Laney AH 80

Gestart door Wichert, jul 20, 2019, 12:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Doe ik er goed aan om de Laney AH 80 als monitor c.q. versterker voor mijn Yamaha E-kit te aan te schaffen, ondanks dat het een keyboard monitor is?

Ik had een Roland PM10 maar die beviel me niet echt.

animal

#1
jul 20, 2019, 17:36 Last Edit: jul 21, 2019, 00:27 by animal
80 W versterkertje, vind ik erg weinig, maar nog belangrijker zou zijn de SPL (Sound Pressure Level) maar die kan ik nergens vinden.
Ik vrees dat dit versterkertje na een paar stevige e-drum klappen al snel het loodje legt.
Kaboemba heeft al heel vaak aangegeven dat hij met actieve bassversterkers (met hoorn) een prima (draagbaar) resultaat haalt voor tussen de € 300 - € 500 (geloof ik, tweedehands)

67Deadman

Een basversterker zou inderdaad beter zijn. Ik heb voor mijn keyboard en drumstel deze Peavy. Was 150 euro.

Alleen best wel zwaar.


Wichert

Wordt er dan bij het gebruik van een basversterker niet alleen het laag geaccentueerd en het hoog minder? Ik heb begrepen dat een keyboard het hele spectrum weergeeft. Ik wil een mooie verdeling van het hoog en laag.

Het is ook alleen voor thuis gebruik en ook niet voluit qua volume.   

drfill

als je genoeg detail wilt horen over speaker, moet je volume aardig 'opkrikken' om pad lawaai
te overstemmen,  ik weet je woon situatie niet.. maar op e-drums heb ik altijd koptelefoon op,
dan kun je alles veel makkelijker (voldoende hard) horen..  is slechts mijn mening hoor..
als je met anderen moet spelen, dan heb je wel een amp nodig uiteraard..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Inderdaad, je moet de volume knop redelijk opendraaien voor een wat mooier geluid. Anders overstemmen de pads het geluid en heeft het geen zin om versterkt te spelen.

Wichert

Bedankt voor jullie advies. Ik hou het maar bij mijn Bowers & Wilkins P7 koptelefoon. Daar komt overigens een goed geluid uit!

Omhoog