Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Hans

101
Wat een berg trommels.... heb je die sets nog allemaal ?
102
vellen / Re: Welke vellen moet ik kopen?
sep 07, 2014, 18:14
Powerstrokes zijn bij mijn beste weten enkel bassdrum vellen.... ( en ze zijn prima).

Neem een setje pinnstripes voor die muziek joh, geluidsmannen blij en er is nog wat sustain uit halen. Ambassadors als reso hebben mij nog nooit in de steek gelaten.
103
over drummers / Re: Voorsteltopic!
sep 07, 2014, 18:00

Ik ben Jasper, 21 jaar speel nu 7 jaar drums ongeveer en 3 jaar bas en een beetje piano.
We hebben net met me'n bandje onze eerste EP opgenomen  :D


Goed man, kunnen we het ergens horen ?
104
Geen vergelijk Wouters ;)

Check het mooie album van mijn bandje op Spotify :

LOFT 52 - Hopes And Dreams

Of bestel via een PM-etje voor 10 euri's een cd met een mooi doosje. Ben zelf tot de ontdekking gekomen dat ik alleen nog cd's kan draaien in mijn auto, dus heb er nog een stuk of 100 over.
105
over drummers / Re: in actie!!!
sep 05, 2014, 20:32
Mooie foto Nathan !
106
Die moet je 30 minuten in de cola leggen.
107
Thnx heren. Echt een lollig ding die pandeiro. Dat houten ding op mijn snare is een groove wedge (yamaha) voor een mooie rimclick.

Het is inderdaad echt een super setup Robert-Jan. Als ik er zo achter kruip gebeurt er elke keer wel wat onverwachts. Erg inspirerend... Misschien ook wel een soort flow waar ik ff in zit, maar op dit moment gaat het lekkerrrrr.
108
http://youtu.be/Y6bhILZ2WOY?list=UUoF0lTRXi6faeY0gqwMEnCQ

Mijn nieuwe Pandeiro ff gemiced en een bietje rond gemept ;)
109
Lijkt het wel op ;) het ging op fb zooo snel, dat ik afgehaakt ben.
110
Mijn 16" floor klinkt toch een stuk beter dan die pandeiro hoor Wouter ;)

Hij is wel echt super tof. Ik speel oa in een klein akoestisch combootje (gitaar, contra bass en zang) en daar doet hij het echt lekker. Denk KT Tunstall - Suddenly I see.

Echt een tof dingetje. Ook om op te studeren ;) Ik moet toch als Stanton Moore kunnen klinken nu...
111
Mijn club custom weer gig klaar aan het maken :



Paar nieuwe dingetjes :

- stanton moore pandeiro (rechts)
- stackje van masterwork cymbals in het midden.

112

Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.


Spijker op de kop vraag voor mij. Waarom dan niet gewoon 153,50 voor dat bekken, maar een argwaan wekkende omweg via een dubieus endorsement ?
113
Dag Jeroen, erg goed van je om je te mengen in de discussie (of beter de monoloog), dat kan ik erg waarderen.

Het is een mooi verhaal, en de bekkens zijn wellicht ook erg tof. Ik vind 70% korting geven als 'aanmoediging' toch nog een eigenaardige manier om handel te drijven. Temeer omdat ik me slecht kan voorstellen dat, wanneer je de bekkens wel kunt betalen na je doorbraak, je waarschijnlijk je endorsement wel mag houden ?

De filmpjes die RJ hierboven vertoonde, lijken me nou niet echt filmpjes van aanstormende talenten... Met alle respect. Ik begrijp dat jij ze niet selecteert. Het moet toch vervelend zijn om afgewezen te worden als dit je concurrentie is ;). Dan luidt het advies dus : jij bent zooo slecht dat jij de volle mep moet betalen.

Het voelt een beetje als een spijkerbroek eerst 70% duurder maken en vervolgens 70% korting geven (dat is de normaalste zaak van de wereld in een kledingwinkel en iedereen weet het ;) )

Onafhankelijk van de kwaliteit van het product (ongetwijfeld goed) is het gevoel daarom niet in orde voor mij.





114
Jeuj. Dan krijg ik mijn educational package dingetje.
115
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=3017.msg56824#msg56824

Heb daar ooit al eens mijn mening over gegeven ;) just my 2 cents.
116
Nee, zeker niet.
117

Sommigen zien hem ook zo. En hij heeft daar zelf een vrij sterke mening over die er op neerkomt dat ie dat maar niets vind.

Eerlijk, technisch gezien snap ik hem ook niet altijd. Zijn solo's zijn voor mij soms niet te volgen en regelmatig snap ik niet wat hij nu precies wil. Zijn solo van "show of hands" was wat mij betreft zijn mooiste. Grappige vind ik wel dat hij een solo heeft waar hij over de jaren heen steeds aan verder bouwt maar waar ook herkenbare zaken in terugkomen. Kan je allemaal horen op zijn DVD "Anatomy of a drum solo" .

