Musikmesse 2017

Gestart door Robert-Jan, mrt 30, 2017, 22:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

De Musikmesse staat weer voor de deur en Sonor valt meteen maar met de deur in huis.
http://www.sonor.com/news/sq1-drum-series-first-teaser/
Toch een leuke opening voor 2017 lijkt me zo..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Zijn er nog forumleden op de messe te vinden volgende week? Ik doe er nog even moeilijk over.

Nijlpaard

Wou nog wel gaan maar heb nu ook al zo'n retedruk weekend. Ben er nog niet helemaal uit
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Ik ga er niet moeilijk over doen, ik ben er gewoon niet.  :w
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ik moet ook passen dit jaar..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Kijk vooral uit naar , en daar is hij weer , de levering aan Nederland van de Pearl Mimic Pro module :)  .
En nieuwe video`s hier van vanuit de Musikmesse zijn derhalve zeer welkom .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


Robert-Jan

Hehe.. ;)
Het ziet er uit alsof het exact dezelfde module is die ze in 2015 presenteerde, ben benieuwd naar nieuwe features.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Quote PuttenVR:"Basis is dezelfde, aantal in/outputs iets verminderd, maar veel pads van andere merken werken er nu mee. Ik vermoed dat er ook nog een grote broer komt."

Robert-Jan

Na ja, dat was dus al in 2015 het geval, daar gebruikte ze pads die ik ook bij andere merken zag. Wel slim om het 'universeel' te maken. En inderdaad, dan zou je denken dat er nog een grotere broer aankomt aangezien het verschil tussen de 5 en deze nieuwe 3 vrij klein is. Ik had nog wel gedacht dat ze de sd card slot zouden meenemen aangezien velen dat op hun 5 zelf hebben aangepast, maar wie weet is dat dan een 'grote broer' ding.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#11
apr 04, 2017, 20:19 Last Edit: apr 04, 2017, 20:21 by Technobeat
veel pads van andere merken werken er nu mee
Dus toch te vroeg de Tru-Trac pads vervangen voor de side en brugtriggers :?  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Dus toch te vroeg de Tru-Trac pads vervangen voor de side en brugtriggers :?  .
Dat denk ik niet... Ik weet niet hoe jij over die Try-trac heads denkt natuurlijk, maar ik vond ze vele malen minder accuraat dan een goed afgestelde brug-trigger. Verder vind ik het speelgevoel meer lijken alsof je op een kartonnen doos speelt, als een drumset.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Ben het wel met je eens dat de side en brug-triggers accurater zijn , en de Drum-Tec Real Feel meshheads spelen erg fijn :)  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

( Pearl ) Filmpje van de Messe , waaronder ook een heel klein stukje met de Pearl Mimic Pro aangesloten op een monitorspeaker , ik blijf dat geen fijne combinatie vinden , via een goede hoofdtelefoon klinkt het allemaal véél beter :Y  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ehm..dit is van de namm in januari ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Gisteren op de Messe geweest. Een halve hal, waarvan groot deel gevuld met tama en tentoonstelling van artist kits die de dag door spelen en veel lege ruimtes.

Wat dat betreft hebben de klassieke instrumenten het ietsjes beter met een hele gevulde hal.

80% van de bedrijven die in de hallen staan komt uit China.

Boven is het business centre waar de zaken gedaan worden, daar waren wel alle grote merken aanwezig.

Het is als je er niet moet zijn (als publieke bezoeker) niet de moeite waard meer.

Pro Audio + Light heb ik niet bezocht, dus dat zou beter kunnen zijn.

Robert-Jan

Pearl kiest voor een cruise en daarmee lijkt me de messe voor muziekinstrumenten deaud..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ik zag het voorbij komen op de pagina van Tommy (Pwearl) heel slim gedaan.

Voor het publiek is het idd snel einde oefening, voor de zaken zal de tijd het moeten leren (het business centre werd goed bezocht)

Ik ben wel benieuwd wat de toekomst brengt voor de Messe.

Robert-Jan

De messe is nooit voor publiek geweest,dat was puur bijvangst.
Toekomst is vrij simpel denk ik, nog meer licht nog meer speakers nog meer voor de 'pro' markt, nog minder voor de consumetenmarkt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dus eigenlijk is het enige echte muziekinstrumenten-event voor de consument de Namm en verder is er voor ons niets :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

De messe is niet gericht op publiek, maar je komt er wel binnen..op de namm zeker niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Ik zag op Vdrums deze naam voorbij komen, maar kan niet echt opmaken of ze nou op de messe zijn
Pi drums
https://www.facebook.com/dbPidrum/
Intressant wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Touchscreen module met mogelijkheid tot draadloze verbinding van toms en ( wellicht ) cymbals .
Denk in de klasse van Alesis o.i.d. ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog