de een trilt die snaar op een irriterende manier terwijl een ander dat prachtig vind. Rush raakt(e) bij mij alle juiste snaren. De tekst en muziek waren een fantastich geheel en Neil was daar een belangrijk onderdeel van. Hij was een inspiratie om te gaan
drummen maar niet omdat hij technisch zo fantastisch was. Maar meer de manier
waarop hij als drummer in zijn positie stond
En als ik dan La Villa Strangiato weer eens hoor dan heb ik kippenvel van boven tot aan
mijn onderste teen
Leuk om dat filmpje eens te zien. Iemand enig idee hoe die pandeiro akoestisch klinkt?
Want in het filmpje van drum1964 is de aanwezigheid van die mic + mix in mijn oren nogal cruciaal voor hoe het in het geheel klinkt. Ik bedoel eigenlijk: zoals Stanton Moore het inzet blijft er puur akoestisch toch niet/nauwelijks inzetbaar (gezien volume snare/kick/cymbals etc)?