volume Ipad en module apart regelen

Gestart door Wichert, aug 20, 2017, 11:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Ik hoor spotify en mijn pads en cymbals. Kan het volume van spotify ook harder en zachter zetten. Maar als ik tijdens het spelen met een nummer via spotify het volume van mijn kit wil temperen, dan gaat het volume van spotify ook zachter. Op zich geen groot probleem.... maar ik dacht wellicht is dat gescheiden te regelen.




Robert-Jan

Ja ok, maar gebruik je niet alleen de yamaha kabel, immers dat is een midi kabel daar gaat geen audio doorheen.
Maar het klopt dat het niet kan, er is geen volume knop voor de aux in. De enige mogelijkheid is zoals eerder aangegeven een mixertje er tussen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Oké, dat is duidelijk. En wat kost dan zo'n mixertje?

stefan

EUR 34,- om precies te zijn, en dat was binnen 1 minuut zoeken. Wellicht als je langer zoekt naar een 2 kanaal mixer dat het nog goedkoper kan, maar dit is nog best een redelijke kwaliteit ook.
2 kanaal mixer bij d'n grotere dozenschuivert
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

van 25 tot 25000 euro..
Loop een muziekwinkel binnen en laat je daar voorlichten. Kunnen ze je ook gelijk nog vertellen welke kabels danwel verkooppluggen je nodig hebt aan de hand van de keuze die je gemaakt hebt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Hoo wacht nog niks kopen, ik denk dat het niet nodig is.

Zoals al ik het lees is het probleem spotify in combinatie met de app op je iPad.
Zodra je het volume van je pads veranderd lijkt de app dat te zien en past daarom ook het volume van spotify/aux aan.
Oplossing lijkt mij heel simpel.
Gebruik de iPad voor de app, met de usb aansluiting en gebruik de iPhone voor spotify via de aux.

Dan kunnen ze geen invloed op elkaar hebben.

Wichert

Ik ga het proberen. Je hoort van me.

Wichert

Helaas, het werkt niet. Ik laat het hierbij maar bij. Er moet natuurlijk ook met de stokjes getikt te worden!!

Wichert

En kaboemba, bedankt voor je ideeën.

Omhoog