Wrap eraf en Lakken?

Gestart door ppm5261, aug 31, 2013, 15:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ppm5261

aug 31, 2013, 15:43 Last Edit: aug 31, 2013, 16:01 by ppm5261
Een extra tom, met oude wrap, hoe verwijder ik die? Zodat ook de Badge P niet beschadigd. En wat moet ik doen om vervolgens de ketel in de passende kleur te lakken? Zijn hier heren/dames die mij kunnen helpen/adviseren?

Met vriendelijke roffel,
Paul

NathanR

In ieder geval kan je de wrap eraf krijgen door de overlap van de wrap met een fohn te verwarmen. De lijm zal dan wat loslaten.

(Hiervoor moet je wel de hele ketel leeg halen van hardware)

Technobeat


Ook kun je de ketel(s) netjes met folie beplakken , Nathan kan daar goede tips voor geven . :) :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Maar daar moet ik toch aan toevoegen Techno, dat een mooi gelakte kit.. of een mooie wrap een stuk mooier is, en van veel betere kwaliteit. :)


ppm5261

Bedankt voor jullie reacties!
Met Nathan ben ik het wel eens, dat een mooie wrap of goed gelakt beter oogt dan folie. Blijft alleen mijn vraag over wat te doen met de badge? Hoe kan ik die zonder te beschadigen verwijderen en weer teovoegen?

Hans

Voegt niets toe, maar steeds als ik dit topic zie leest mijn brein : wrap eraf likken.

NathanR


Voegt niets toe, maar steeds als ik dit topic zie leest mijn brein : wrap eraf likken.


Je bent niet de enige. ;)

Jenslathouwers


Bedankt voor jullie reacties!
Met Nathan ben ik het wel eens, dat een mooie wrap of goed gelakt beter oogt dan folie. Blijft alleen mijn vraag over wat te doen met de badge? Hoe kan ik die zonder te beschadigen verwijderen en weer teovoegen?


ik vermoed dat de meeste badges ook gelijmt worden, je zou kunnen proberen de badge te verwarmen zodat de lijm wak wordt en loskomt, geen idee of het werkt, ik heb het zelf nog nooit geprobeert/ nodig gehad.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Maar daar moet ik toch aan toevoegen Techno, dat een mooi gelakte kit.. of een mooie wrap een stuk mooier is, en van veel betere kwaliteit. :)



Mee eens , maar als je je budget / portemonnee  een beetje in de gaten moet houden , toch een mooie voordelige optie . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Dat zeker Techno. (want in mijn geval destijds aan de orde was.)

Wat betreft de badge, de TS heeft het over badge P, dan gaat het denk ik om een Premier badge, en die badge heeft een venthole in de P als ik mij niet vergis. Dan wordt het al een stuk moeilijker die er netjes uit te krijgen.

Je zou kunnen proberen of je met het lostrekken van de wrap, je de badge ook mee kan trekken en je die later er weer in kan drukken en kan vast lijmen. Of dit werkt, I have no idea!

ppm5261

#10
sep 05, 2013, 13:23 Last Edit: sep 05, 2013, 13:40 by ppm5261
Bedankt weer voor jullie reacties!
Nathan, het is inderdaad een P(remier) badge, en het lijkt alsof die gepopt zit. Maar ik vind het wel een goede poging, om hem met de wrap proberen los te krijgen.
Heeft iemand nog een tip om de lijmresten te verwijderen, en de ketel netjes te krijgen voor het lakken?
En heeft iemand nog 4 lange premier spanblokken jaren 90, met één schroefje, 14 cm liggen?


Met vriendelijke roffel,
Paul

NathanR

Lijmresten en de ketel netjes krijgen kan je doen met de schuurmachine. Welke korrel zou ik zo één twee drie niet weten, maar anderen weten dat wel op dit forum. :)

Jenslathouwers

Ik verwijder de lijmresten met aceton, als je teveel schuurt blijft de ketel niet altijd rond  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

ppm5261

Dankjewel,
dat van aceton heb ik vaker gehoord, en ga het proberen.

Hoefnix

Als het dit logo (of ongeveer gelijk is) dan moet je eerst de vent eruit halen!


ppm5261

Bedankt meneer Hoefnix,
Ja, zo'n soort badge is het wel. Maar wat is de 'vent', en hoe haal ik die er dan uit, zodat ik hem ook weer kan terugplaatsen, of moet er iets nieuws in?

DrumCompany

De "vent" is vrij vertaald de air-vent, het metalen ringetje rondom de opening van het luchtgat in een ketel. Dit ringetje zit geklonken en aan beide zijden van de ketel rond het hout gekruld. Ik gebruik bij het verwijderen ervan altijd een iets te grote metaalboor (net iets breder dan het luchtgat zelf) en boor van binnenuit ketel op de metalen ring. Hierdoor boor je de ringrand eraf en schuif je simpelweg de air-vent naar buiten. Vaak valt dan de badge ook meteen los. Bijkomend voordeel; de air-vent is na bekleden van de ketel opnieuw te gebruiken door hem aan de binnenkant van het luchtgat weer vast te zetten met wat lijm, immers de zichtzijde is nog intact!



DrumCompany, een initiatief van drummers voor drummers.

Technobeat


Goede tip Drumcompany , ik ga er van uit dat je alleen met de boor zelf te werk gaat en niet met de boor i.c.m. een boormachine ?
Krijg je sowieso geen beschadigingen aan de air-vent , want metaal op metaal contact ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

DrumCompany

Wel degelijk met de boormachine, langzaam de boor over de ring laten draaien. Resultaat; de boor verwijdert de ring en de airvent is los. Voor alle werkzaamheden op het gebied van customizen of wrappen geldt dat snelheid en geweld niet het gewenste resultaat geven!
DrumCompany, een initiatief van drummers voor drummers.

ppm5261

Dankjewel voor je reactie Mike, ik kan er zeker wat mee doen!

Omhoog