Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Citizen Kane

ZOu wel eens een rock ride kunnen zijn. Ik heb zelf een AA rock ride van 20 inch, maar die cup ziet er zowat hetzelfde uit.

Wat is de klank? Hard en recht door zee? een bell als een scheepsklok? (dan is het nl een rockride... :P )

WHiZZi

Gisteren bij Drumworld geweest en kon deze crash toch echt niet zomaar laten liggen.

Sabian AAX Omni 18" crash. Een crash met onzettend veel mogelijkheden, zoals ook te zien/horen is op onderstaand filmpje


Met deze laatste aanschaf ben ik een Sabian only man geworden  *O*

Mijn huidige setup:
Sabian Paragon Neil Peart Signature 14 Hihat
Sabian AAX Omni 18" Crash
Sabian AA 16" Thin Crash
Sabian AAX 14" Dark Crash
Sabian AA 21" Medium Heavy Ride
Sabian Paragon 10" Splash

Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Technobeat


Mooie multi crash-ride cymbal Whizzi . *D , veel plezier met je Sabian set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ringo

#128
jan 25, 2013, 18:02 Last Edit: jan 26, 2013, 09:00 by Ringo
Ik kan hier een Sabian B8 14" hi-hat kopen, nieuw voor € 69

Is dat een upgrade t.o.v. mijn huidige Paiste PST3 ?
I hit you with my Rhythm Stick

Jenslathouwers

69,- lijkt mij een heel nette prijs en ik denk wel dat het een verbetering zal zijn ja ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick


69,- lijkt mij een heel nette prijs en ik denk wel dat het een verbetering zal zijn ja ;)


Het is ietsje beter, maar niet veel.
Ik zou doorsparen en dan voor een MW Troy gaan ofzo, die zijn niet gek veel duurder, en dan heb je wel handgehamerd B20 brons.

Ringo

#131
jan 25, 2013, 20:09 Last Edit: jan 25, 2013, 20:12 by Ringo
Nou ja, € 145 iov € 69, da's toch ruim meer.
Ik neem morgen m'n PST3 even mee om te vergelijken, oren zeggen meer dan woorden

EDIT

Zie net op Marktplaats een setje B8 Pro, voor dezelfde prijs. Nog beter denk ik?
I hit you with my Rhythm Stick

Nathan

Beste forum leden,

Ik ben in overweging de Sabian AA 16'' medium thin crash te kopen maar wie weet hier meer
van? En is hier een soort gelijke 14'' of 18'' crash bij te vinden? Ik kan op internet weinig vinden
over de klank en de kwaliteit. Zijn dit semi prof bekkens of niet? Ik vind alleen op Youtube filmpjes
over ze. alvast bedankt!


Fibesman

Sabian AA zijn absoluut profesionele bekkens vergelijkbaar met Zildjian A's. Sabian maakt ook duurdere series maar die zijn niet per see beter, alleen anders.

drummermaarheeze

Ik heb zelf ook een 16" AA medium thin en ik ben er erg tevreden mee. Het is een zeer allround,niet al te hoog gepitchte crash die zonder al te veel moeite prachtig open gaat. Ik gebruik 'm nu in combininatie met een 18" AA medium crash, die wat  zwaarder is en minder makkelijk aanspreekt, maar die combinatie doet het voor mij prima. Toch zou ik die mudium nog eens willen vervangen door ook een 18" medium thin omdat het geheel dan wat veelzijdiger zal worden. Ik durf het zeker professionele bekkens te noemen. Maar het blijft een keestie van smaak natuurlijk.

Paul

* Merge met het Sabian-topic.

Fibesman

Nou ik toch in het Sabian topic zit..
Pas een 14" Sabian Evolution hats en 21" HH vintage ride gescoord via marktplaats. Blijft een gok maar erg blij met deze bekkens. De hats zijn sowieso blijvertjes, zo mooi helder maar niet te schel.
Onze bassist die een opname aan het mixen was belde me speciaal om te zeggen dat die nieuwe bekkens zo goed klonken. Nog nooit meegemaakt  :)

Paul

#137
jan 28, 2013, 20:35 Last Edit: jan 28, 2013, 20:35 by Paul
Mooi hoe smaken verschillen. Ik kon niets met die 21" HH Vintage ride dus ik heb 'm afgelopen weekend ingeruild; teveel wash voor mij.
(Komt die van jou toevallig van Arjen af, Tanco?)

Fibesman

#138
jan 28, 2013, 20:55 Last Edit: jan 28, 2013, 20:57 by Fibesman
Hey Paul, nee deze komt van ene Cor. Het is een oudere HH Vintage ride met die geschreven letters als je begrijpt wat ik bedoel. Is weinig gebruikt met alle logo's intact. Deze is ook wel wat washy maar het is niet echt een dun bekken, er zit wel ver weg iets van ping in maar toch meer wash. Op zich wel een tof bekken want hij is niet te schel en dan kan ie makkelijk wat harder in de mix zonder dat het gaat irriteren. Ietsje meer ping zou wel mooi zijn, mischien probeer ik nog een klein stukje tape of.. ?
Ik had hiervoor een Evolution  20" waar ik veel van verwachte maar die was veel dunner en had nog meer wash en was gewoon TE diffuus. De cup was wel okee maar ik zoek toch meer een ping op het blad.
Heel jammer. Een wat zwaardere evolution ride zou mooi zijn zoals de Evo hihats, die zijn best zwaar maar precies goed. hmm.

