Low volume bekkens

Gestart door Wichert, dec 19, 2018, 17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

#50
jan 08, 2019, 16:54 Last Edit: jan 08, 2019, 16:57 by kaboemba
Neuh en dat ben ik ook niet van plan.
Het zijn gewoon rods, wat maakt deze anders ?

Ik gok op niks, want ik zie ook niks anders.

Bovendien heb ik ze niet nodig, heb nog zeker 2 paar soort gelijke in de kast liggen, alleen leuk voor cajon *die ook al tijden werkeloos in de kast ligt maar altijd nog van pas kan komen.

animal

Dees heb je nog niet gehad hè?
Nee, ik ook niet, maar ik heb de link opgeslagen in 'mijn favorieten', je weet maar nooit.

Je schreef eerder:"De verhouding is weer even zoeken ja, maar dat kan je wel zelf aanpassen." Dit ging in mijn situatie helaas niet op, op de trommels bereikte ik het gewenste volume maar de bekkens (met name de ride) produceerde met rods (veel) te weinig volume, ook bij heel hard meppen.

kaboemba

Is ook mijn ervaring hoor animal, verschil trommels bekkens is te groot.

Nijlpaard

Q-sticks zijn wel wat anders dan rods. Definitie op de Bell van de ride bijvoorbeeld is er met de q-sticks wel en met Rods totaal niet.

Enige probleem met die dingen is dat ik ze veel te duur vind voor wat je krijgt. Kosten rond de 37 euro en toen ik ze in de winkel had en voor minder wou verkopen kreeg ik meteen een telefoontje van de importeur dat ze toch echt voor die prijs moesten worden verkocht.

(Mocht je ze toch nog willlen proberen. Doe maar een pb. Ik heb er nog een aantal paar van liggen en als je beloofd niets tegen de importeur te zeggen ;) kan ik ze je wel met korting aanbieden)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Ik zie van de qstick dikkere met minder staven en dunnere met meer staven, die laatste lijken mij gewoon rods met een beetje extra tape en een rubberring.
Daardoor dus wat strakker compacter dan rods. Kan je dus gewoon rods nemen en daar tape omheen doen.
Als ik het mis heb moet je het zeggen, maar ik zie wat ik zie (en dat is ff waar ik vanuit zal moeten gaan).
Die met de dikkere staven kan ik mij voorstellen dat die meer klank geven, maar ook weer harder gaan.

Technobeat

(Mocht je ze toch nog willlen proberen. Doe maar een pb. Ik heb er nog een aantal paar van liggen en als je beloofd niets tegen de importeur te zeggen ;) kan ik ze je wel met korting aanbieden)
En nu maar hopen dat de importeur dit forum niet mee leest ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog