ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Oh , echt wel !!
Dacht net , even 5min. een nummer spelen. Een uur later zit ik nog te genieten.
Kom steeds met n big smile naar beneden.
There is no music without jazz

Technobeat

Oh , echt wel !!
Dacht net , even 5min. een nummer spelen. Een uur later zit ik nog te genieten
Komt mij heel bekend voor : Even wat instellingen optimaliseren. ............
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hjs

Stop maar, straks wil ik hem ook voor mn TD15 ;)

Jazz

Wil wel 2 of 3 nieuwe sounds erbij hebben.
Maar eens kijken hoe dat gaat. In ieder geval de snare en ride
There is no music without jazz

drfill

ja, maar dat eindeloos 'pielen' met sounds en instellingen (bv. met vst en 2box ook) hoeft dus niet meer
met aD5..  als het goed staat staat het goed..  en nu klopt het ook 'dynamisch' beter (vroeger niet) dus dat
zie ik als  'speelwinst' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

En daarbij, als ik kijk hoe de ad5 ongeveer 2 jaar geleden op de markt werd gezet, er mankeerde nog wel iets aan, en hoe na enkel upgrades de unit nu is.
Ben ik er benieuwd wat ze nog meer gaan doen.

Technobeat

Ben ik er benieuwd wat ze nog meer gaan doen.
ik heb de Nederlandse vertegenwoordiger van ATV een tijdje geleden gecontact met de vraag of er met een update ook de mogelijkheid bestond om de tomrims te activeren .
Daarop kreeg ik een vaag antwoord , maar in de toekomst gaan ze het één en ander doen met losse boxen d.m.v. aansluiting op de ( nu nog ) mysterieuze ATV-ingang .
Wat inhoud dat , wil je meer uit je module kunnen halen , je tot aanschaf van zo`n extra box moet over gaan , wat is er mis met een gewone update voor de aD5 module zelf ????
Nou , ik denk dat men er voor gekozen heeft om de module ansieg voor een nette prijs in de markt te zetten als een goed product en om werkelijk te gaan verdienen er extra boxen aan toe te voegen ( voor de diehards ) om extra mogelijkheden te creëren en natuurlijk is de soundshop ook een leuke bron van inkomsten .

Maar voor iedereen die alleen aan de aD5 module genoeg heeft is dit niet van toepassing .     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik mis de tom rims totaal niet.
Meer uitgangen weet ik nog niet of ik dat mis, moet het ding nog testen over de p.a. en als het goed is is het goed.
Ik laat dingen graag simpel, ervaring is dat het daar beter van wordt.

Robert-Jan

#408
feb 11, 2018, 21:27 Last Edit: feb 11, 2018, 22:08 by Robert-Jan
Een 'gewone update' is softwarematig, zo'n box zou dan een hardware upgrade kunnen zijn.
Bijvoorbeeld meer outputs, mogelijk meer geheugen. En daar heb je als consument zelf de keuze in.
Lijkt me een prima plan :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

En daar heb je als consument zelf de keuze in. , Lijkt me een prima plan :)
Mee eens , vandaar ook de laatste zin in mijn post .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Ben een beetje nieuwsgierig wat jullie favorite kit(s) is / zijn in de aD5 ?

Voor mij is dat voor nu : Metal-9000 - Classic '70s en een zelf samengestelde kit . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Met n kleine aanpassing legacy jazz
Metal 9000, wel met n andere snare
Real groove en ook wel truAcoustic
There is no music without jazz

stefan

Wat zijn de voordelen van de ATV module tov bv de Roland TD-25 (ongeveer zelfde prijssegment) behalve de sounds? Iemand met ervaring?

Het schijnt (ik heb het zelf niet getest, dus weet het niet) dat de triggering van de ATV cymbals vooral fenomenaal goed zou zijn qua zone separation. Daar kijk ik echt wel naar uit om dit eens te testen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#413
feb 13, 2018, 10:38 Last Edit: feb 13, 2018, 10:44 by Technobeat
Voor zover ik kan beoordelen ( heb de module nog niet zo heel lang in mijn bezit ) is de triggering door de firmware 1.31 upgrade sterk verbeterd en zijn er voor meer merken triggerinstellingen bij gekomen .
En idd voor de ATV-cymbals kun je aparte zone`s instellen in het trigger wizard menu .
Maar omdat ik geen ATV-cymbals heb ( want Zildjian Gen-16 cymbals ) gebruik ik die instellingsmogelijkheid niet .