Nathan

Hallo beste forum leden,

Ik wil graag de Sabian 18'' AAX OMNI cymbal kopen. Heeft iemand deze ook? en kan die vertellen
of deze cymbal ook als ride gebruikt kan worden?

Groet Nathan

Joris

Van de Sabian website.

Citaat
Not a crash, not a ride, it is simply OMNI


Nathan

Drummers!

Ik zit met een klein probleem(pje). Ik ga in de zomer naar Musicstore Keulen één van de grootste of de grootste muziekzaak van Europa. Ik ga er met een hele groep muzikanten naar toe mij doel is om een hele mooie ride daar weg te halen! Maar ik heb geen idee wat voor een? Mijn Budget is 350,- En ik speel Sabian ik heb zelf een HHX evolution 16'' crash en er komt een 14'' HHX evolution hihat maar de ride van deze serie beviel me niet helemaal. Ik heb gekeken naar een AAX stadium ride. Maar wat past er nou bij de HHX evolution serie? Als je een idee hebt zeg het! (Het liefst wel een ride die bij de Musicstore te verkrijgen is want daar ga ik tenslotte heen!)

Alvast bedankt!

Joris

Ik ben bang dat je die zoektocht toch even zelf moet voortzetten, dat kunnen we moeilijk voor je beslissen. Gewoon zo veel mogelijk filmpjes checken op bijvoorbeeld http://www.youtube.com/user/memphisdrumshop of http://www.youtube.com/user/SabianVault

Dribbel

Ligt aan wat je zoekt.
Ik heb een HH heavy ride lekkere ping, heerlijke bel. En een AAX stage ridein de oefenruimte die weer luider is....
Past voor mijn smaak, setup en stijl prima. ( ik heb ook een 18"HHX evolution crash)
Andere mensen zouden meer wash willen.....
Iets lichter zou denk ik de AA Heavy  zijn maar ja dat is per bekken ook weer verschillend.
Het beste kun je gewoon je bekkens meenemen. Daar opzetten en gewoon proberen.
Even aangeven in de zaak wat je wil en ze zoeken vast met je mee!
Yamaha recording & sabian

Harre


Het beste kun je gewoon je bekkens meenemen. Daar opzetten en gewoon proberen.
Even aangeven in de zaak wat je wil en ze zoeken vast met je mee!

Ik denk dat je hiermee zo'n beetje de spijker op z'n kop slaat, alleen weet ik niet of dat bij een zaak als Musicstore mogelijk is.

@ Nathan: een ride uitzoeken zonder dat je daadwerkelijk weet hoe hij klinkt in combinatie met de rest van je bekkenset kan zomaar tot gevolg hebben dat je met een ride thuis komt die je alsnog niet bevalt. Als dat geen probleem voor je is kun je de gok natuurlijk wagen, maar ik zou zoals Dribbel aangeeft je bekkens meenemen en verschillende rides proberen tot je iets gevonden hebt wat past. Of niet en dan kom je misschien bij een ander merk uit wat je wel bevalt, maar neem er in ieder geval de tijd voor.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Heb je uberhaupt al een idee naar welke sound je zoekt ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel


.... ik niet of dat bij een zaak als Musicstore mogelijk is.



Als je van te voren gelijk jou bekkens laat zien, dan laat je ook gelijk "zien"dat je geïnteresseerd bent ik kopen.
Elke verkoper en liefhebber van drums in z'n algemeenheid, zal denk ik echt niet verbieden om het een en ander te testen.
Ik heb dit zelf in Duitsland al wel vaker gedaan in Musik Productiv.
Yamaha recording & sabian

Nathan

@Nijlpaard, Ik zoek een funky rock sound met een lekker (geen schele bell) En het liefst Crashable. Ik heb een omni gezien leuke sound maar jammer dat ze hem alleen in 18'' en 22'' hebben 18'' te klein en 22'' te groot aangezien ik de ride boven mn 12'' tom hang (me twee de tom van rechts gezien) Dus niet naast de floor. Het liefst heb ik een 20'' of 21''

Nathan

@Dribbel goede tip ik zal mn cymbals meenemen en Musicstore is zo groot dat ze denk ik ook wel van die akoestische ruimtes hebben.

Nathan

dit is de site trouwens van de zaak http://www.musicstore.de/ Ik heb bij mn crash (16'') zo'n donkere ongeschoren bell dat zou bij een ride ook vet eruitzien en mooi klinken maar om een funky rock ride te vinden met een ongeschoren bell vind ik nog vrij lastig.

Omhoog