Als ik kijk naar het totaalplaatje vind ik hem briljant. Hij is misschien technisch niet de meest begaafde drummer en qua techniek laat een Benny Greb hem bijvoorbeeld alle hoeken van het podium zien maar hij heeft voor een groot deel Rush gemaakt tot wat het is.


Als je luistert naar de eerste cd hoor je veel simpele teksten en een zware led-zeppelin invloed. Alex en Geddy zijn geweldige muzikanten maar qua teksten e.d. komen ze toch een hoop tekort.

Neil bracht fantasy, scifi, heftige politieke onderwerpen en beschreef dat alles op
een geweldige manier (vind ik)

Muziek gaat er wat mij betreft om dat het een snaar raakt. En bij de een trilt die snaar op een irriterende manier terwijl een ander dat prachtig vind. Rush raakt(e) bij mij alle juiste snaren. De tekst en muziek waren een fantastich geheel en Neil was daar een belangrijk onderdeel van. Hij was een inspiratie om te gaan
drummen maar niet omdat hij technisch zo fantastisch was. Maar meer de manier
waarop hij als drummer in zijn positie stond :)

En als ik dan La Villa Strangiato weer eens hoor dan heb ik kippenvel van boven tot aan
mijn onderste teen


En dat is waar muziek inderdaad over gaat Nijlpaard. Prachtig relaas, helemaal met de emotie eens.

Neil Peart speelt nog steeds als een pannenkoek in mijn oren, maar we moeten het maar eens zijn om het daarover oneens te zijn.

Die video van Metallica is echt TE slecht. Daarom speelden al die 13 jarige gastjes enter sandman toen ik ook 13 was... het is gewoon super simpel, anders hadden die gasten het zelf nooit kunnen spelen.
118
@ Hammar : ik heb de album versie en een live versie beluisterd en ben nog niet overtuigd. Meer....

@ Nijlpaard : je ergens aan ergeren is altijd zonde van je tijd... moet je niet doen, heb je gelijk in. Maar kom zo'n forum is al snel zonde van je tijd hè ;)

Het is eigenlijk ook niet zozeer de schuld van Neil Peart zelf denk ik, maar van alle verzamel dozen met snares en cymbals van Rush. Alsof hij een half god is ofzo...

Dan zie ik dit :

http://youtu.be/meJ55HPJ3xs ....

En snap ik die ophef niet.

Misschien wordt die nieuwe DVD van Benny Greb iets voor Neil ?
119

Leuk om dat filmpje eens te zien. Iemand enig idee hoe die pandeiro akoestisch klinkt?

Want in het filmpje van drum1964 is de aanwezigheid van die mic + mix in mijn oren nogal cruciaal voor hoe het in het geheel klinkt. Ik bedoel eigenlijk: zoals Stanton Moore het inzet blijft er puur akoestisch toch niet/nauwelijks inzetbaar (gezien volume snare/kick/cymbals etc)?


Ik kon het niet laten voor nog geen 100€... Hij klinkt out of the box vrij laag en staat prima zijn mannetje akoestisch. Je moet hem niet bij een Rammstein tribute band inzetten.
120
Hmmm, had wel een kleine rel verwacht (en Robert Jan ook volgens mij ;) ).
121
Back on topic :

NEIL PEART !

Appelflap. Zit geen grammetje groove in die man. Computer. Ik verdenk hem ervan dat hij een opdraaiknop op zijn rug heeft, of dat er zo'n vel papier met gaatjes uit zijn achterste komt zoals bij een draaiorgel.

Zit net een column van Michael Schack te lezen, die de spijker op de kop slaat. Terwijl ik me een paar bladzijdes daarvoor nog zat op te winden over weer zo'n Neil Peart product (een signature Ride).

Zooooo, da's eruit.
122
Ik heb hem ff in mijn 'studiootje' over mijn monitors geluisterd en het klinkt erg dik Jos. Ook SUPER hard gemastered (ik moet echt mijn volumes wat aanpassen hier om niet weggeblazen te worden). Goed bezig ;)

Waar/hoe hebben jullie dit opgenomen ?
123
Oeh, dat wist ik niet, Thnx RJ. Da's wel een ritje naar Drumland waard.
124
Signaal pad zal altijd zijn :

Triggers -----> Module (maakt er midi van) ----> Interface (om midi in de computer te krijgen) ----> Computer (waar je je VST draait) ----> Interface Audio uit !!! (met liefst zo'n laag mogelijke latency!)

Die Alesis I/O interface combineert stap 2 en 3. Dus dat scheelt een schakel. Maar dan heb je nog geen manier om het geluid met een lage latency je computer uit te krijgen. Dan komt toch die interface weer om de hoek kijken  ( en een degelijke kompjoeter ).

125
idd. Wat een baas toch hè !