Forumlid Animal heeft een complete ATV aDrums Artist Series kit en kan je er vast meer over vertellen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Forumlid Animal heeft een complete ATV aDrums Artist Series kit en kan je er vast meer over vertellen :)  .
Nou, kom er maar in dan Animal! :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kaboemba

#415
feb 13, 2018, 11:27 Last Edit: feb 13, 2018, 11:30 by kaboemba
Ik gebruik eigenlijk alleen de truacoustic en de real groove, vind de vintage ook geweldig maar gebruik ik met de band nog weinig.
Ik heb de truacoustic wat aangepast met een andere snare en wat bekkens erbij.
Bekken waar ik heel erg blij van wordt is SaAxOzone C18, geweldig ding.
En ik heb 2 snares erbij die ook lekker zijn, YmBrass S14x3.5 en de TaBubinga S14x4.
Ik moet nog uitzoeken of er nog toms bij zijn die ik wil.
Ik mis nog wat strakke en wat hoger afgestelde funk/fusion toms.
Meeste toms zijn wel erg open en laag kwa sound.

Maar gisteren weer geoefend met de band en met een weer een nieuwe basversterker en het klonk weer beter.
Ik merk tijdens het spelen soms dat een trigger net niet lekker is, dan is het of een kwestie van of iets bij draaien op mijn pads of als er b.v. bij de bekkens te veel verschil is tussen bow en edge  een kwestie van de trigger wizzard voor dat bekken nog een keer doen. Het maakt toch verschil hoe je aanslag is als je de wizzard door loopt. Je hebt dan snel de neiging om je slag aan te passen naar wat de wizzard vraagt. Vraag is b.v. om de bow zacht aan te slaan, dan sla ik die zacht maar niet op dezelfde manier als in mijn spel. De truc is omdat dus wel te doen, zelfde voor hard.
Gaat steeds beter.

kaboemba

STEFAN !

Ik heb geen ervaring met de td25 maar wel met de 10 en de 12.
De atv is gewoon veel eenvoudiger, veel minder mogelijkheden, maar dat is een goed ding (voor mij).
Ik moet nog een paar dingen uitzoeken en automatisch vinden maar dan kan ik zeggen dat ik het ding in 2 tot 3 weken voor a tot z. Wil je ALLE mogelijkheden van een roland weten en automatisch vinden dan mag je er bijna 2 tot 3 maanden voor uit trekken.
Zone separation ten opzichte van Roland weet ik niet, ik heb yamaha bekkens en pads.
Maar het werkt prima, na dat ik de trigger wizard wat beter ken.
De crossover wizard werkt ook super, ik hoor nooit bijgeluiden.

Zoals gezegd het enige wat ik op dit moment mis is wat strakke hoger gestemde toms, maar daar heb ik ook nog niet naar gekeken of die in de store staan.

drfill

misschien de  DWmaple 8" en 10" toms ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Zo , net even boodschappen gedaan bij de ATV soundshop , te weten :

- 22x18 Pearl Reference kick
- 14x5   Pearl Reference snare
- 10x18 Pearl Reference tom
- 12x9   Pearl Reference tom
- 13x10 Pearl Reference tom
- 16x16 Pearl Reference floortom
- 14x5   Ludwig Supraphonic Snare
- 22x14 Ludwig Classic kick
- 14x4   SoSteel snare
- 14x4   Mt Brass snare
- 18''     Sabian AX Ozone crash
- 18''     Zildjian Constantinople crash


Blijkbaar is bij PayPal een US-dollar even veel waard als een Euro :/  .
Zal wel iets met omrekenen / belastingen te maken hebben neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Wow gaaf hoor. Heb vanavond n snare en n ride erbij.
Ik doe t denk ik ietwat meer gespreid.
            ENJOY !
There is no music without jazz

animal

#420
feb 14, 2018, 14:12 Last Edit: feb 14, 2018, 14:24 by animal
Mooie aankopen Technobeat, in die 'materie' moet ik me ook nog eens verdiepen.

Hammar

Mooie aankopen Tecnobeat, in die 'materie' moet ik me ook nog eens verdiepen.
:X

animal

 :? Ik snap je reactie niet helemaal, is het een schande of vreemd dat ik nog geen extra sounds heb aangeschaft?  :?



Oh wacht even, dit gaat over jouw Pearl-allergie  :+

Technobeat


Weten jullie hoe dat nu presies zit ?

ik had voor $60 aan instrumenten , maar moest bij PayPal 60,= euro afrekenen terwijl omgerekend ik eigenlijk 48,43 euro zou moeten betalen .

Komt er zoveel aan Tax bij of is er iets niet goed gegaan ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


Omhoog